Praatbarak 2.0

Reads 5875 • Replies 87 • Started Friday, October 16, 2015 5:10:57 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Hamirubi
beers 642 º places 40 º 15:48 Mon 2/22/2016

’k Had het ook gelezen. Wat een held!
50 bieren per jaar, da’s niet niks. Hoe houdt z’n lever het in godsnaam uit.
^^

En euh... kwam er al een journalist bij jullie langs?

 
tderoeck
beers 14777 º places 247 º 05:41 Fri 3/4/2016

Originally posted by Hamirubi
’k Had het ook gelezen. Wat een held!
50 bieren per jaar, da’s niet niks. Hoe houdt z’n lever het in godsnaam uit.
^^

En euh... kwam er al een journalist bij jullie langs?


Ik dacht voor mijn 10k misschien. ;-)

 
tderoeck
beers 14777 º places 247 º 05:45 Fri 3/4/2016

Originally posted by SVD
http://www.gva.be/cnt/blbpr_02137812/liefhebber-degusteert-duizendste-bier-in-twintig-jaar?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Whahaha 1000 bieren in 20 jaar...


"Voor het duizendste bier was de tafel gevuld met kaasblokjes, chips en stukken brood".

Well whooptidoop!
http://www.brainlesstales.com/images/2010/Jan/party-animal.jpg

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 14:24 Sat 3/5/2016

Ik kijk regelmatig eens naar de nieuwe ratings van Girardin Black omdat ik bij elke nieuwe fles eigenlijk mijn score naar boven wil aanpassen. Daarbij stoot ik me steeds aan die scheve COMMERCIAL DEscriptION:

"De houten ton is een Gallische uitvinding, die gebruikt werd voor het gisten als voor het bewaren van wijn als bier. Ten opzichte van de amforen hadden ze veel voordelen : ze waren lichter, konden een grotere inhoud bevatten, waren minder fragiel en waren ook nog handiger, want men kon ze rollen. De tonnen en pijpen die Breughel schilderde kunnen zo afkomstig zijn uit het tonnenmagazijn van elke Pajottenlandse lambikbrouwer (of daar nog staan ...). Houten tonnen werden algemeen gebruikt tot het begin van de vorige eeuw."

Raar, maar ergens ook wel mooi dat het zo lang blijft staan. Past bij de teruggetrokken aard van Mr en Mevr Girardin. Toch: bestaan er betere beschrijvingen?

 
tderoeck
beers 14777 º places 247 º 03:19 Thu 3/10/2016

Originally posted by bartlebier
COMMERCIAL DEscriptION:


wat doen die rare tekens daar? Op de bierpagina zelf staat dit correct in mijn browser.


Raar, maar ergens ook wel mooi dat het zo lang blijft staan. Past bij de teruggetrokken aard van Mr en Mevr Girardin. Toch: bestaan er betere beschrijvingen?


doorgaans voor nieuwe bieren, pak ik wat op de website van de brouwerij staat. Maar die rekels van Girardin hebben zelfs geen website.

Soms krijg ik als admin corrections van mottige importeurs die vinden dat hun eigen omschrijving beter is, die negeer ik gewoon. :p

 
Hamirubi
beers 642 º places 40 º 08:37 Mon 3/28/2016

http://www.ratebeer.com/forums/belgians-hitting-the-4k-75k-and-9k-beers_284837.htm

Er worden enkele ’landmarks’ gehaald: proficiat, heren.

 
tderoeck
beers 14777 º places 247 º 08:34 Tue 3/29/2016

Thanks!

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 10:14 Tue 3/29/2016

Weet er iemand iets meer over de nieuwe setting van de Nacht vd Grote Dorst in Itterbeek/Dilbeek?

Kerkstraat Itterbeek, ja maar... Lijst van buitenlandse bieren, evtl. nieuwigheden .

Vrij mysterieus allemaal tot dusver op geuzegenootschap.be en dorst.be, tenzij ik een paar goede bronnen mis (FB?).

Wel ver lopen van Itterbeek terug naar ’t Café. Is wellicht te overlopen geworden om zowel tent als café op dezelfde avond te openen?

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 06:07 Mon 4/25/2016

Dit weekend op Zythos (trouwens niks op het forum gelezen hierover? niet craft beery genoeg?) dronk ik onder andere de Cum Laude Hop Infused van Inglorious Brew Stars. Nu is deze verwijderd. Echter geen bericht over waarom. Iemand een idee?

 
sebletitje
beers 11868 º places 491 º 06:29 Mon 4/25/2016

Dikke Jan, best bier van’t festival met frozen line secret bieren van Silly, volgens mij Silly Green eisbock was echt goe.