Ratebeer en andere ergernissen deel 6

Reads 32275 • Replies 521 • Started Monday, October 3, 2016 3:14:17 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 16:35 Tue 4/11/2017

Ik vind het allemaal wel meevallen met de site. Althans, het stoort me allemaal niet zo. Ik kan vinden wat ik zoek, zo niet dan vraag ik het en verder werkt het redelijk vaak naar behoren. Het is net als een een beetje oude jas: sommige mensen gooien em weg "want hij is niet meer in" of "er hangt één draadje/knoopje los", maar zolang als dat ding over het algemeen doet wat ie moet doen (in de jas z’n geval: mij warm/droog houden) vind ik het prima en hoef ik niet zo nodig een nieuwe jas. Maar goed, just my two cents..

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 17:02 Tue 4/11/2017

Originally posted by MonsterMagnet
Gerelateerde (en veel grotere) ergernis: de staat van deze site. Het totale gebrek aan onderhoud en feedback, de langzame aftakeling en de honderden menu’s. Wat een troep eigenlijk.

Helemaal mee eens!
Daar wil ik nog aan toevoegen dat nog steeds (!) de cider/mead/sake lijstjes niet werken, de site nog af en toe enorm traag is of zelfs niet werkt, foto ellende, zoekfunctie die niet ge-update wordt ivm bv misspelling toch vragen "wellicht zocht u dit..."
Al bij al, erg gedateerd (en een dag droog, dus sjaggie)

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 17:06 Tue 4/11/2017

En het bier van LIDB komt niet in t schap te staan... om te janken!
Ik ga maar weer eens wijn drinken,

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:47 Tue 4/11/2017

Originally posted by Countbeer
En het bier van LIDB komt niet in t schap te staan... om te janken!
Ik ga maar weer eens wijn drinken,


Vinden we dat erg dan?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:54 Tue 4/11/2017

Pff ik word zo langzamerhand zelfs een beetje moe van al dit geklaag terwijl ik ontzettend van klagen hou. Wtf is er nou weer mis met de zoekfunctie? Werkt prima toch? Foto’s uploaden lukt zelfs Benzai en zelfs traagheid is alweer flinke tijd geleden. En mij werd gezegd dat ik ’grumpy’ was...

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 23:23 Tue 4/11/2017

Originally posted by Benzai
Pff ik word zo langzamerhand zelfs een beetje moe van al dit geklaag terwijl ik ontzettend van klagen hou. Wtf is er nou weer mis met de zoekfunctie?
Iig werkt de ’whole site search’ (oftewel forum search) al een poosje niet meer. De gewonen zoekfunctie heb ik zelf ook geen problemen mee, mede omdat de admins er voor zorgen dat de entries er goed in staan!

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 23:24 Tue 4/11/2017

Originally posted by Benzai
Originally posted by Countbeer
En het bier van LIDB komt niet in t schap te staan... om te janken!
Ik ga maar weer eens wijn drinken,


Vinden we dat erg dan?
Ik ben wel nieuwsgierig. Het is uiteindelijk gewoon een bier bedacht en gebrouwen /door Kaapse ;-)

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 23:32 Tue 4/11/2017

Originally posted by Benzai
Ik vind het allemaal wel meevallen met de site. Althans, het stoort me allemaal niet zo. Ik kan vinden wat ik zoek, zo niet dan vraag ik het en verder werkt het redelijk vaak naar behoren. Het is net als een een beetje oude jas: sommige mensen gooien em weg "want hij is niet meer in" of "er hangt één draadje/knoopje los", maar zolang als dat ding over het algemeen doet wat ie moet doen (in de jas z’n geval: mij warm/droog houden) vind ik het prima en hoef ik niet zo nodig een nieuwe jas. Maar goed, just my two cents..
Van mij hoeft het helemaal geen ’hippe’ site te worden waar je tussen de enorme stockfoto’s door moet scrollen om wat tekst tegen te komen om vervolgens op ’lees meer’ te moeten klikken om nog een extra regel tekst voorgeschoteld te krijgen en daar dan vervolgens een badge voor krijgt. Maar als ik me zo nu en dan als scheel zoek, hoe moeten nieuwkomers hier dan ooit blijven hangen? En waarom worden functies die omgevallen zijn niet gefixt?

Natuurlijk is de kracht van ratebeer de goede database, goede admins, inhoud (je mag meer dan 140 tekens gebruken!) en de community (hoewel klein). Maar nieuwe aanwas wordt op deze manier wel beperkt. Ik zit er over te twijfelen of ik mijn premium wel zal verlengen. Ik geloof dat dat geld wordt gestoken in een Android app die er al is...

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 01:52 Wed 4/12/2017

Originally posted by Benzai
Pff ik word zo langzamerhand zelfs een beetje moe van al dit geklaag terwijl ik ontzettend van klagen hou. Wtf is er nou weer mis met de zoekfunctie? Werkt prima toch? Foto’s uploaden lukt zelfs Benzai en zelfs traagheid is alweer flinke tijd geleden. En mij werd gezegd dat ik ’grumpy’ was...


Nou, als je bijvoorbeeld Stone IPA intypt komt de IPA van brouwerij Stone niet eens in de top 50 van resultaten voor. Een beetje filteren op relevantie en op spelfouten zou wel helpen.

In het zoekveld op de homepage hebben ze dat al deels geïmplementeerd en dat is al een hele verbetering.

Om in jouw vergelijking met een jas te blijven; ze hebben nooit een nieuwe jas willen kopen vanwege de prijs, maar wel allerlei stukjes van de jas vernieuwd zodra die erg versleten waren. Nu lijkt de jas meer op een lapjesdeken, en wil nooit meer iemand je jas lenen.

 
Zlotta
beers 8937 º places 477 º 02:06 Wed 4/12/2017

Originally posted by MonsterMagnet
Gerelateerde (en veel grotere) ergernis: de staat van deze site. Het totale gebrek aan onderhoud en feedback, de langzame aftakeling en de honderden menu’s. Wat een troep eigenlijk.


Mee eens, plus dat belangrijke functies (watch list) worden afgeschaft zonder verklaring. Er zijn zo veel kleine dingetjes die niet (goed) werken, alhoewel die site in zijn geheel redelijk werkt.

Zeker jammer ook dat de users niet meer op de hoogte worden gebracht met wat er in de achtergrond gebeurt. De Android app bijvoorbeeld wordt niet meer geupdated, alhoewel ik moet zeggen dat ik er nog steeds tevreden mee ben. Maar het wordt niet vertelt wanneer de nieuwe apps klaar zijn en hoe lang daarop moest worden gewacht.

Oh ja en die foto’s: heb al een week of drie geleden nieuwe foto’s ingestuurd die er nog steeds niet op de site staan, duurde vroeger ook niet langer dan maximaal een week.