Untappd

Reads 9519 • Replies 113 • Started Thursday, June 15, 2017 2:35:02 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 03:44 Fri 6/16/2017

Originally posted by caesar
Ter info, totaal vs uniek: een bier kan vaker ingechecked worden. Dus gemiddeld wordt een Heineken door 1 persoon 3x ingechecked. Een Bourbon County Rare 2010 gemiddeld pak hem beet 1,2x.


Dat is zelfs nog een ander cijfer. Er staan 3 getallen bij een bier in UT: ratings, check-ins, unieke check-ins. Van die laatste 2 weet ik het verschil wel, maar wat die 1e dan is?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:49 Fri 6/16/2017

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by caesar
Ter info, totaal vs uniek: een bier kan vaker ingechecked worden. Dus gemiddeld wordt een Heineken door 1 persoon 3x ingechecked. Een Bourbon County Rare 2010 gemiddeld pak hem beet 1,2x.


Dat is zelfs nog een ander cijfer. Er staan 3 getallen bij een bier in UT: ratings, check-ins, unieke check-ins. Van die laatste 2 weet ik het verschil wel, maar wat die 1e dan is?


Ah, ik vermoed dat ratings het aantal is met een sterrenwaardering. Je kan namelijk ook inchecken zonder sterren te geven.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 04:31 Fri 6/16/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by Benzai
Originally posted by DutchDrebus
Ah de maandelijkse post waarin René alle Untapp’d users wegzet als amateurs met ontwikkelingsachterstand. Check!


Hmm ongeveer maar niet helemaal. Wel als niet serieus te nemen luie meeloop-popi-jopies. Zolang de basis van UT bestaat uit "klik gehad", "likes/proosts" en per twee-en-half bier weer een zinloze level 121-you-like-IPA-awards kan ik ze niet serieus nemen nee.


Zoals ik hierboven al een keer opmerkte, heeft UT, in tegenstelling tot RB, wel wat met verbeterde functionaliteit gedaan. Je kan smaakomschrijvingen aanklikken, aangeven waar je het bier gekocht hebt (terwijl je het incheckt in je eigen ’home’), het serveertype aangeven (bottle/draft/cask/growler etc). Daarnaast heb je dan aan 140 tekens genoeg om extra omschrijvingen in te passen, want veel dingen die wij hier in het tekstvak moeten plempen, kun je dus apart en handig aangeven op UT. Ook collaborations staan onder beide brouwerijen en in een veel handiger lijstje dan op RB.

Eigenlijk zijn er steeds minder redenen om UT niet te gebruiken. Ik heb nog niet betaald, dus ik weet niet wat voor stats je allemaal kan bekijken. Wie weet dat ik dat nog eens een keer een maandje ga proberen. Het enige wat ik mis ivm RB, is de community/forum.


Viel spaß!

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:34 Fri 6/16/2017

Originally posted by Benzai
Originally posted by caesar
Originally posted by Benzai
Originally posted by DutchDrebus
Ah de maandelijkse post waarin René alle Untapp’d users wegzet als amateurs met ontwikkelingsachterstand. Check!


Hmm ongeveer maar niet helemaal. Wel als niet serieus te nemen luie meeloop-popi-jopies. Zolang de basis van UT bestaat uit "klik gehad", "likes/proosts" en per twee-en-half bier weer een zinloze level 121-you-like-IPA-awards kan ik ze niet serieus nemen nee.


Zoals ik hierboven al een keer opmerkte, heeft UT, in tegenstelling tot RB, wel wat met verbeterde functionaliteit gedaan. Je kan smaakomschrijvingen aanklikken, aangeven waar je het bier gekocht hebt (terwijl je het incheckt in je eigen ’home’), het serveertype aangeven (bottle/draft/cask/growler etc). Daarnaast heb je dan aan 140 tekens genoeg om extra omschrijvingen in te passen, want veel dingen die wij hier in het tekstvak moeten plempen, kun je dus apart en handig aangeven op UT. Ook collaborations staan onder beide brouwerijen en in een veel handiger lijstje dan op RB.

Eigenlijk zijn er steeds minder redenen om UT niet te gebruiken. Ik heb nog niet betaald, dus ik weet niet wat voor stats je allemaal kan bekijken. Wie weet dat ik dat nog eens een keer een maandje ga proberen. Het enige wat ik mis ivm RB, is de community/forum.


Viel spaß!


Ok, doei! :P

 
Bullit
beers 6227 º 05:50 Fri 6/16/2017

Ik moet zeggen dat untappd wel erg makkelijk werkt (inmiddels lid: the_bullit ). En je hebt inderdaad veel minder tekens nodig omdat je veel van die info kunt aanklikken / selecteren.

Ik heb twee bezwaren om over te gaan: 1) het werk om alle ratings overzetten. Ik wil wel alles bij elkaar hebben 2) het verlies van informatie over wanneer iets gedronken was, vind ik wel leuk om te weten. Of is het mogelijk om je ratings te antedateren?

 
bierkoning
beers 20217 º places 431 º 06:12 Fri 6/16/2017

Ik heb heel veel respect voor de inzet van Cees om andere admins wakker te schudden. Ik lees zo af een toe eens wat in het admin forum en de respons is matig, om niet te zeggen ontmoedigend. Ik zit er wel aan te denken om mijn Untappd account te activeren als back up. Er moet echt dringend wat gebeuren aan RB. Het probleem is niet de overname en de gammele software. Het probleem is vooral het gebrek aan sturing, motivatie en communicatie van en naar admins, die in feite heel veel werk doen.

 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 06:13 Fri 6/16/2017

Originally posted by Bullit
Ik moet zeggen dat untappd wel erg makkelijk werkt (inmiddels lid: the_bullit ). En je hebt inderdaad veel minder tekens nodig omdat je veel van die info kunt aanklikken / selecteren.

Ik heb twee bezwaren om over te gaan: 1) het werk om alle ratings overzetten. Ik wil wel alles bij elkaar hebben 2) het verlies van informatie over wanneer iets gedronken was, vind ik wel leuk om te weten. Of is het mogelijk om je ratings te antedateren?


Zet het in je rating

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 07:07 Fri 6/16/2017

Originally posted by bierkoning
Ik heb heel veel respect voor de inzet van Cees om andere admins wakker te schudden. Ik lees zo af een toe eens wat in het admin forum en de respons is matig, om niet te zeggen ontmoedigend. Ik zit er wel aan te denken om mijn Untappd account te activeren als back up. Er moet echt dringend wat gebeuren aan RB. Het probleem is niet de overname en de gammele software. Het probleem is vooral het gebrek aan sturing, motivatie en communicatie van en naar admins, die in feite heel veel werk doen.


Absoluut. Het zijn de admins en de community die Ratebeer goed maken. Niet het technische gedeelte of de visie van de eigenaar. Maar voor ik weg ga lopen wacht ik rustig af wat er hier allemaal gaat gebeuren. Zolang ik hier ratings kan inkloppen blijft dit nog wel even m’n nummer 1 biersite vermoed ik.

 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 09:28 Fri 6/16/2017

Moet wel zeggen dat ik verwachtte dat ze éérst de brakke site zouden gaan aanpakken, alvorens nog meer ongeteste crap te implementeren. Dat zou toch prioriteit #1 moeten zijn na al die jaren van geploeter, gekut en ge’clunk’ met die kutrobot. Oh ja, en uniformiteit. Dat ook.

 
Zlotta
beers 8948 º places 477 º 03:16 Sat 6/17/2017

Mijn Untappd-naam: Zlotta

Ben er wat later mee begonnen dat met ratebeer. Ik voer bijna alleen bieren in waarvan ik een hele fles drink en daarbij thuis zit. Ik upload altijd netjes een fototje als bewijs dat ik die super rare Amerikaanse BA Impy Stout werkelijk heb gehad. En op deze manier kunnen alle Untappd-vrienden participeren van mijn alcoholverslaving

Maar ff serieus: Ik zie Untappd helemaal niet als Backup van mijn RB-account en zal daar dus nooit mijn backlog invoeren. Het blijft een speeltuig waar ik me nooit echt mee bezig zal houden. Wel handig om taplijsten en nieuwe releases te checken (in Duitsland trouwens véél minder dan in NL), maar qua beer rating veel te simpel voor mijn wensen.

Dan liever BA, maar voorlopig zie ik echter weinig tekens dat RB zo onattractief zal worden als sommige het voorspellen. Ik erger me ook aan vele kleine dingen hier, maar dat komt meestal daarvan dat ik van mijn gewoonheden hou en als ik ze door iemand kwijt raak, vind ik het in eerste instantie erger dan het eigenlijk is (’losses loom larger than gains’). Op het internationale forum en het gehele internet wordt zo veel overdreven met de mogelijke gevolgen van de ’overname’ terwijl de grootste ergernissen door de oude leiding werden veroorzaakt.