Vakantie?

Reads 5024 • Replies 69 • Started Thursday, July 19, 2012 4:14:18 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 03:17 Tue 9/25/2012

Originally posted by bierkoning
Originally posted by altonbrownd
Ga naar de Oktoberfest volgende week, voor me werk, drinken met collega’s. Ik verwacht niet (veel) nieuwe ratings te halen, maar er zijn slechtere manieren om een maandag door te brengen...



Heb je wel gereserveerde plaatsen? Anders kom je bijna niet binnen.

Hoop ook dat je collega’s hebt bij wie een dirndl goed staat.


Was er vorig jaar ook op een maandag: Geen probleem om binnen te komen. We waren er wel al rond 12.00. Tot half 4 was het geen probleem om van tent tot tent te gaan, daarna weet ik het niet (die Maß komen toch flink hard aan dus het was tijd om even wat te gaan eten en de stad te verkennen)

 
altonbrownd
beers 5922 º places 341 º 11:40 Wed 9/26/2012

Onze gastheer (Munich RE) heeft wat plekken in de Hofbrau tent gereserveerd. Dus dat zal zeker gezellig zijn. Er is dus de Oktoberfest bier en vaak ook een Dunkel... Ik zal proberen vooral te genieten en niet te stressen over nieuwe ticks...

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 04:25 Thu 9/27/2012

stressen en bier zijn twee zaken die niet goed samengaan volgens mij ;)

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 05:40 Thu 9/27/2012

Ik was dus in Florida de afgelopen twee weken. Alhoewel het zeker geen biervakantie was kon ik het natuurlijk niet nalaten om eens flink rond te proeven. Allereerst had mijn vriendin, die er woont momenteel, al het een en ander van verzameld voor me. Zo zijn er al heel wat redelijk algemene (voor Amerika) bieren getest.

Qua shops heb ik uiteraard RateBeer places gebruikt. Zo bood Trippel Brews al een heerlijke selectie van Lagunitas, Dog Fish Head, wat Cigar City, Stone, etc. etc. Maar met het oog om mijn maximale koffergewicht moest ik me gevoelig inhouden, iets wat niet mee viel! Achteraf bleek, voor zover reeds geproefd, de Stone 16th Anniversary IPA de topper van wat ik meenam.

Ik kreeg mijn reisgenoten ook mee naar twee brouwerijrondleidingen, namelijk het wel bekende Cigar City en het lokale (en alleen op tap verkrijgbare) Swamphead uit Gainesville, waar ik verbleef. Zie mijn reviews van deze plekken voor nee info, maar laat het duidelijk zijn dat beide uiteraard zeer geslaagd waren! Aan barrel aging geen gebrek, al zijn beide brouwers behoorlijk voorzichtig met het experimenteren met wilde gist, vanwege het besmettingsgevaar. Helaas geen Cigar City Berliner Weisse dus, helaas. :-(

Laatste wat ik echter moet opmerken wat de grootste verrassing voor mij. (Ik verbleef al eens 3 maanden in Gainesville dus kende het al wel aardig hier.) Die verrassing zat niet in een bier of brouwer maar, jawel, in een supermarkt. Ward’s in Gainesville, een supermarkt met voornamelijk lokale en biologische producten, zoals er steeds meer zijn in Amerika, bleek het beste aanbod te hebben dat ik op mijn reis zag. Niet alleen stonden hier vele Cigar City, Dogfish Head, Lagunitas, Abita, Unibroue, Anderson Valley en vele anderen, de specifieke keuze van seasonals, specials, grote en kleine fles, in vele verschillende stijlen was werkelijk uitmuntend voor een supermarkt. Naast de Grolsch een Cigar City Marshall Zhukov? Only in Florida! Toevallig sprak ik kort net de verantwoordelijke hiervoor want jawel de supermarkt neemt hiervoor een aparte leverancier in dienst die verstand heeft van de lokale markt. Ja, we hebben hier in Nederland ondanks fantastisch aanbod toch nog wat te leren van onze Amerikaanse bierpioniers.

Er zijn een 7-tal flessen meegekomen, dus een volgende tasting kun je van mij misschien wel een Cigar City Batch 69 of Good Gourd verwachten.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 06:38 Thu 9/27/2012

Originally posted by erickok
Naast de Grolsch een Cigar City Marshall Zhukov?.

Drool


Klinkt verder als een pracht vakantie (zelfs al was het geen bier vakantie)!

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:50 Thu 9/27/2012

Ziek!

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 10:56 Thu 9/27/2012

Klinkt leuk. Toch wordt het voor mij Los Angeles rond oud & nieuw. Zal ook wel niet verkeerd zijn ;-)

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 13:43 Sun 9/30/2012

Originally posted by erickok
Naast de Grolsch een Cigar City Marshall Zhukov.

Bewijs: https://lh4.googleusercontent.com/-UQ1uKxkvkP4/UGiuVQoyYCI/AAAAAAAAB1g/ZzPAVOd5V9A/s800/IMG_20120914_123734.jpg

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 13:59 Sun 9/30/2012

Echt bizar. Neem je die mee as. zaterdag? Dan verklaar ik je heilig!

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 14:07 Sun 9/30/2012

Nee ik heb hem niet meegenomen. Ik dacht dat heel wat die al getickt zouden hebben... Maar ik kan wel deze meenemen met een niet-gewogen gemiddelde van 4.31... http://www.ratebeer.com/beer/cigar-city-leon/184783/