Voer voor de admins #4

Reads 24982 • Replies 401 • Started Tuesday, March 1, 2016 1:20:58 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Christos
beers 6111 º places 110 º 07:37 Mon 9/19/2016

Originally posted by MarcoDL
De nieuwe molen / hotd binkie Claws is 15.3%, die van vorig jaar 13.4. Nieuw bier? Het is meer dan 10% verschil.

ja ik jeb ook een aantal vragen..
Grapefruit IPA nieuwe entry?
Wat is een Beer Cocktail? Rateable iig?
De Molen/Hair of the Dog Adam from the wood, is het een nieuwe? De vorige was gewoon Adam.
Weer & Wind 2016, nieuwe? 12.3 ABV dit keer in plaats van 16.2

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 08:08 Mon 9/19/2016

Originally posted by Maakun
Originally posted by Zlotta
Hoezo staat in de naam van de bieren van Kees! eigenlijk het woord "Brouwerij"? Zou het niet eerder slechts "Kees! Double Rye IPA" moeten heten? En is Slijterij Paauwenburg werkelijk een geassocieerde place? Ja, niet echt belangrijk maar viel me op.


Goed punt.

En Paauwenburg is niet deels eigendom van Brouwerij Kees! ofzo, maar ze hebben wel een zeer goede relatie. Ik wete niet precies wat de regels zijn om associated place te zijn.


Ik krijg het niet eens weg. Raar.

Goed punt van die namen trouwens. Brouwerij mag wat mij betreft ook wel weg. Zal er eens aan beginnen binnenkort.

 
dEnk
beers 4200 º places 33 º 08:49 Mon 9/19/2016

Originally posted by Douberd
Originally posted by MarcoDL
De nieuwe molen / hotd binkie Claws is 15.3%, die van vorig jaar 13.4. Nieuw bier? Het is meer dan 10% verschil.

ja ik jeb ook een aantal vragen..
Grapefruit IPA nieuwe entry?
Wat is een Beer Cocktail? Rateable iig?
De Molen/Hair of the Dog Adam from the wood, is het een nieuwe? De vorige was gewoon Adam.
Weer & Wind 2016, nieuwe? 12.3 ABV dit keer in plaats van 16.2



De 3 HOTD collab’s hebben een jaar op vaten gelegen, hierdoor is de vergisting nog iets verder doorgegaan en de bourbon uit het vat zal ook iets hebben bijgedragen aan het hogere abv. Zijn in ieder geval nieuwe ticks ;)

Weer & Wind is Bommen & Granaten op bourbon.
Bommen is tegenwoordig iets lager in alcohol dan vroeger (of wordt tegenwoordig iets accurater gemeten) waardoor dit ook in het abv van weer & wind te meten is. Ik zou denken wel een nieuwe tick want nog geen bommen bourbon of weer wind met dit percentage, maar daar staat dan weer tegenover dat weer en wind en bommen Bourbon van hetzelfde percentage volgens mij ook gewoon gemerged/gealiased worden.

Geen idee van de cocktails, zal ik is vragen.

Denk dat de grapefruit IPA wel nieuw is vanwege andere bereidingswijze. Eerst was het ipa met verschillende sappen/puree’s nu volgens mij net als bij de blood orange ipa met partjes door de latehopper vlak voor het koelen.
Zal ik ook nog wel even dubbel checken.

 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 03:19 Tue 9/20/2016

Aaaaaaaaaahhhhhhhh!!!!

Net wanneer je denkt dat Borefts eindelijk enigszins overzichtelijk is qua te proeven bieren komt de Molen met zn waslijst aan bieren.. Allemaal ticks. Een festival op zichzelf. Dat wordt weer pijnlijke keuzes maken.

 
MarcoDL
beers 9593 º places 213 º 03:22 Tue 9/20/2016

Originally posted by Borresteijn
Aaaaaaaaaahhhhhhhh!!!!

Net wanneer je denkt dat Borefts eindelijk enigszins overzichtelijk is qua te proeven bieren komt de Molen met zn waslijst aan bieren.. Allemaal ticks. Een festival op zichzelf. Dat wordt weer pijnlijke keuzes maken.


Maar 40 bier, met een paar man ben je er zo doorheen toch.

 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 03:26 Tue 9/20/2016

Originally posted by MarcoDL
Originally posted by Borresteijn
Aaaaaaaaaahhhhhhhh!!!!

Net wanneer je denkt dat Borefts eindelijk enigszins overzichtelijk is qua te proeven bieren komt de Molen met zn waslijst aan bieren.. Allemaal ticks. Een festival op zichzelf. Dat wordt weer pijnlijke keuzes maken.


Maar 40 bier, met een paar man ben je er zo doorheen toch.


en dan de rest nog. Ga er geen werk van maken iig.

 
MarcoDL
beers 9593 º places 213 º 03:55 Tue 9/20/2016

Vind het ook altijd lastig om niet als een maniak alles te willen proeven. Dat resulteert alleen maar in ladderzat zijn voor de dag voorbij is.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:26 Tue 9/20/2016

Toch vind ik de lijst van de Molen weer interessanter dan ooit :-D

Zullen we gewoon een tafeltje charteren in de buurt van de de Molen tappunten dan maar?

 
MarcoDL
beers 9593 º places 213 º 04:30 Tue 9/20/2016

Kunnen de ratebeerians achter de Molen tap niet wat komen brengen?

 
bierkoning
beers 20218 º places 431 º 06:09 Tue 9/20/2016

Originally posted by MarcoDL
Kunnen de ratebeerians achter de Molen tap niet wat komen brengen?


Besef je wel hoe druk we het hebben met tappen, luiwammes!