Wat drink je... Deel 3

Reads 79179 • Replies 814 • Started Friday, July 5, 2013 12:23:52 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 09:11 Mon 9/23/2013

Net een glas gekregen waar per ongeluk een mix in zat van Duvel met een Weissbier. Eigenlijk paste het best goed, lekker frisse Duvel...
Nu toch maar een gewone Duvel.

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 09:54 Mon 9/23/2013

Een naamloze ipa. Namelijk mijn eerste eigen gebrouwen bier. Verrassend goed gelukt al zeg ik het zelf. Wat een licht (qua body) misschien en te weinig drooghop maar top ontwikkeld en goede bubbel. Tijd om die tweede batch te maken. (Na Borefts!)

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 10:09 Mon 9/23/2013

Originally posted by erickok
Een naamloze ipa. Namelijk mijn eerste eigen gebrouwen bier. Verrassend goed gelukt al zeg ik het zelf. Wat een licht (qua body) misschien en te weinig drooghop maar top ontwikkeld en goede bubbel. Tijd om die tweede batch te maken. (Na Borefts!)


Goed bezig!

Ik zit aan een Oersoepje, die ik moest toevoegen zelfs. Het blijft elke keer weer lastig om een geschikte stijl/categorie voor ze te vinden. Ik pleit daarom voor een nieuwe stijl: Oersoep ;-)

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 11:25 Mon 9/23/2013

Originally posted by caesar
Originally posted by erickok
Een naamloze ipa. Namelijk mijn eerste eigen gebrouwen bier. Verrassend goed gelukt al zeg ik het zelf. Wat een licht (qua body) misschien en te weinig drooghop maar top ontwikkeld en goede bubbel. Tijd om die tweede batch te maken. (Na Borefts!)


Goed bezig!

Ik zit aan een Oersoepje, die ik moest toevoegen zelfs. Het blijft elke keer weer lastig om een geschikte stijl/categorie voor ze te vinden. Ik pleit daarom voor een nieuwe stijl: Oersoep ;-)

Wanne gek, hedde gij gin boekske aan oe fles hange!

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 12:00 Mon 9/23/2013

Originally posted by Countbeer
Originally posted by caesar
Originally posted by erickok
Een naamloze ipa. Namelijk mijn eerste eigen gebrouwen bier. Verrassend goed gelukt al zeg ik het zelf. Wat een licht (qua body) misschien en te weinig drooghop maar top ontwikkeld en goede bubbel. Tijd om die tweede batch te maken. (Na Borefts!)


Goed bezig!

Ik zit aan een Oersoepje, die ik moest toevoegen zelfs. Het blijft elke keer weer lastig om een geschikte stijl/categorie voor ze te vinden. Ik pleit daarom voor een nieuwe stijl: Oersoep ;-)

Wanne gek, hedde gij gin boekske aan oe fles hange!


Zeker wel, en het bier staat ook op hun website. Maar als ze het zelf "Bittere Blonde" noemen (wat ik normaal gesproken een prima omschrijving vind, ware het niet dat deze amberkleurig is :P), dan zijn er nog steeds zeer veel mogelijkheden. En zeker bij Oersoep :-)

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 12:08 Mon 9/23/2013

Maken ze eigenlijk ook laaggistende bieren? Dan is het eind helemaal zoek. En het begin (van iets moois) trouwens.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 12:47 Mon 9/23/2013

Originally posted by erickok
Maken ze eigenlijk ook laaggistende bieren? Dan is het eind helemaal zoek. En het begin (van iets moois) trouwens.


Ja, want ze hadden pas geleden een India Pale Lager gemaakt. Maar dan wel met Brett erbij :P
http://www.ratebeer.com/beer/oersoep-the-big-bambino-bruisend-en-blond/228534/

 
Dennoman
beers 21 º places 1 º 12:59 Mon 9/23/2013

Aan de Tres Blueberry Stout. Er zat bosbessenpulp aan de onderkant van de dop, als bij yoghurt. Not sure if awesome or disturbing. Wel zeer lekker.

 
SVD
beers 6132 º places 328 º 12:56 Tue 9/24/2013

De Fontein Cherubijn, hmm niet zoals ik me herinner maar te drinken :D

Originally posted by Countbeer
Net een glas gekregen waar per ongeluk een mix in zat van Duvel met een Weissbier. Eigenlijk paste het best goed, lekker frisse Duvel...
Nu toch maar een gewone Duvel.

Ik heb een keer over een Duvel combinatie gehoord... Duvel met Firsti mengen. Ik ben serieus, ik heb er verhalen over gehoord in Leuven.

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 13:05 Tue 9/24/2013

Stronzo Swagger Juze, een Rye Stout - en dus een Specialty Grain :-P
Lekker koffie/mokka achtig en gebrand. Fijn bier!