Wat drink je... Deel 3

Reads 79406 • Replies 814 • Started Friday, July 5, 2013 12:23:52 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Christos
beers 6111 º places 110 º 13:42 Sun 11/24/2013

Originally posted by SVD
mooie nel van jopen, tja welke heb ik nu ? maar wel lekker.

Ik heb hetzelfde probleem, twee flessen gekocht en weet ik niet welk heb ik. Ik plaatste een vraag op hun FB pagina, laat we zien of ze een aantwoord geven. Barcode in ieder geval is dezelfe met Mooie Nel #1 maar #2 heeft ook dezeldfe barcode met #1

Nog steeds The Abyss. Ik doe dat regelmatig, één glas drinken, kurk op de fles en de volgende dag (of zelfs nog later) verder gaan. Lukt altijd prima en ik heb zelfs vaak het idee dat het een dag later lekkerder is...kan iemand dat verklaren?


Laaste tijd doe ik ook zo, vooral met de groote flessen. Groote verschil tussen de smaak van een dag tot de volgende heb ik alleen een keer gemerkt, met de Tournee Generale, was mder zoet en wel drinkbaar.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:43 Sun 11/24/2013

Originally posted by PotjeBier
Nog steeds The Abyss. Ik doe dat regelmatig, één glas drinken, kurk op de fles en de volgende dag (of zelfs nog later) verder gaan. Lukt altijd prima en ik heb zelfs vaak het idee dat het een dag later lekkerder is...kan iemand dat verklaren?

Ik zou zeggen, net als met wijn, zuurstof(/lucht)... Het bier laten ademen kan alleen al in een uur een hoop veranderen.

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 14:00 Sun 11/24/2013

Originally posted by Countbeer
Originally posted by PotjeBier
Nog steeds The Abyss. Ik doe dat regelmatig, één glas drinken, kurk op de fles en de volgende dag (of zelfs nog later) verder gaan. Lukt altijd prima en ik heb zelfs vaak het idee dat het een dag later lekkerder is...kan iemand dat verklaren?

Ik zou zeggen, net als met wijn, zuurstof(/lucht)... Het bier laten ademen kan alleen al in een uur een hoop veranderen.


Ik snap dat, maar ik sluit de fles na het eerste glas meteen weer hermetisch af. De volgende dag komt de (plastic) kurk er vaak weer met kracht uit - dus erg veel lucht komt er ook niet bij lijkt me.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 14:05 Sun 11/24/2013

Originally posted by PotjeBier
Originally posted by Countbeer
Originally posted by PotjeBier
Nog steeds The Abyss. Ik doe dat regelmatig, één glas drinken, kurk op de fles en de volgende dag (of zelfs nog later) verder gaan. Lukt altijd prima en ik heb zelfs vaak het idee dat het een dag later lekkerder is...kan iemand dat verklaren?

Ik zou zeggen, net als met wijn, zuurstof(/lucht)... Het bier laten ademen kan alleen al in een uur een hoop veranderen.


Ik snap dat, maar ik sluit de fles na het eerste glas meteen weer hermetisch af. De volgende dag komt de (plastic) kurk er vaak weer met kracht uit - dus erg veel lucht komt er ook niet bij lijkt me.

Klopt. Genoeg om het koolzuur in leven te houden en genoeg om het bier toch een beetje van z’n apropos te brengen.

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 05:58 Mon 11/25/2013

Ik kreeg dit antwoord van jopen op facebook

Christos het basisbier is gelijk, echter per brouwsels gebruiken we andere hopsoorten. De flesjes die nu te koop zijn is batch #5.

Nog steeds niet duidelijk. .

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 07:56 Mon 11/25/2013

Originally posted by Douberd
Ik kreeg dit antwoord van jopen op facebook

Christos het basisbier is gelijk, echter per brouwsels gebruiken we andere hopsoorten. De flesjes die nu te koop zijn is batch #5.

Nog steeds niet duidelijk. .

Duidelijk dus: alles in 1 entry

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 08:18 Mon 11/25/2013

Originally posted by Douberd
Ik kreeg dit antwoord van jopen op facebook

Christos het basisbier is gelijk, echter per brouwsels gebruiken we andere hopsoorten. De flesjes die nu te koop zijn is batch #5.

Nog steeds niet duidelijk. .


Ok. Dus er staat geen batch op het etiket aangegeven, maar het is batch 5...
Logisch!

Nou ja, dan gaan we batch "?" maar onder batch 5 raten...

 
SVD
beers 6151 º places 329 º 09:04 Mon 11/25/2013

ik heb het onder 1 gezet... ARGH

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 09:19 Mon 11/25/2013

Ja want ik kan me herinneren dat de batches die ik op heb duidelijk aangegeven stonden op het label van het flesje. Batch 4 heb ik volgens mij nog op bij de brouwerij zelf, waar het ook aangegeven stond. Dus waarom ze nu ineens zo geheimzinnig doen erover.. Mij een raadsel..

 
Borresteijn
beers 11292 º places 404 º 10:08 Mon 11/25/2013

Originally posted by MrHangover
Ja want ik kan me herinneren dat de batches die ik op heb duidelijk aangegeven stonden op het label van het flesje. Batch 4 heb ik volgens mij nog op bij de brouwerij zelf, waar het ook aangegeven stond. Dus waarom ze nu ineens zo geheimzinnig doen erover.. Mij een raadsel..


Vraag het Emelisse, die hebben vast een antwoord waarom ze dat zouden doen