Wat drink je... Deel 3

Reads 79419 • Replies 814 • Started Friday, July 5, 2013 12:23:52 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Zer0
beers 1227 º places 9 º 14:51 Sun 12/8/2013

Larie & Apekool, allemachtig wat lekker.

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 01:10 Mon 12/9/2013

Originally posted by PotjeBier
Founders Imperial Stout. Sodeju!


(ik weet nu hoe ’t moet)

Uhhh.

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 07:56 Mon 12/9/2013

Praght Marzen.

Het bier heeft maar zeven ratings en ik zit aan ze te lezen, in elke rating staat "hazy orange" of "amber" maar het bier in mijn glas is zwart met bruine schuim Hoe kan dat? Hier is een foto, gemaakt net als de fles open was.



Misschien een foutje van de brouwerij?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 08:06 Mon 12/9/2013

Hmm, ik heb die Praght Marzen vorige week gedronken. Gekocht bij LekkerBier in Joure. Het viel me wel op dat ze een hele serie aan nieuwe stijlen/bieren hebben. Ik ben verder niet zo bekend met hun bieren. Wellicht dat het inderdaad een ander bier geweest is. Mijn marzen was ook niet zo heel into style moet ik zeggen, maar het leek in ieder geval wel op een poging tot het maken van een marzen ;-)

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 08:21 Mon 12/9/2013

Ik heb het bij ABC in Den Haag gekocht. Ik zie nu Dean had vier nieuwe bieren van deze browerij in zijn winkel. Ik weet niet hoe maar volgens mij ik heb de Back In Black, alleen met andere label, de ratings van die zijn eens met wat ik nu drink.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 12:54 Mon 12/9/2013

Net de Eanske 1325 opengetrokken en na 4 goeie slokken weggegooid. Hij smaakte me echt totaal niet. Geen rare smaken maar wel een heel onplezierige drinkervaring op de één of andere manier. Heb de score nog redelijk netjes gehouden (2.2).. Had ook een 1.5 kunnen zijn.

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 13:09 Mon 12/9/2013

Mag ik vragen waarom je het dan toch een 2.2 hebt gegeven? Ik weet nog van mijzelf dat ik eens een Maallust veldwachter aan het drinken was deze totaal niet te drinken vond, en ik dus het bier ook als zodoende heb geprobeerd te raten. Aan de andere kant heb ik ook wel eens een biertje gehad die ik ook niet echt lekker vond, waar ik tijdens het raten (bemerkte ik) toch naar de positieve punten op zoek ging waardoor hij niet al te laag uitkwam.

Ben dus puur ff benieuwd naar jou criteria.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:15 Mon 12/9/2013

Eanske was verre van boeiend (sorry Joes)...

Nu een heerlijke The Kernel Barrel Aged Stout (Glen Spey and Strathmill).
Zacht, makkelijk te drinken en hikt tegen het complexe aan. En dat met 7.7%ABV! Chapeau!

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 13:57 Mon 12/9/2013

Originally posted by ShivanDragon
Mag ik vragen waarom je het dan toch een 2.2 hebt gegeven? Ik weet nog van mijzelf dat ik eens een Maallust veldwachter aan het drinken was deze totaal niet te drinken vond, en ik dus het bier ook als zodoende heb geprobeerd te raten. Aan de andere kant heb ik ook wel eens een biertje gehad die ik ook niet echt lekker vond, waar ik tijdens het raten (bemerkte ik) toch naar de positieve punten op zoek ging waardoor hij niet al te laag uitkwam.

Ben dus puur ff benieuwd naar jou criteria.




Er zaten geen hele gekke smaken aan en ook geen hele gekke geurtjes. De geur was opzich nog wel te doen, dus dit werd al gauw een 4 of 5. De smaak vond ik in z’n algemeenheid vervelend, maar er zaten geen hele rare dingen aan.. Ik snap eigenlijk niet waarom ik het zo onsmakelijk vond, dus wilde voor de smaak ook weer niet tè laag geven. Kleur was prima, dus kreeg een 4. Overall is bij mij vaak geur + smaak opgeteld met soms 1 a 2 punten meer of minder.

Zo komt dat cijfer een beetje tot stand. Had wel nog lager kunnen zijn idd.

 
dEnk
beers 4200 º places 33 º 14:02 Wed 12/11/2013

Originally posted by Borresteijn
Colin’s Imperial Coffee Stout. Oogt perfect, ruikt heerlijk naar chocolade en cacaobonen. Smaak is ook bijzonder goed, cacaobonen, vrij zoet maar goed in balans, genoeg bittere chocola en geroosterde mouten, stroop, vanille. Licht alcoholisch tintje en een hint koffie maken het af. Top homebrew dit, cheers Colin! En bedankt uiteraard ;-)


Hey deze zie ik nu pas, nice om te horen, thx!

Ik drink nu brew by numbers 08/01 stout, mooie geroosterde toetsen, wat koffie, vol maar niet te, erg lekker, 4.0