Angus Tripel en nog een onbekend bier

Reads 707 • Replies 5 • Started Thursday, December 5, 2013 1:30:52 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

 
Borresteijn
beers 11317 º places 404 º 01:30 Thu 12/5/2013

De Sint heeft mij voorzien van de Rodenburg Bronkhorster Angus Tripel, waarvoor mijn dank, maar hoe zie ik nou of ik de light of de dark version heb?
Ik heb het oude topic hierover nog eens opgezocht, en daarin stond dat Edo het nog eens zou navragen bij Steve Gammage, heb je hier al een antwoord op gehad, Edo?

Daarnaast heb ik een bier genaamd Neeltje Jans Mosselbier gehad, subtitel Zuuver Zeeuws Mosselbier, een behoorlijk kruidig 5% witbier, door brouwer J. van Opstal uit Vrouwenpolder, voor www.neeltjejansmosselen.nl. Op die website kan ik echter niks over het bier terugvinden, en verder ook niets over de brouwer of het bier op andere sites. Heeft iemand hier meer info over?

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 01:50 Thu 12/5/2013

Één van die twee Angus varianten is in 2006 toegevoegd en de andere in 2010. Het zou misschien kunnen dat er nu nog maar één variant is namelijk degene die het laatst is toegevoegd. Qua ratings verschillen de beschrijven voor het uiterlijk niet zo heel veel, dus het zou ook best wel eens hetzelfde bier kunnen zijn. Ik heb zelf geen van beide gehad, dus daar kan ik niet over oordelen uit ervaring.

Als je op RB zoekt op "mossel" krijg je twee hits. Twee pale lagers waarvan één helemaal geen informatie verder en 0 ratings heeft en de ander redelijk wat ratings en ook ongeveer hetzelfde alcohol. Beide wel gebrouwen bij Van Steenberge, de grote etiketbierbrouwer!!

 
Borresteijn
beers 11317 º places 404 º 02:01 Mon 12/9/2013

Even een kleine bump voor de Angus. Anders wordt het de meest recente, en doe ik even een Benzai’tje (=raten zonder dat je weet wat het is, voor de duidelijkheid)

Wat betreft mn mosselbier: ik heb de brouwer kunnen achterhalen, het bier wordt normaal gesproken door hem gebrouwen om te verkopen in de uitspanning op zn landgoed, ’t Vierendeel. Het is een wijngaard, boomgaard, tuin, camping in één. En hij brouwt dus bier voor de verkoop. Maar meer dan dat kan ik niet achterhalen. Het bier wat ik heb gehad is overigens gebrouwen voor Neeltje Jans Mosselen.
Is dit iets wat ik kan toevoegen? Het lijkt me dat deze man wel een KvK nummer heeft, en hij verkoopt bier. En als ik het kan toevoegen, doe ik dat dan met alleen de naam vd brouwer, of onder de naam van het landgoed? Op de fles staat nl alleen "brouwer J. van Opstal". Misschien zoiets: ’t Vierendeel (J. van Opstal)?

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 07:37 Mon 12/9/2013

Als zijn brouwerij geen naam heeft wordt het wat lastig toevoegen. De grens tussen hobbybrouwer en ’officieel’ bier wordt ook erg dun dan.
Ik vraag me ook af of hij een vergunning heeft om daadwerkelijk alcohol te mogen verkopen.

Verder mag je het van mij best toevoegen, maar ik vind het nog een beetje bedenkelijk klinken :P

 
Borresteijn
beers 11317 º places 404 º 07:47 Mon 12/9/2013

Originally posted by DutchDrebus
Als zijn brouwerij geen naam heeft wordt het wat lastig toevoegen. De grens tussen hobbybrouwer en ’officieel’ bier wordt ook erg dun dan.
Ik vraag me ook af of hij een vergunning heeft om daadwerkelijk alcohol te mogen verkopen.

Verder mag je het van mij best toevoegen, maar ik vind het nog een beetje bedenkelijk klinken :P


Ik ben het grotendeels met je eens hoor, het is een beetje schemergebied. Maar goed, de regel was volgens mij KvK + "het moet ergens te koop zijn", dus in dat kader moet je mijn vraag zien. Correct me if I’m wrong. Het gaat mij niet per sé om het getickte bier. Al hijgt Dean wel heel erg in mn nek Ik denk overigens wel dat ie een vergunning heeft, hij heeft per slot van rekening ook een wijngaard en maakt allerlei alcoholische dranken.

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 07:51 Mon 12/9/2013

wat betreft de ’Rodenburg Bronkhorster Angus Tripel’ lijkt niemand te weten wat het nu zou moeten zijn. Ik heb er tijdens in invullen van mijn rating ook niet echt iets kunnen vinden wat mij deed besluiten om het bij de dark te plaatsen ipv de light.

Kan een admin beider varianten dan ook niet beter samenvoegen ?