De konink goes craft???

Reads 1473 • Replies 13 • Started Tuesday, February 10, 2015 7:48:06 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
kraddel
beers 10779 º places 386 º 07:48 Tue 2/10/2015

http://www.dekoninck.be/nl/nieuws/nieuwe-culinaire-bewoners/



Heel smakelijk tekstje. Klinkt zeer mooi, al vraag ik me af of alles zo kwalitatief is als men laat uitschijnen. Als ik echt DE top was in de culinaire wereld zou de konink nu niet HET bier zijnn waar ik mee samenwerk.... Wat denken jullie? Commercieel en safe? Of gewaagd en ferm de moeite?

 
Dennoman
beers 21 º places 1 º 08:32 Tue 2/10/2015

Bwoh ja, Van Tricht en zo é ;)

 
rood
beers 93 º places 5 º 13:18 Wed 2/11/2015

My two cents maar ik vind een Bolleke een lekker doordrinkbier.
Op een terras, bij de Duifkes of in het Oud Arsenaal, 25°C+, blote vrouwenbenen. Goh ja, daar hoort een Bolleke bij.

Uiteindelijk zijn het de Bollekes, de Leffes, de La Chouffes, de bieren die mensen overtuigen om andere bieren en andere smaken te ontdekken buiten het traditionele pintje. En uiteindelijk moet dat hun doelpubliek zijn. De pilsdrinker die toch iets meer wilt.

Hun communicatie vind ik in die lijn perfect verklaarbaar. Voor de beergeek komt dat misschien wat raar over maar dat ligt eerder aan de fetish van de beergeek. Ze moeten toch niet allemaal look in hun bier doen hé Dylan? ;-)

 
kraddel
beers 10779 º places 386 º 13:25 Wed 2/11/2015

haha Pas op , ik noem de konink zeker geen slecht bier , maar vanuit de tekst maak ik op dat al deze mensen in hun vak DE top zijn, en ik vind de konink niet DE top qua smaak in bier . vandaar dat ik me vragen stel , zijn deze mensen - in hun vak - net als de konink ( deftig maar zeer braaf ) of zijn ze wel degelijk de creme de la creme , maar dan allemaal zwaar fan van de konink ?

 
rood
beers 93 º places 5 º 13:54 Wed 2/11/2015

Het leven is ook een beetje economie hé. Of toch veel.

Nee, de PR tekst mag je niet te letterlijk nemen. Daar moet je doorkijken.

Het doel is toch om een belevingscentrum op te zetten waar de ambachten centraal staan. Ga verder dan wat je gewoon bent, ontdek, smaak, ..

Dat die smaak niet top is, of niet de jouwe, tant pis. Het gaat om het gemiddelde consumptiepatroon te doorprikken. En dat is toch een gevecht tegen het pintje of de zoveelste tripel.

Uiteindelijk deden ze dat ook met hun evenement het Bollekesfeest. Hun bier associëren met het culinaire. Meesurfen op de golf van foodies, Mijn restaurant, ..

Dat het de juiste piste is, daar spreek ik mij niet over uit, maar je kan moeilijk een slager promoten door te zeggen dat zijn worsten maar half zijn, maar dat ge toch moet komen kijken.

Daarnaast, als ik top in mijn vak zou zijn, zou ik ook kiezen voor een plaats in het belevingscentrum. Het Bolleke in Antwerpen blijft een begrip. Het is bekend. Dat lijkt me toch een dikke pro? Waarom kies als je winkelketen om een winkel te openen in Wijnegem shoppig center? Als ALDI een winkel opent op de Meir moet alle foodies daar wegtrekken? Nee, bekendheid in welke vorm dan ook heeft voordelen, die losstaat van het product zelf.



 
kraddel
beers 10779 º places 386 º 14:10 Wed 2/11/2015

Originally posted by rood
Het leven is ook een beetje economie hé. Of toch veel.

Nee, de PR tekst mag je niet te letterlijk nemen. Daar moet je doorkijken.

Het doel is toch om een belevingscentrum op te zetten waar de ambachten centraal staan. Ga verder dan wat je gewoon bent, ontdek, smaak, ..

Dat die smaak niet top is, of niet de jouwe, tant pis. Het gaat om het gemiddelde consumptiepatroon te doorprikken. En dat is toch een gevecht tegen het pintje of de zoveelste tripel.

Uiteindelijk deden ze dat ook met hun evenement het Bollekesfeest. Hun bier associëren met het culinaire. Meesurfen op de golf van foodies, Mijn restaurant, ..

Dat het de juiste piste is, daar spreek ik mij niet over uit, maar je kan moeilijk een slager promoten door te zeggen dat zijn worsten maar half zijn, maar dat ge toch moet komen kijken.

Daarnaast, als ik top in mijn vak zou zijn, zou ik ook kiezen voor een plaats in het belevingscentrum. Het Bolleke in Antwerpen blijft een begrip. Het is bekend. Dat lijkt me toch een dikke pro? Waarom kies als je winkelketen om een winkel te openen in Wijnegem shoppig center? Als ALDI een winkel opent op de Meir moet alle foodies daar wegtrekken? Nee, bekendheid in welke vorm dan ook heeft voordelen, die losstaat van het product zelf.






Interessante kijk op de zaak ;)

 
77ships
beers 14200 º places 917 º 14:18 Wed 2/11/2015

Originally posted by rood />Uiteindelijk zijn het de Bollekes, de Leffes, de La Chouffes, de bieren die mensen overtuigen om andere bieren en andere smaken te ontdekken buiten het traditionele pintje.


Ben ik nou de enige beer geek die denkt dat La Chouffe echt wel goed bier is?
Ik lust ook Duvel dus wat week ik.

 
rood
beers 93 º places 5 º 14:45 Wed 2/11/2015

Originally posted by 77ships
Originally posted by rood />Uiteindelijk zijn het de Bollekes, de Leffes, de La Chouffes, de bieren die mensen overtuigen om andere bieren en andere smaken te ontdekken buiten het traditionele pintje.


Ben ik nou de enige beer geek die denkt dat La Chouffe echt wel goed bier is?
Ik lust ook Duvel dus wat week ik.



Dat siert je toch alleen maar? Ik kan zo hard genieten van een Rodenbach Grand Cru of een Guinness. Geluk ligt in het bereikbare alledaagse ;-)

PS: Duvel/La Chouffe, ik voorspel een positieve correlatie met Asian food. :-) Het zijn nu eenmaal bieren met toetsen van koriander, komijn, citroengras.

 
Quatz
05:48 Sat 2/14/2015

Originally posted by rood
My two cents maar ik vind een Bolleke een lekker doordrinkbier.
Op een terras, bij de Duifkes of in het Oud Arsenaal, 25°C+, blote vrouwenbenen. Goh ja, daar hoort een Bolleke bij.

Uiteindelijk zijn het de Bollekes, de Leffes, de La Chouffes, de bieren die mensen overtuigen om andere bieren en andere smaken te ontdekken buiten het traditionele pintje. En uiteindelijk moet dat hun doelpubliek zijn. De pilsdrinker die toch iets meer wilt.

Hun communicatie vind ik in die lijn perfect verklaarbaar. Voor de beergeek komt dat misschien wat raar over maar dat ligt eerder aan de fetish van de beergeek. Ze moeten toch niet allemaal look in hun bier doen hé Dylan? ;-)


Groot gelijk, we zijn toch bijna allemaal met zo’n bier begonnen niet? Thuis ga ik niet makkelijk een Bolleke drinken maar op een terraske in de zon zal ik niet lang twijfelen.

 
RW80
beers 3114 º places 33 º 15:49 Sat 2/14/2015

Originally posted by 77ships />


Ben ik nou de enige beer geek die denkt dat La Chouffe echt wel goed bier is?


Ik lust ook Duvel dus wat week ik.








Zekers niet Duvel is briljant.Ik heb ook altijd Duvel in huis. er zijn van die dagen dat je een Duvel wilt. Telkens als ik denk dat ik hem misschien overrated heb wordt ik toch weer op de feiten gedrukt.


In het kort Duvel is een klasieker er zijn betere bieren, maar zijn die zo goed verkrijbaar en bestaan die net zo lang ? Daarnaast Duvel blijft Duvel. Drink een geweldig bier als eerste en daarna Duvel, dan is dat geen probleem. Drink een geweldig bier en daarna Leffe en Leffe smaakt knap beroerd.


La Chouffe is voor mij een net niet klasieker, goed.


Maar terug bij de knninck, de marketting is leuk,maar het blijft de Konninck. Het Glas is top het bier matig. (Geen Duvel kwaliteit. )





 
kraddel
beers 10779 º places 386 º 16:53 Sat 2/14/2015

het glas is lang niet zo top . Snel verlies van carbonatie , en ook schuim . Handig opgelost met het ’in 2 keer tappen’ principe , wat ervoor zorgt dat de gas vastgezet wordt onder de eerder opgebouwde schuimkraag . Klein detail echter, deze 2de - onderste als het ware - schuimkraag , kan men niet afschuimen . En het is juist het afschuimen dat vermijd dat de ’slechte’ gassen mee opgedronken worden, zorgend voor hoofdpijn en dergelijke. Kwalitatief is het glas ( en de tapwijze ) dus zeer beroerd , maar goed, het is een symbool .

het bier vind ik zeer flauw . Misschien omdat ik opgegroeid ben met Palm, welke in mijn ogen nog steeds een beter bier is in dezelfde klasse . Maar dat is zoiso eigen smaak he ;)