Går det nedenom og hjem, samt den veien høna sparker, med hele Ratebeer?

Reads 2404 • Replies 38 • Started Friday, May 20, 2016 1:54:03 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
tfredvik
beers 2623 º places 23 º 13:54 Fri 5/20/2016

De Dumme™ påstår at Ratebeer er et døende nettsted, utfyllende ølanmeldelser er ut, og at tøyseappen Untappd er den store vinneren. Fins det noen statistikk over f.eks. antall Ratebeer-ratinger per år, antall nye øl registrert per år, eller andre variabler som kan belyse dette dystre temaet?

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 14:34 Fri 5/20/2016


Ja, ser slik ut.
RB appeller ikke til ungdommen, de vil ha kjappe løsninger på alt.
Tilveksten i Norge er dårlig.
Nerdenes nerder, det er oss, skål

 
Bryne
places 1618 º 15:11 Fri 5/20/2016

Har tenkt det samme.... Har flust med ølinteresserte kompiser som eg ofte deler øl med. "Alle" sitter med mobilen og ticker inn øl på Untappd. Her har RateBeer sovet i timen! Og, Untappd kompisane mine vurderer ølet skikkeleg sjølv om dei færraste skriv kommentarer.
Ein annan ting er at eg har slutta med å bli begeistra om eg kjem over "nye" øl som ikkje er registrert på RateBeer. Eit kjapp tur innom konkurrenten viser ofte at "alle" har prøvd ølet.

 
Bryne
places 1618 º 15:16 Fri 5/20/2016

Har faktisk vore innom ein kjettersk tanke: Kva om eg gjer det ultimate RateBeer sviket og dryler inn heile min private "Backlog" på Untappd? Dsjeeses med pling eg hadde fått på mobilen då!

 
tfredvik
beers 2623 º places 23 º 15:37 Fri 5/20/2016

En tom Untappd-profil er en god Untappd-profil. https://imgur.com/gallery/j66yW

 
tmrmwel
beers 4375 º places 65 º 16:05 Fri 5/20/2016

Har enda til gode å forstå hva poenget med Untappd egentlig er. Det er likevel forståelig om Ratebeer ikke har den ultimate appellen. Med mindre man finner ratinger i seg selv interessant og en smule informativt da.

Skjer jo egentlig ikke så mye her; interaktiviteten er liten, det samme er det sosiale aspektet, og det norske forumet bobler vel ikke akkurat over av nye og inkluderende innlegg (denne tråden er jo et velkomment unntak ;-)

Bryne nevner at Ratebeer har sovet i timen. Hvordan da?

Pling på mobilen står jeg glatt over, og ratinger uten begrunnelse (ticks) er da fullstendig uinteressante?

 
Bryne
places 1618 º 03:16 Sat 5/21/2016

For den gemene hop er det viktigiste å få registrert nye øl enkelt og greitt når ølet blir drukke. Då har ein og oversikt over konsumerte øl så lenge mobilen er i lommen, og det er den jo alltid. Å ta notater og så skrive ein middels norsk langsvarsoppgave til kvart øl dagen derpå på pc-en er det tydelegvis "ingen" som gjer lenger. Når all nyrekruttering skjer på Untappdkan vi ikkje seie anna enn at Ratebeer har sove i timen. Kven som har det beste produktet betyr ingenting så lenge folket har talt! Jo, RateBeer er best på kvalitet men burde hatt eit betre tilbud til dei som vil ha enklare tekniske løysningar og klarer seg med ei kjapp poengvurdering. Må vel kunne gå an å kombinere desse to gruppene? Og, om ein skriv ein flom av svulstige smakskommentarer, betyr vel ikkje det at folk flest blir klokare på det omtalte ølet? Dei som vil kan og skrive smakskommentarer på Untappd.

 
visionthing
beers 7961 º places 785 º 05:25 Sat 5/21/2016

Kvalitetskontroll er ihvertfall en av styrkene til RateBeer. Det synes helt fraværende på Untappd. Der er gjerne samme øl registrert med mange forskjellige navn og ofte med helt forskjellige stilarter også. Fant denne i dag.....

 
gunnar
beers 14335 º places 1096 º 05:55 Sat 5/21/2016

Originally posted by visionthing
Kvalitetskontroll er ihvertfall en av styrkene til RateBeer. Det synes helt fraværende på Untappd. Der er gjerne samme øl registrert med mange forskjellige navn og ofte med helt forskjellige stilarter også. Fant denne i dag.....


Enig, se her f.eks

 
yngwie
beers 22242 º places 393 º 05:57 Sat 5/21/2016

Tida vil vel vise om RB er døende eller ikke, men det er et helt bevisst valg (og ikke soving i timen) som er gjort når det gjelder mangelen på opplegg for ren ticking slik som man har på untappd. Untappd er skikkelig rotete, lite oversiktlig på de fleste måter, og mye, mye mer full av feil enn RB. Men det meste er forholdsvis enkelt, og man trenger ikke mange sekundene med nesa begravd i skjermen for å få lagt inn en karakter. En skikkelig vurdering av flere aspekter ved et øl, slik som man bør på RB, tar betraktelig mye lengre tid.

Det er delte meninger blant admins på om RB burde ha åpnet opp for mer seriøs ticking eller ikke, men Joet har jo det endelige ordet, og ting er som de er.

Terje, ja det finnes mye statistikk, men vet ikke om Joe ønsker å dele det med alle.

 
Bryne
places 1618 º 09:27 Sat 5/21/2016

Ønsker ikkje Untappd anarki, bare forenkla rating ved hjelp av mobil.