Ny oprettede Warpigs øl - Unrateable

Reads 2114 • Replies 19 • Started Saturday, March 5, 2016 5:14:48 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
hallinghansen
beers 5207 º places 83 º 13:08 Sat 3/12/2016

Jamen den øl som Ungstrup har rated der, er jo øl brygget til en klub, så den dur ikke!! Morale er godt, dobbelt morale er dobbelt så godt! Bullshit!

 
MiP
beers 20005 º places 34 º 05:36 Sun 3/13/2016

Originally posted by hallinghansen
Jamen den øl som Ungstrup har rated der, er jo øl brygget til en klub, så den dur ikke!! Morale er godt, dobbelt morale er dobbelt så godt! Bullshit!


Jeg venter spændt på admin emeritus Jeppes holdning til denne komplekse problemstilling.

 
Klimaet
beers 3744 º places 13 º 05:24 Tue 3/15/2016

Jamen.....

 
bursprak
beers 3282 º places 47 º 10:47 Tue 3/15/2016

Jeppe?

 
hallinghansen
beers 5207 º places 83 º 04:53 Fri 3/18/2016

Er der en grund til I (Ungstrup og Yespr) ikke vil svare i tråden? Kan I godt se at i er forkert på den, når i selv sidder og rater øl fra Mikkeller Beer Club (som laver øl kun til medlemmer), men fordi I ikke er medlem af Warpigs (som ligeledes laver øl kun til medlemmer), så skal disse øl ikke være tilgængelige?

Vil I give en begrundelse, eller har I tænkt jer at tie det ihjel?

 
yespr
beers 55597 º places 43 º 03:18 Sat 3/19/2016

Øllene er jo rateable og blev det indenfor få dage efter du begyndte at skrive rundt til gud og hver mand, på instagram og her i tråden, følger du ikke selv med eller er du bare ude på at skabe larm? Jeg er lidt bange for at det er det sidste, jeg troede måske du selv kunne se hvor komisk det er hvor meget du larmer når øllene kan rates. Men ok, nu skal vi gerne give dig det du råber og peger på:

Reglerne blev såmen fulgt som de skulle, parallelt var der i admin sammenhænge blevet debateret at man igennem flere år havde ladet membership beers glide ind i databasen og man var forbi point of no return på dette, det er en ikke uvæsentlig del af ølnørde-verden samt der er andre sites hvor man godt kan rate den slags. Det blev derfor endeligt vedtaget at tillade disse. Forløbet er overlappende med at netop Warpigs øllene blev frigivet og der er såmen ingen dobbeltmoral i dette for hverken Jens eller jeg: vi ratede såmen Beer Club øllen efter at Warpigs øllene var godkendte til at blive rated.

Yderligere er Warpigs øllene kun i forsalg for troopers, de er også at få for andre nu. Så med lidt ro på Jacob, så var de såmen også efter de gamle regler blevet rateable.Det sjove er at det faktisk er mig og Ungstrup der vandt en rating med den endelige regel på membership beers. nemlig Beer Club øllen. Den havde jeg nok alligevel drukket med andre en stille aften uden så meget larm, rating eller ej...

 
hallinghansen
beers 5207 º places 83 º 05:45 Sun 3/20/2016

Jeg har godt set at de er gjort rateable, det gjorde de efter jeg postede et billede på Instagram hvor jeg skrev at de ikke var rateable, det så 3fourths og sørgede for at de blev rateable, om han har bedt jer om det ved jeg ikke.

Når jeg så skriver til admins for at høre hvorfor de ikke er rateable, får jeg enten ikke noget svar (fra dig) og Jens svarede "øl til en klub dur ikke" Så synes jeg det er en smule dobbeltmoralsk efterfølgende at rate øl som er lavet til en "klub".

Grunden til "larmen"som du kalder det, var for at få en forklaring på hvorfor de var gjort unrateable.

Du sige reglerne blev fulgt, men i følge 3fourths så er det således: "our policy is that any legal/taxed beer sold by a licensed brewery is reviewable including festival releases and memberships."
Den regel/politik kan da ikke være ny, når tidligere nævnte bryggerier har udgivet membership øl længe.

 
yespr
beers 55597 º places 43 º 06:21 Sun 3/20/2016

3fourths kender så udemærket til den diskussion der foregik i admin kredse, han henviser endda til denne i vores admin tråd på baggrund af din Instragram post. Jeg kan kun gentage at over de seneste uger er der kommet en endelig afklaring omkring definitionen af commercially available - den tekst 3fourths giver er netop denne præcisering. Og jo andre membership beers er kommet på RB uden der var en helt klar politik omkring dette.

Faktum er, og hvad enten du kan lide det eller ej så er rækkefølgen væsentlig for at modbevise dine urimelige påstande om dobbeltmoral: Du skriver til os hver især 6. marts, Jens svarer, det svar var ikke med de seneste præciseringer i vores politik i mente. Du bliver fornærmet, skriver til mig og så sviner du os til på Instagram og kort derefter bliver øllene korrekt gjort rateable 9. marts, I rater den jo selv i Odense ligesom vi rater beer club øllen 12. marts. I ved det jo allerede jf din instagram post indenfor 1 - 2 dage at de er blevet gjort rateable - alligevel fortsætter du dine beskyldninger om dobbeltmoral herinde endda efter at jeg har fortalt dig den rette sammenhæng i forløbet.

Men der er hverken dobbeltmoral eller andet på spil. Brug din energi på at jage øl Jacob, og ikke beskylde os for noget der ikke er belæg for.

/Jesper

 
hallinghansen
beers 5207 º places 83 º 07:12 Sun 3/20/2016

Ja jeg skrev også til dig i håb om at få en bedre forklaring en det svar Jens skrev. Men du valgte ikke at svare. Fred være med det.

Nej jeg har absolut ikke svinet nogen til på Instagram. Jeg skrev følgende: "unfortunately the Danish admins on ratebeer believes that 3/5 are unrateable because they’re sold to members only! Bullshit lots of beers from the Bruery and cigar city are also sold to members only, and they are rateable."

Det er super at der er kommet afklaring på problematikken. I kunne have valgt at fortælle at i var i gang med at diskutere netop denne problematik. Så havde vi undgået denne diskussion. Men lad nu det ligge.

Jeg har fået svar på mit spørgsmål, tak.

God weekend.