Nye norske mikrobryggerier

Reads 1581 • Replies 15 • Started Tuesday, May 20, 2014 1:55:33 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Bryne
places 1618 º 13:55 Tue 5/20/2014

Tenkte det kunne vere greitt å formidle informasjon om nye mikrobryggerier som popper opp over det ganske land. Kom over dette innslaget frå eit for meg ukjent bryggeri nær Evenes. Ser ikkje ut til å score særleg høgt på "ambiance", men tickeren i meg fatta interesse

http://www.ht.no/htv/article9624343.ece

 
Sigmund
beers 13338 º places 447 º 15:38 Tue 5/20/2014

Synes bryggeriet så ut til å kunne score høyt på "ambiance" jeg - blid dame. Ølkvaliteten stiller jeg meg derimot helt avventende til.

 
KnutAlbert
beers 6850 º places 361 º 02:07 Wed 5/21/2014

De er flinke til å orientere på Facebook.

 
tfredvik
beers 2623 º places 23 º 06:41 Wed 6/11/2014

Av andre nye norske mikrobryggerier som er flinke med sosiale medier, bør Little Brother Brewery nevnes. De er svært så aktive på Facebook, Instagram, Twitter og på egen nettside.

Jeg kommer akkurat fra et besøk ved det knøttlille bryggeriet nå (åpent hus i dag i forbindelse med Oslo Beer Week, løp og besøk!), og syns dette virker veldig lovende. De går svært høyt ut, med knalldyre, håndtegna etiketter (5 kr per stk!) og TeKu-glass med bryggerilogo, så jeg håper de ikke tar seg vann over hodet. Hadde bryggeriet hatt sjenkebevilling og jeg hadde fått en smaksprøve av den blodferske Epic Venture IPA, er jeg nokså overbevist om at jeg hadde ment at brygget er en usedvanlig solid første batch, med intens tropisk aroma og smak, solid og behagelig bitterhet og en litt over gjennomsnittlig sødme, ordentlig deilig munnfølelse og en god maltbakgrunn.

 
abemorsten
beers 3798 º places 175 º 11:10 Wed 6/11/2014

Originally posted by tfredvik
Hadde bryggeriet hatt sjenkebevilling og jeg hadde fått en smaksprøve av den blodferske Epic Venture IPA,


godt at ingen av de tingene var på plass, så slapp du å kaste bort verdifull tid på å rate

 
ClubGonzo
beers 5677 º places 35 º 12:59 Wed 6/11/2014

Originally posted by abemorsten
Originally posted by tfredvik
Hadde bryggeriet hatt sjenkebevilling og jeg hadde fått en smaksprøve av den blodferske Epic Venture IPA,


godt at ingen av de tingene var på plass, så slapp du å kaste bort verdifull tid på å rate


 
Cunningham
admin
beers 14150 º places 1530 º 14:03 Wed 6/11/2014

Godt att alt er på plass i morgen, sånn at en får ticka seg inn :-D

Murat har lovet en helt lovlig tickbar flaske på bordet nemlig. Kunne faktisk tenkt meg å sveipe innom selveste bryggerie også. I gå fart. Problemer med lysken, så jeg kan ikke løpe. Og lært av tfredvik at sykling er farlig. Dessuten kommer jeg til å drasse på en svær plante.

 
KnutAlbert
beers 6850 º places 361 º 23:05 Wed 6/11/2014

Originally posted by Cunningham
Godt att alt er på plass i morgen, sånn at en får ticka seg inn :-D

Murat har lovet en helt lovlig tickbar flaske på bordet nemlig. Kunne faktisk tenkt meg å sveipe innom selveste bryggerie også. I gå fart. Problemer med lysken, så jeg kan ikke løpe. Og lært av tfredvik at sykling er farlig. Dessuten kommer jeg til å drasse på en svær plante.


Kjøper juletre tidlig for å sikre at det ikke blir utsolgt?

 
KnutAlbert
beers 6850 º places 361 º 23:07 Wed 6/11/2014

Men Kolonihagen har i alle fall bevillingen i orden, så den er det jo greit å få med seg.

Noen som vet noe om Sagene-bryggeriet?

 
tfredvik
beers 2623 º places 23 º 00:19 Thu 6/12/2014

Originally posted by KnutAlbert
Men Kolonihagen har i alle fall bevillingen i orden, så den er det jo greit å få med seg.

Det skal heldigvis være lett å få smake på brygget til Little Brother også, selv om de ikke kan skjenke i bryggeriet. De selger Epic Venture fra Grünerløkka Brygghus sin uteservering i Th.Meyers gate fredag, lørdag og søndag.

 
KnutAlbert
beers 6850 º places 361 º 02:16 Thu 6/12/2014

Ellers skjer det jo ting i Tønsberg, i Mosjøen, i Sylling og i Trondheim - det er bare å holde øyene åpne i sommer