Nye tider

Reads 3289 • Replies 13 • Started Wednesday, June 7, 2017 12:06:30 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

Hej Alle

Det var en spand koldt vand i ansigtet..

Hvad gør i nu? Hvordan har i sikret jeres ratings? Kan ikke gennemskue, hvor realistisk de her trusler omkring, det at fjerne dem er.

Skål med håb om at skibet ikke sænker helt..

 
Rasmus40
beers 35007 º places 722 º 12:50 Wed 6/7/2017

Jeg har altid haft backup i et regneark. I princippet kunne RB jo være gået konkurs eller teknisk helt ned for mange år siden, så jeg ikke ville kunne få adgang til mine ratings, så jeg har ikke ønsket at arbejde uden backup.

Jeg kan virkelig ikke forestille mig, at Joe skulle begynde at slette ratings, for så bliver folk da først for alvor sure og skrider. At nogle bryggere beder om det, er jo helt fejl, da det er den enkelte bruger, som indtaster sine ratings, hvilket jo er hele pointen med RB. Databasen skal jo afspejle ølverden så godt som det nu er muligt, når vi ikke er flere, og her er der da ingen grund til at undtage Cantillon, Dogfish Head eller andre. At de så begynder at henvise til journalistiske standarder, kan jeg kun ryste på hovedet af. Jeg er ikke journalist, og er derfor naturligvis heller ikke underlagt etiske standarder for journalister.

Jeg kan virkelig heller ikke se, hvordan det skulle påvirke mine ratings, at ABInbev nu ejer en eller anden andel af RB. Skulle det få mig til at elske deres brands? Jeg har intet problem med Wicked Weed, Goose Island eller lignende ABI-ejede bryggerier. De bliver naturligvis rated ligesom alle andre bryggeriers øl uden skelen til ejerforhold, og jeg har svært ved at tro, at andre ratere gør det anderledes. Der er mange især amerikanske konspirationsteorier i omløb bare her på RB, så jeg er helt glad for, at jeg ikke følger sociale medier, hvor det må formodes at være endnu værre.

Jeg tænker, at det går ligeså stille over igen henover sommeren, men at samarbejdet med nogle bryggerier selvfølgelig vil blive besværligt for admins, og at hans awardshow nok bliver noget amputeret.

Skål i hverdagsøl, Mads

Umiddelbart tror jeg ikke vi skal være nervøse for vores ratings eller andet. Det jeg synes er træls er at jeg ved at være premium indirekte er med til at støtte AB. Der er ingen tvivl om at AB har været mere fokuseret på at ødelægge craft-scenen mere end selv Carlsberg (selvom Carlsberg nu ikke er så slemme i dag som de var lige i starten). Det der kan bekymre mig mest er Ratebeers omdømme som uafhængig af kommercielle interesser. Det vil gøre det vanskeligere at bibeholde vores fantastiske opdaterede database. Især hvis mange adm beslutter sig for at stoppe. Man kunne godt have valgt en anden samarbejdspartner.
Skål alle
PS
Jeg håber egentlig at flere danskere vil deltage i forum og flere vil rate places.......

 
brnandersen
beers 6830 º places 222 º 14:36 Thu 6/8/2017

Originally posted by HenrikSoegaard
Umiddelbart tror jeg ikke vi skal være nervøse for vores ratings eller andet. Det jeg synes er træls er at jeg ved at være premium indirekte er med til at støtte AB. Der er ingen tvivl om at AB har været mere fokuseret på at ødelægge craft-scenen mere end selv Carlsberg (selvom Carlsberg nu ikke er så slemme i dag som de var lige i starten). Det der kan bekymre mig mest er Ratebeers omdømme som uafhængig af kommercielle interesser. Det vil gøre det vanskeligere at bibeholde vores fantastiske opdaterede database. Især hvis mange adm beslutter sig for at stoppe. Man kunne godt have valgt en anden samarbejdspartner.
Skål alle
PS
Jeg håber egentlig at flere danskere vil deltage i forum og flere vil rate places.......


De ovenstående betragtninger er vel situationen i Danmark, men i USA kan man godt forestille sig at følelserne sidder uden på tøjet.. Vi er heller ikke blevet eksponeret for ABIs nedladende markedsføring mod "craft beer" og de fornærmende ringe øl som Budweiser o.l. Jeg vil også overveje min Premium status næste gang. Valget af ABI som indirekte samarbejdspart kan dog godt vække undren: Er der virkelig ikke andre investorer, som kunne have en interesse i at opsamle data om det globale ølmarked? Hvorfor har ABI ikke kastet kærligheden på Untappd i stedet for med 10000x flere (aktive) brugere? Ratebeer er meget snæver i denne sammenhæng. Skål - og ja tak til flere placeratings...

 
Rasmus40
beers 35007 º places 722 º 14:42 Thu 6/8/2017

Originally posted by brnandersen
Originally posted by HenrikSoegaard
Umiddelbart tror jeg ikke vi skal være nervøse for vores ratings eller andet. Det jeg synes er træls er at jeg ved at være premium indirekte er med til at støtte AB. Der er ingen tvivl om at AB har været mere fokuseret på at ødelægge craft-scenen mere end selv Carlsberg (selvom Carlsberg nu ikke er så slemme i dag som de var lige i starten). Det der kan bekymre mig mest er Ratebeers omdømme som uafhængig af kommercielle interesser. Det vil gøre det vanskeligere at bibeholde vores fantastiske opdaterede database. Især hvis mange adm beslutter sig for at stoppe. Man kunne godt have valgt en anden samarbejdspartner.
Skål alle
PS
Jeg håber egentlig at flere danskere vil deltage i forum og flere vil rate places.......


De ovenstående betragtninger er vel situationen i Danmark, men i USA kan man godt forestille sig at følelserne sidder uden på tøjet.. Vi er heller ikke blevet eksponeret for ABIs nedladende markedsføring mod "craft beer" og de fornærmende ringe øl som Budweiser o.l. Jeg vil også overveje min Premium status næste gang. Valget af ABI som indirekte samarbejdspart kan dog godt vække undren: Er der virkelig ikke andre investorer, som kunne have en interesse i at opsamle data om det globale ølmarked? Hvorfor har ABI ikke kastet kærligheden på Untappd i stedet for med 10000x flere (aktive) brugere? Ratebeer er meget snæver i denne sammenhæng. Skål - og ja tak til flere placeratings...


Ratebeer har givetvis været en del billgere at komme med i end Untappd. Der har været spekulation om, at de vil forsøge at bygge en konkurrencedygtig app på Ratebeer, men lad os nu se.

 
brnandersen
beers 6830 º places 222 º 12:16 Thu 6/15/2017

....og nu er de enkelte underinddelinger som udseende etc. så forsvundet. Endnu et selvmål på kort tid. Siden mister sin attraktivitet - ikke bare i forhold til de gustne ejerforhold, men også i forhold til unik funktionalitet. Trist.

 
Camons
beers 20802 º places 1057 º 12:28 Thu 6/15/2017

Originally posted by brnandersen
....og nu er de enkelte underinddelinger som udseende etc. så forsvundet. Endnu et selvmål på kort tid. Siden mister sin attraktivitet - ikke bare i forhold til de gustne ejerforhold, men også i forhold til unik funktionalitet. Trist.


Kan ikke være mere enig.

 
Rasmus40
beers 35007 º places 722 º 13:54 Thu 6/15/2017

Ja, det er desværre et meget stort skridt i den gale retning. Jeg har endnu ikke set nogen, som ønsker den ændring.

 
humlelala
beers 1377 º places 89 º 15:44 Thu 6/15/2017

Originally posted by brnandersen
....og nu er de enkelte underinddelinger som udseende etc. så forsvundet. Endnu et selvmål på kort tid.

Hvordan kan man se dette i praksis? Jeg spørger oprigtigt, fordi jeg åbenbart ikke bruger sitet nok til selv at have fanget ændringen?

EDIT: Ah nu forstår jeg. En eller anden dilletant syntes, det var bedre at give mindre information. Lidt lige som de manglende e-mailadresser i Outlook.

 
tfredvik
beers 2623 º places 23 º 15:18 Fri 6/16/2017

Si din mening om de mange endringene på RateBeer i undersøkelsen som Benzai har laget: https://nl.surveymonkey.com/r/QFZQ9FC

Vive la résistance!

 
Dedollewaitor
beers 21471 º places 541 º 02:58 Wed 6/21/2017

I helt korte og konkrete træk, hvordan får jeg så arkiveret/ flyttet mine ratings i sikkerhed?