Rein Drikke

Reads 806 • Replies 5 • Started Saturday, June 21, 2014 7:06:11 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

 
yngwie
beers 22205 º places 393 º 07:06 Sat 6/21/2014

Det har vært startet opp mange bryggerier de siste par årene. Stort sett er jeg ikke så veldig imponert, og av alle de jeg har besøkt sammen med Kenni på turen vi er på nå, så er det ikke så veldig mange som imponererer. Noen leverer av og til, noen leverer nesten aldri.

Var derfor ikke så veldig optimist når vi besøkte Rein Drikke på Rissa i går, det har vært liten utbredelse av ølene, og "ingen" har hørt om bryggeriet. Når jeg ringte kom jeg til ei svensk dame, som tok imot oss med undring, og med stor velvilje. Det er et knøttlite bryggeri, hun har egentlig ikke noen brygge-erfaring, men vi kjøpte selvfølgelig med oss så mange forskjellige som mulig, og forventet ikke noe annet enn noen alt for dyre ticks.

Nå sitter vi på hotellrommet i Trondhjem og smaker litt, og jeg får litt trua på norske bryggerier igjen. Hun er ikke alltid spot on på stil, men Ale var så absolutt drikkbar og god, Porter er helt klart en av de beste butikkstyrke ølene jeg har smakt.

Vi burde ha kjøpt med masse og tatt med sydover, dessverre tillater ikke plassen i bilen dette, så kan bare anbefale å søke opp disse ølene hvis du er i området.

 
KnutAlbert
beers 6850 º places 361 º 02:27 Mon 6/23/2014

Jeg smakte et av ølene deres på Dublin Pub i Trondheim. Vet du noe om distribusjonen ellers?

 
Cunningham
admin
beers 14118 º places 1530 º 08:14 Mon 6/23/2014

Velkommen etter guttær :-)

Fant faktisk to stk i Trondheim sist jeg var der.

Selv om Sigmund mener jeg er snill med nye bryggerier så gidder jeg ikke si noe positivt om det smaker sølevann.

Rein er helt på det Reine ren digg. Hvordan de turte å lage den ene juleølen er en gåte. Så mye kardemomme og gran har jeg aldri opplevd i samme brygg. Innafor!

 
Nidaros
beers 40 º places 11 º 09:31 Tue 6/24/2014

Det er tydeligvis stor variasjon mellom flasker/batcher. Juleølet jeg drakk samkte sølevann og deres brown ale var direkte ubehagelig. Men det er flott at de har fått ting på stell. Men det brenner godt i lummeboka når jeg må betale 72,- for en halvliter på lokalbutikken :P

 
yngwie
beers 22205 º places 393 º 13:55 Tue 6/24/2014

Distribusjonen er stort sett lokalt på Fosen, Rissa, Brekstad, opp mot Inderøy, og så hadde hun levert noen veldig få plasser i Trondhjem. Fant den sterke Alen på Cafe Dublin, Naboen hadde ikke noe, og på Meny Lade fant vi også et par typer, som vi allerede hadde kjøpt på bryggeriet.

Odin, hun kunne bekrefte at det var en del variasjon mellom batchene, men neppe på det nivået :-). Men som hun sa, hun var veldig fersk i gamet og hadde litt problemer med å få nok konstruktiv tilbakemelding. Anders Christensen hadde blitt brukt til QC, vet ikke om hun gjorde det med hver batch.

 
anchr
beers 18 º places 11 º 15:06 Sun 8/3/2014

Jeg har gitt litt tilbakemeldinger på noen av batchene, ja. Du har rett i at hun i utgangspunktet ikke startet med bryggeerfaring, men hun har gått til oppgaven med stor iherdighet og seriøsitet og en god porsjon ydmykhet. Noen andre bryggerier er litt omtrentlige og kanskje på grensen til en slags borderline-ADHD, mens hun har jobbet målrettet med å brygge seg inn på ølene og justere dem slik hun vil ha dem. Derfor er det nok en korrekt observasjon at det har skjedd mye siden juleølet.