Slowchat nummertje 4

Reads 25954 • Replies 356 • Started Sunday, January 4, 2015 5:45:27 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 16:55 Wed 2/18/2015

Originally posted by Bullit
Originally posted by Benzai
Weet je wat ik me zomaar afvroeg net. Leeft Bullit nog? Hij is al 3 maanden niet meer online geweest. Zou ie overgestapt zijn op Spaanse wijn?
Nou wat een toeval dat ik vandaag weer eens inlog, en hoe fijn dat je aan me dacht .

Ik kan bevestigen dat ik nog leef


Kun je ook bevestigen dat je niet bent overgestapt op Spaanse wijnen dan? ;)

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 17:58 Wed 2/18/2015

Originally posted by bierkoning
Originally posted by DutchDrebus
Ik wilde hier eigenlijk een ergernis van maken, maar aangezien sommige mensen mij wel erg kort op de huid zitten verpak ik het in dit slowchatbericht.

Waarom hebben we in NL niet van die hippe packs net als in de VS? Ik las net in zo’n internationaal topic over de ’Sam Adams Spring Thaw’ pack. Waarom hebben we zoiets niet in NL? Gewoon een leuke 4 of 6 pack met wat verschillende bieren rondom een thema (of seasonal dus) van 1 brouwerij. Ik heb eigenlijk nog niet iets gezien wat bij zo’n pack in de buurt kwam.

Ik weet niet wat de meerwaarde precies zou zijn, maar ik denk dat het me een goed gevoel zou geven om zo’n papieren houder met wat verschillende biertjes van één brouwerij te kopen. Net als die BrewDog met hop en yeast series.

Dus: Menno, Kees, Erwin, Jurgen, Robert, Mark en andere brouwgoden... doe er wat aan. Ik bied een 5 sterren review op Facebook + een publieke slijmactie in de beergeeks groep + geld voor de 4 pack (mits niet te overdreven natuurlijk).

Bonuspunten als de lente en zomerbieren op blik worden afgevuld.


Hear hear ik ben voor!! Goed idee van jou André. Maar waarom niet een mixed pak van Brabantse brouwerijen? Heb begrepen dat er ook zoiets voor Twente in de maak is...


Kan, mits kwaliteit en raakvlakken. Van die beers of the world achtige pakketten kan ik missen als kiespijn. Maar een Brabantse 4 of 6 pack zou wel leuk kunnen zijn. Ligt er ook aan wie het samenstelt: het lijkt me leuk als een aantal brouwers het onderling regelen (met een thema, gedeeld recept, bepaald uitgangspunt), maar pakketjes samengesteld door de lokale Mitra trekken me juist weer totaal niet.

En als ticker heb ik dan het liefst natuurlijk ook nieuwe bieren of bieren die ieder jaar weer net wat anders zijn en niet het hele jaar verkrijgbaar zijn. Een pakket met de tripel van De Roos, de blond van ’t Kolleke, de wit van St Servattumus en de bruin van Budels ofzo is ook niet waar ik op doel.

Die herfstbokken van verschillende brouwers met kastanje, hazelnoot, amandel bijv. (de Prael, Jopen, Muifel en nog 1 geloof ik, jaar of 2 terug): zoiets wil ik als een leuke 4 pack kunnen kopen. Of een sixpack Hop Art serie van Vandestreek, de testlab bieren van Berghoeve, de meneer de uil serie van Het Uiltje, de verschillend gehopte versies van Van Moll’s Eenvoud, Oersoep kan iedere maand wel 3 verschillende 4 packs maken, etc, etc.

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 00:09 Thu 2/19/2015

ik zag laats zon 12 pack van dark horse breweing staan. dat is inderdaad wel leuk.

 
Bullit
beers 6227 º 12:19 Thu 2/19/2015

Originally posted by Benzai
Originally posted by Bullit
Originally posted by Benzai
Weet je wat ik me zomaar afvroeg net. Leeft Bullit nog? Hij is al 3 maanden niet meer online geweest. Zou ie overgestapt zijn op Spaanse wijn?
Nou wat een toeval dat ik vandaag weer eens inlog, en hoe fijn dat je aan me dacht .

Ik kan bevestigen dat ik nog leef


Kun je ook bevestigen dat je niet bent overgestapt op Spaanse wijnen dan? ;)
Dat kan ik bevestigen noch ontkennen

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 18:19 Thu 2/19/2015

Vooruit dan maar.. ;)

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 07:08 Fri 2/20/2015

Te midden van de vele verse ergernissen, toch een lichtpuntje. Gisteren een van echte wereld klasse prachtige Weizenbock van Van Moll op. In dit geval de nieuwe Mosaic versie, maar man man, wat is dat een prachtig smaakvol juweeltje!

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:27 Fri 2/20/2015

Originally posted by Countbeer
Te midden van de vele verse ergernissen, toch een lichtpuntje. Gisteren een van echte wereld klasse prachtige Weizenbock van Van Moll op. In dit geval de nieuwe Mosaic versie, maar man man, wat is dat een prachtig smaakvol juweeltje!


Hate to bring it to you but... not a new version.

Althans, geen nieuwe entry. Mosaic zat er altijd al in, maar nu meer dan bij de eerste batch. Het is een tweaked versie van de eerste batch, maar niet bedoelt noch gemarket (is dat een woord?) als nieuw bier dus geen nieuwe entry. Admins: aliassen svp.

(Bron: Erwin van Moll himself)

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:28 Fri 2/20/2015

Wat overigens niet wegneemt dat ie wel erg lekker is inderdaad..

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 08:11 Fri 2/20/2015

Tegen mij zei ie wel een nieuwe versie! (Andere hop!)

En sowieso een 3.8 en een 4.3... Is echt wel heel ander bier dan de vorige! Eenieder die de ze beide proeft moet me dat nageven!

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 08:43 Fri 2/20/2015

Ik volg in dit geval de persoonlijke correspondentie tussen Erwin en Benzai, die ons Benzai ter bewijs heeft doorgezet naar ondergetekende