Praatbarak 4.0

Reads 4436 • Replies 49 • Started Thursday, December 1, 2016 11:24:14 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 15:18 Fri 2/3/2017

Originally posted by tderoeck
Originally posted by bartlebier
Ge zijd de kast en het laddertje vergeten!


De Duitse contaminatie in uw vervoegingen begint wel erg te worden. :p

Vergeleken met wat de Nederlanders heden ten dage met hun moedertaalse d/t aanrichten, valt het wel nog mee voor een hopeloos gegermaniseerde Waaslander, vind ik.
Bovendien: "zijde gij?" -> dus: "gij zijd". Oder etwa nicht?

 
tderoeck
beers 14777 º places 247 º 04:28 Tue 2/7/2017

Originally posted by bartlebier
Bovendien: "zijde gij?" -> dus: "gij zijd". Oder etwa nicht?


sorry bro, zoals ik zaterdag al zei, gij is altijd + t, zelfs in de verleden tijd: gij hadt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gij

http://woordenlijst.org/leidraad/11/5:

De vorm met gij krijgt altijd een uitgang -t.

gij liept -- gij vondt

liept gij -- vondt gij


Conclusie: als Tim zwaar overtuigd is van zijn gelijk, en zegt dat hij het heeft opgezocht, mag je er vanuit gaan dat het waar is. ;-)

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 09:36 Fri 2/24/2017

Toevallig iemand tips waar DLS Obbrussel en Bruxellensis nog in grotere getale (6-pack of meer) te vinden zijn? -

Geers was voor ca. 2 weken uitverkocht maar wist te melden dat de Bruxellensis wegens groot succes in reguliere productie gaat?

 
JefVerstraete
beers 7092 º places 216 º 09:44 Fri 2/24/2017

Etre Gourmet en Belgium in a Box hebben er nog staan. In de reguliere handel heb ik geen idee.

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 10:01 Fri 2/24/2017

Originally posted by JefVerstraete
Etre Gourmet en Belgium in a Box hebben er nog staan.

Bruxellensis, ja... Obbrussel was wellicht een fata morgana.

Hiermede: ISO (kraddel? aangezien je toch, voorlopig als enige, mijn Essentia Bina hebt gereet)

 
kraddel
beers 10779 º places 386 º 10:16 Fri 2/24/2017

haha letterlijk de eerste keer dat ik de praatbarak lees ( en dan nog enkel deze pagina ) werkt beter als je me pm’d Frank !

OBbrussel was een zeer gelimmiteerd bier ( 600 dacht ik, maar ben hier niet zeker van ) was in enkele dagen tijd uitverkocht in malt attacks,Ze hebben wel nog een tweede levering gehad sindsdien.
ze hebben hem bij mijn weten ( ben er al even niet geweest ) nog wel in cml Original. Meenemen is echter moeilijk. Heb zeer goed moeten onderhandelen in de eerste week dat ’ie er was, voor mijn 3 flesjes.
Deze was enkel voor de saint-gilles regio, dus zal je (denk ik ? ) niet bij Geers vinden.

Ik kan je gerust eens een flesje delen, dat je’m kan proeven, maar ik heb er zelf geen 6 kunnen bemachtigen :p

OOK nog : check maar gerust hoeveel schrijffouten hier instaan, maar vergeet niet -> kraddel doesn’t really care ’bout that :)

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 10:31 Fri 2/24/2017

Originally posted by kraddel
haha letterlijk de eerste keer dat ik de praatbarak lees ( en dan nog enkel deze pagina ) werkt beter als je me pm’d Frank !

Ik kan je gerust eens een flesje delen, dat je’m kan proeven, maar ik heb er zelf geen 6 kunnen bemachtigen :p




Aha! Ik laat ISO’s graag aan zulke toevallen over - anders wordt het me te ernstig logistiek...

Op die Obbrussel zit wellicht wat smaakevolutie? Mocht je er tot mijn volgende (?) BE-passage van 1tje vanaf kunnen blijven om te delen: graag. Of ik kom de nieuwe Antwerpse bierloverbarscene nog eens ontdekken.

 
Hamirubi
beers 642 º places 39 º 03:10 Wed 3/8/2017

Ten years of a Ratebeerian, today!
Only being "active" since two and a half years or so, but very glad to have met a lot of beer enthusiasts IRL (besides the geeks I already knew from the traditional, yearly beer festivals).
The coming ten years, it’s time to re-rate beers and to finally catch up with my ever increasing beer backlog.

 
tderoeck
beers 14777 º places 247 º 07:45 Tue 3/14/2017

Originally posted by Hamirubi
Ten years of a Ratebeerian, today!
Only being "active" since two and a half years or so, but very glad to have met a lot of beer enthusiasts IRL (besides the geeks I already knew from the traditional, yearly beer festivals).
The coming ten years, it’s time to re-rate beers and to finally catch up with my ever increasing beer backlog.


Congratz! And good luck with that backlog. It’s a never ending battle for me. :p (You’d think: oh, he’s already started entering the ratebeer gathering beers, can’t be that bad. But then you realise there was ACBF and two tasting on top of that as well :p)

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 10:21 Tue 5/16/2017

Interessante vondst:
Paljas’ Session serie, blijkbaar speciaal aangepast aan de Finse markt en hun ABV-taxen daar.
https://www.ratebeer.com/beer/paljas-session-saison/421515/
Zijn daar nog voorbeelden van?

Iemand zou hen moeten wijsmaken dat een saison onder de 5% in het steeds minder drinkende Belgie van de nabije toekomst ook goed zou lopen.