Praatbarak

Reads 8224 • Replies 108 • Started Monday, December 22, 2014 4:48:55 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
rood
beers 93 º places 5 º 04:48 Mon 12/22/2014

Om het Belgisch forum wat meer leven in te blazen, openen we een topic voor smalltalk: de praatbarak.

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/praatbarak

E klapke doeng over bier, festivals. En zoveel meer. Kan toch niet zijn dat we niets te vertellen hebben?

 
rood
beers 93 º places 5 º 04:55 Mon 12/22/2014

Dit weekend kerstbierenfestival in Essen. God, dat was een festival waarbij ik mij afvraag of ik nog van bier hou.

Zoveel drain pours :-(

Wat me opviel was, dat de bieren die je van de tap kon krijgen, heel vegetaal, groen waren. Zowel in aroma, als in smaak. Ik associeer dergelijke smaken met zeer jong bier.

Had iemand dezelfde ervaring? Of had ik alleen een groen moment?

Wat is de chemische oorzaak van dat "groen" bier?
Is het acetaldehyde? Komt acetaldehyde meer naar voren als het bier dan ook te gekoeld staat?


 
tderoeck
beers 14777 º places 247 º 05:41 Mon 12/22/2014

Ik heb Essen maar weer eens overgeslaan. Laatste keer (2012?) heb ik 40 minuten buiten in de sneeuw staan wachten. Om daarna in een ongezellige zaal met verschrikkelijke akoestiek terecht te komen, aan de bar te moeten wringen en voorkruipers proberen tegen te houden (want er zijn geen "rijen" om in aan te schuiven. En dat voor een paar nieuwe ticks. Nope, ik kan mijzelf er niet meer voor motiveren. Dan zit ik voor dezelfde prijs liever in mijn zetel met bv. die drie IPA’s van Amager die Ben voor me heeft meegebracht van bij De Caigny. :-)

 
sebletitje
beers 11868 º places 491 º 06:16 Mon 12/22/2014

Akoestiek was ook een probleem in Brugge bijna hetzelfde met Zythos. Ik ben het beu met deze festivals of misschien ben ik te kieskeurig.

 
tderoeck
beers 14777 º places 247 º 07:00 Mon 12/22/2014

Originally posted by sebletitje
Akoestiek was ook een probleem in Brugge bijna hetzelfde met Zythos. Ik ben het beu met deze festivals of misschien ben ik te kieskeurig.


Just getting old. :p

 
tderoeck
beers 14777 º places 247 º 10:48 Mon 12/22/2014

not a lot of activity here... I guess the dutchies have more time to chit chat around during the day time. :p

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 10:55 Mon 12/22/2014

Pas op he, we lezen mee!

 
sebletitje
beers 11868 º places 491 º 11:26 Mon 12/22/2014

Ik had gedacht een praatbarak voor franstaligen te instellen, maar, ja ... tis juust ’moi’.

 
berntholer
beers 1619 º places 22 º 11:30 Mon 12/22/2014

dit jaar was het KBF echt superdruk, de vorige jaren was er rond 14u30 nog wel wat plaats aan de tafels. nu was alles al volzet, misschien dat de 20ste editie daar voor iets tussenzit?

bij de bieren voor mij ook veel tegenvallers, niet toevallig was ik er samen met rood :) nu zijn kruidige tripels niet bepaald mijn favoriet, maar ik vond ook dat veel bieren (vooral van t vat) niet ok waren qua aroma (groen, vegetaal, jong bier, DMS) en smaak. als ik dan reviews lees van anderen dan hadden die daar geen last van? proeven blijft subjectief, maar toch ...

 
77ships
beers 14200 º places 918 º 11:45 Mon 12/22/2014

Essen was en blijft brutal. Ben na ophoud in Caigny (verdorie wat een winkel!), moeten aanschuiven, had bijna geen plek meer. Gewoon stoel van een tafel meegesleurd toen niemand keek & midden van een wandelpad gaan zitten bij Nederlandse tikkers.

Essen is leuk omdat zij waarlijk alles hebben, ik heb 1/5 of zo op RB moeten toevoegen van wat ik gehad had. Dit betekende natuurlijke veel dingen met twijfelachtige controlen. Niet allen vat bieren en dan moest mijn taffel nog eens beginnen met alle White Pony & Gaverhopke bieren proeven omdat zij bang waren dat zij gingen opgeraken. Waarlijk zieke mensen, ik heb er op een moment overwogen om er de bui aan te geven voor het eerst in 5 – 6 jaar dat ik dit doe.

Ik had niet specifiek last van tap bieren wat de meeste flessen waren naar mijn smaak ook niet echt deftig.

Pluspunt ben geeindig met Stille Nacht Reserva 2010 te drinken dus niets te klagen op dat vak. Phenomenaal, ik moest gewoon controleren of ik nog wel altijd bier luste.

 
ruttroshaggy
places 17 º 15:38 Mon 12/22/2014

The Essen Festival became miserable after 1500. I found this to be true at BBF and Zythos as well. Are there any smaller festivals with interesting beers that don’t turn into puke fests after 3 hours?