Van Moll Merci woedeventilatie-topic

Reads 3228 • Replies 58 • Started Friday, August 1, 2014 5:08:23 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 05:44 Fri 8/1/2014

Tja, festival one-offs zijn sommigen een doorn in het oog, maar ik denk dat het vrij lastig is om ze tegen te houden. Volgens mij zijn ze toegestaan, maar wordt gestimuleerd om ze zsm te retiren.

Ik blijf het een interessante discussie vinden, waar ik zelf niet per se een mening over heb moet ik zeggen. Ik probeer de discussie opnieuw aan te zwengelen in het admin-forum en heb gevraagd wat anderen doen/vinden.

 
JulienHuxley
beers 6219 º places 450 º 05:45 Fri 8/1/2014

Damn, that was good reading practice. Show me the pics of the bottle in the Oirschot Mitra with a price on it and I’ll mark it rateable (it counts if you manage to plant it on a shelf yourself without getting caught first).

Seriously though, you may be on to something with this crowdfunding issue (seeing tons of beergeeks fund breweries). Are crowdfunders owners/donators of a business, or members of a beer club? Because this is pretty much what is going to cut the definition of commercially available or not.

The difference with a festival or a beer dinner is the time lag. The ratings for Van Moll Merci would start appearing in the DB now, and the answer to the question "How do I get my hands on this delicious beverage?" would be "participate in the crowdfunding from last year, or two years ago, or five". This is what is different from reserve societies or what not. Mikkeller also organized private diners for investors and those beers didn’t count.



 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 05:51 Fri 8/1/2014

Originally posted by Benzai
Originally posted by DutchDrebus
Tevens nog een tegenvraag: Waarom zou het een probleem zijn als dit soort bieren wèl rateable zouden zijn? Wat zou de negatieve impact precies zijn?




Wat heeft het voor zin om een bier toe te voegen waarvan slechts 1 vaatje van 10 liter is gemaakt en binnen 5 minuten is leeggetapt om vervolgens nooit meer verkrijgbaar te zijn? Heeft geen toegevoegde waarde voor de database, noch voor de raters.


Wanneer is het dan wel goed? Als het vaatje 20 liter is en pas na 10 minuten op is? Of moet het bier per se 2 aansluitende dagen verkrijgbaar zijn in de desbetreffende brewpub?

Als dat ook nog eens mee moet gaan tellen dan wordt het allemaal wel heel lastig. Ik blijf erbij: een officieel bier van een officiële brouwer is een positieve toevoeging voor de database. Anders kunnen we ook nog gaan stellen dat ieder bier dat niet binnen 3 maanden 10 ratings haalt ook wel uit de database gegooid mag worden bijvoorbeeld, want minder dan 10 ratings telt het bier niet mee voor bepaalde statistieken dus heeft het geen waarde.

De besloten club waar Borresteijn het over heeft gaat in dit geval niet helemaal op vind ik. Iedereen had de kans om deze ’club’ te joinen.

Maar vooralsnog valt de bijval me een beetje tegen. Blijkbaar zijn de regels in dit geval heel erg logisch behalve voor mij ofzo :P

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 05:54 Fri 8/1/2014

Originally posted by JulienHuxley
Show me the pics of the bottle in the Oirschot Mitra with a price on it and I’ll mark it rateable (it counts if you manage to plant it on a shelf yourself without getting caught first).


This actually was my plan B, but I didn’t want to start any trouble between Van Moll and the storeowner.

 
Borresteijn
beers 11335 º places 404 º 05:58 Fri 8/1/2014

"Had" de kans ja, niet "heeft". Leuk dat het bier er nu is, maar ik kan het niet meer krijgen, het is gewoon niet te koop. Zoals Julien zegt, een jaar geleden was het er nog niet. En ik heb niet echt belang bij het crowdfunden van een lokale brewpub. Neemt niet weg dat ik het verder helemaal met je eens ben, vind het ook een beetje een zure regel.

Al die Brettfestbieren zouden niet eens toegevoegd mogen worden volgens mij.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 06:07 Fri 8/1/2014

Zo zullen er altijd grijze gevallen blijven. Fictief voorbeeld van zo’n grijs gebied (wat los staat van de Van Moll Merci):

Stel de kaartjes voor Pinkpop gaan in de verkoop en binnen 5 minuten is alles uitverkocht. Een week voor Pinkpop wordt bekend gemaakt dat brouwerij De Molen er staat met een exclusief Pinkpop-bier (De Molen Pink en Pop) dat alleen te koop is van de tap tijdens Pinkpop van dat jaar.

Zou dat bier dan wel rateable moeten zijn? Of is dat ook het besloten club verhaal? Ik ben er sterk voor om zoiets toe te staan.

Maar op zich is mijn mening nu wel duidelijk dus ik zal dit topic even laten bloeien zonder mijn tussenkomst :P

 
JulienHuxley
beers 6219 º places 450 º 06:17 Fri 8/1/2014

Originally posted by DutchDrebus
Originally posted by JulienHuxley
Show me the pics of the bottle in the Oirschot Mitra with a price on it and I’ll mark it rateable (it counts if you manage to plant it on a shelf yourself without getting caught first).


This actually was my plan B, but I didn’t want to start any trouble between Van Moll and the storeowner.


Bonus points for a video of you trying to check out at the cash with a bottle of Merci, with the line of ppl getting longer and longer behind you as the cashier tries to get her manager to find the right bar code.

 
bierkoning
beers 20301 º places 431 º 06:34 Fri 8/1/2014

Zeurpieten! Admins extra werk bezorgen?!

 
Borresteijn
beers 11335 º places 404 º 06:36 Fri 8/1/2014

Originally posted by DutchDrebus
Zo zullen er altijd grijze gevallen blijven. Fictief voorbeeld van zo’n grijs gebied (wat los staat van de Van Moll Merci):

Stel de kaartjes voor Pinkpop gaan in de verkoop en binnen 5 minuten is alles uitverkocht. Een week voor Pinkpop wordt bekend gemaakt dat brouwerij De Molen er staat met een exclusief Pinkpop-bier (De Molen Pink en Pop) dat alleen te koop is van de tap tijdens Pinkpop van dat jaar.

Zou dat bier dan wel rateable moeten zijn? Of is dat ook het besloten club verhaal? Ik ben er sterk voor om zoiets toe te staan.

Maar op zich is mijn mening nu wel duidelijk dus ik zal dit topic even laten bloeien zonder mijn tussenkomst :P


http://www.ratebeer.com/beer/melusine-hellfest-2010/136084/
http://www.ratebeer.com/beer/melusine-hellfest-2011/258263/

 
bierkoning
beers 20301 º places 431 º 06:42 Fri 8/1/2014

Ik ben het wel met Caesar eens. Rateable als de admins ook mogen
Proeven