Voer voor de admins #4

Reads 25015 • Replies 401 • Started Tuesday, March 1, 2016 1:20:58 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
MarcoDL
beers 9608 º places 213 º 09:46 Tue 8/16/2016

Ik moest er aan denken omdat ik toevallig zag dat Brewdog Death or Glory unrateable is gemaakt. Dat is een bier voor de aandeelhouders.

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 10:01 Tue 8/16/2016

Originally posted by MarcoDL
Ik moest er aan denken omdat ik toevallig zag dat Brewdog Death or Glory unrateable is gemaakt. Dat is een bier voor de aandeelhouders.
Dat vind ik dom eerlijk te zijn. Er zijn bieren als je zei, Black Tuesday en vooral Dark Lord en Hunahpu variants die verkrijgbaar zijn/waren voor een aantal mensen bij de DL/Hunahpu Days en zijn ze wel rateable.
Yellow Bus kun je een fles alleen van de brouwer krijgen maar omdat een keer bij een festival is geweest, is ook wel rateable.
Dus als in de toekomst die Death or Glory verkrijgbaar is bij een festival of bij een Brewdog bar wordt automatisch rateable.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 10:20 Tue 8/16/2016

Volgens mij is het standaard policy bij de admins dat dit soort bieren (crowdfunding, beerclub etc) gewoon toegestaan zijn. Is er iets aparts aan dat BrewDog bier misschien? Ik heb geen idee

 
MarcoDL
beers 9608 º places 213 º 10:44 Tue 8/16/2016

Per periode krijgen aandeelhouders die de meeste nieuwe aandeelhouders werven als cadeau een flesje Death or Glory. Iets ingewikkelder dus dan zomaar investeren of meedoen in een lotterij. Desondanks is ook dit gewoon voor iedereen toegankelijk.
Hier is de info te lezen: https://www.brewdog.com/lowdown/blog/death-or-glory

 
bierkoning
beers 20236 º places 431 º 10:57 Tue 8/16/2016

Originally posted by MarcoDL
Binnenkort wordt voor het eerst het investeerdersbier van het Uiltje uitgekeerd. Ik vraag me af welke status dit bier moet krijgen. Het is niet in de winkel te krijgen, maar de crowdfunding was wel voor iedereen toegankelijk. De achtergrond is anders, maar dit lijkt me enigszins vergelijkbaar met een ticketed event, zoals de Black Tuesday of Dark Lord verkoop. Wat denken jullie?


In principe rateable. De crowdfunding was voor een ieder toegankelijk

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 11:09 Tue 8/16/2016

Originally posted by MarcoDL
Per periode krijgen aandeelhouders die de meeste nieuwe aandeelhouders werven als cadeau een flesje Death or Glory. Iets ingewikkelder dus dan zomaar investeren of meedoen in een lotterij. Desondanks is ook dit gewoon voor iedereen toegankelijk.
Hier is de info te lezen: https://www.brewdog.com/lowdown/blog/death-or-glory


Commercial description zegt dat hij is unrateable omdat niet commerciel verkrijgbaar is. Als iemand zegt "hey, ik was gisteren bij Brewdog Brussels en ik mocht een proefglasje Death or Glory drinken voor 1 euro want de baas had een fles staan" is dan opeens rateable? Of als een slijter drie flesjes heeft gekregen en 1 verkoopt, dan mag je wel een rating te schrijven [jerk off emoji] ?

Gellukig maken het onze admins niet te moeilijk. That being said, als je een fles te veel hebt, graag opsturen

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 11:14 Tue 8/16/2016

Originally posted by Douberd
Originally posted by MarcoDL
Per periode krijgen aandeelhouders die de meeste nieuwe aandeelhouders werven als cadeau een flesje Death or Glory. Iets ingewikkelder dus dan zomaar investeren of meedoen in een lotterij. Desondanks is ook dit gewoon voor iedereen toegankelijk.
Hier is de info te lezen: https://www.brewdog.com/lowdown/blog/death-or-glory


Commercial description zegt dat hij is unrateable omdat niet commerciel verkrijgbaar is. Als iemand zegt "hey, ik was gisteren bij Brewdog Brussels en ik mocht een proefglasje Death or Glory drinken voor 1 euro want de baas had een fles staan" is dan opeens rateable? Of als een slijter drie flesjes heeft gekregen en 1 verkoopt, dan mag je wel een rating te schrijven [jerk off emoji] ?

Gellukig maken het onze admins niet te moeilijk. That being said, als je een fles te veel hebt, graag opsturen


Dat klinkt dus vrij arbitrair. Als er op de zuidpool 1 fles te krijgen is voor 3 ziljoen gouden dukaten, dan heeft in principe iedereen de kans om het te proeven. Maar die death or glory lijkt niet voor iedereen vrij verkrijgbaar, maar meer een soort wedstrijd. Ik kan me wel voorstellen dat het dan unrateable gemaakt wordt. Maar het is een grijs gebied

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 11:21 Tue 8/16/2016

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by Benzai
Originally posted by Borresteijn
Beste admins, de nieuwe Double IPA van Troost is blijkbaar toch wel een nieuw bier. ABV is 7.3% ipv 7.2%, IBU is hetzelfde maar de EBC verschilt nogal (20 voor de DIPA vs 48 voor de IIPA).


Is het een nieuwe entry als alleen de kleur verschilt?


Andere moutstorting is gewoon een nieuw bier. Het is ook een nieuwe entry als alleen de hop verschilt.


Vooropgesteld even: het maakt mij niet uit of het wel of geen nieuw bier is / wordt, maar als alleen de kleur verschilt -wat daarvan ook de oorzaak is- en de smaak en geur niet (althans niet waarneembaar) dan is het wat mij betreft geen nieuwe entry.

Stel dat het wel zo is, mij prima, maar waar ligt dan de grens, althans het minimum? EBC verschil van 5? 10? 25? En hoe weten we dat, tenzij brouwers het er specifiek bij vertellen?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 11:24 Tue 8/16/2016

Originally posted by caesar
Originally posted by Douberd
Originally posted by MarcoDL
Per periode krijgen aandeelhouders die de meeste nieuwe aandeelhouders werven als cadeau een flesje Death or Glory. Iets ingewikkelder dus dan zomaar investeren of meedoen in een lotterij. Desondanks is ook dit gewoon voor iedereen toegankelijk.
Hier is de info te lezen: https://www.brewdog.com/lowdown/blog/death-or-glory


Commercial description zegt dat hij is unrateable omdat niet commerciel verkrijgbaar is. Als iemand zegt "hey, ik was gisteren bij Brewdog Brussels en ik mocht een proefglasje Death or Glory drinken voor 1 euro want de baas had een fles staan" is dan opeens rateable? Of als een slijter drie flesjes heeft gekregen en 1 verkoopt, dan mag je wel een rating te schrijven [jerk off emoji] ?

Gellukig maken het onze admins niet te moeilijk. That being said, als je een fles te veel hebt, graag opsturen


Dat klinkt dus vrij arbitrair. Als er op de zuidpool 1 fles te krijgen is voor 3 ziljoen gouden dukaten, dan heeft in principe iedereen de kans om het te proeven. Maar die death or glory lijkt niet voor iedereen vrij verkrijgbaar, maar meer een soort wedstrijd. Ik kan me wel voorstellen dat het dan unrateable gemaakt wordt. Maar het is een grijs gebied


Volstrekt terecht Unrateable want je hebt het niet zelf in de hand.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 11:26 Tue 8/16/2016

Originally posted by Benzai
Originally posted by Borresteijn
Originally posted by Benzai
Originally posted by Borresteijn
Beste admins, de nieuwe Double IPA van Troost is blijkbaar toch wel een nieuw bier. ABV is 7.3% ipv 7.2%, IBU is hetzelfde maar de EBC verschilt nogal (20 voor de DIPA vs 48 voor de IIPA).


Is het een nieuwe entry als alleen de kleur verschilt?


Andere moutstorting is gewoon een nieuw bier. Het is ook een nieuwe entry als alleen de hop verschilt.


Vooropgesteld even: het maakt mij niet uit of het wel of geen nieuw bier is / wordt, maar als alleen de kleur verschilt -wat daarvan ook de oorzaak is- en de smaak en geur niet (althans niet waarneembaar) dan is het wat mij betreft geen nieuwe entry.

Stel dat het wel zo is, mij prima, maar waar ligt dan de grens, althans het minimum? EBC verschil van 5? 10? 25? En hoe weten we dat, tenzij brouwers het er specifiek bij vertellen?


Goeie vraag. Op zich is criterium 1 brewers intent. Criterium 2 is dan weer brewers intent. Net als nummer 3 ;-)

Verschil in mout vind ik persoonlijk bij een ipa van minder belang dan de hop, maar kleurverschillen kunnen natuurlijk wel het verschil tussen een IPA en een black IPA maken. Maar een brouwer is een volslagen idioot als ze dat hetzelfde noemen.

Het zijn eigenlijk gevallen die je per bier bekijkt en geen strakke richtlijn voor maakt.