Voer voor de admins #4

Reads 25017 • Replies 401 • Started Tuesday, March 1, 2016 1:20:58 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Christos
beers 6111 º places 110 º 05:18 Sun 9/18/2016

BrewDog Steve’s Job, was verkrijgbaar bij Van Moll tijdens het Haarlem festival en in het boekje stond als collab Van Moll - Brewdog - Dutch Drafts (en als session BIPA), hier staat alleen als een Brewdog bier.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 06:36 Sun 9/18/2016

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Borresteijn
Is de Uiltje Dry Hopped Cider niet dezelfde als India Wheat Cider (die met Mosaic is gedry-hopped)?
india wheat cider is toch een blend van cider en een tarwebier?


Klopt, maar de Dry Hopped Cider is alleen in Denemarken op tap geweest, in 1 bar. Het lijkt me daarom meer voor de hand liggen dat ze de naam verkeerd op het bord hebben gezet in de bar. Vandaar dat ik het even navraag.
dry hopped cider is ook bij het dutch craft beer festival in enschede op tap geweest. Dat was een cider gehopt met mosaic.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 06:57 Sun 9/18/2016

Originally posted by Douberd
BrewDog Steve’s Job, was verkrijgbaar bij Van Moll tijdens het Haarlem festival en in het boekje stond als collab Van Moll - Brewdog - Dutch Drafts (en als session BIPA), hier staat alleen als een Brewdog bier.


Dutch Drafts zijn teveel brouwers om allemaal in de titel te vernoemen. Zie ook Ramses Betty Wang

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 07:32 Sun 9/18/2016

Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Borresteijn
Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Borresteijn
Is de Uiltje Dry Hopped Cider niet dezelfde als India Wheat Cider (die met Mosaic is gedry-hopped)?
india wheat cider is toch een blend van cider en een tarwebier?


Klopt, maar de Dry Hopped Cider is alleen in Denemarken op tap geweest, in 1 bar. Het lijkt me daarom meer voor de hand liggen dat ze de naam verkeerd op het bord hebben gezet in de bar. Vandaar dat ik het even navraag.
dry hopped cider is ook bij het dutch craft beer festival in enschede op tap geweest. Dat was een cider gehopt met mosaic.


Klinkt als een alias dus.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 08:40 Sun 9/18/2016

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Borresteijn
Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Borresteijn
Is de Uiltje Dry Hopped Cider niet dezelfde als India Wheat Cider (die met Mosaic is gedry-hopped)?
india wheat cider is toch een blend van cider en een tarwebier?


Klopt, maar de Dry Hopped Cider is alleen in Denemarken op tap geweest, in 1 bar. Het lijkt me daarom meer voor de hand liggen dat ze de naam verkeerd op het bord hebben gezet in de bar. Vandaar dat ik het even navraag.
dry hopped cider is ook bij het dutch craft beer festival in enschede op tap geweest. Dat was een cider gehopt met mosaic.


Klinkt als een alias dus.
lijkt me niet? Dry hopped cider is een cider die gedryhopt is. India wheat cider is een cider/bier blend, iets anders dus.

 
RW80
beers 3114 º places 33 º 09:18 Sun 9/18/2016

Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Borresteijn
Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Borresteijn
Is de Uiltje Dry Hopped Cider niet dezelfde als India Wheat Cider (die met Mosaic is gedry-hopped)?
india wheat cider is toch een blend van cider en een tarwebier?


Klopt, maar de Dry Hopped Cider is alleen in Denemarken op tap geweest, in 1 bar. Het lijkt me daarom meer voor de hand liggen dat ze de naam verkeerd op het bord hebben gezet in de bar. Vandaar dat ik het even navraag.
dry hopped cider is ook bij het dutch craft beer festival in enschede op tap geweest. Dat was een cider gehopt met mosaic.

Klopt, staat nog in de backlog en ja ze zijn verschillend.

 
Zlotta
beers 8964 º places 479 º 16:13 Sun 9/18/2016

Hoezo staat in de naam van de bieren van Kees! eigenlijk het woord "Brouwerij"? Zou het niet eerder slechts "Kees! Double Rye IPA" moeten heten? En is Slijterij Paauwenburg werkelijk een geassocieerde place? Ja, niet echt belangrijk maar viel me op.

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 17:35 Sun 9/18/2016

Is het nou Je Moer of Je Moer Op Een Bakfiets? We hebben twee verscillende namen in de database. Op mijn fles staat wel "op een bakfiets, voor de rest ik zou niet weten.

 
MarcoDL
beers 9608 º places 213 º 07:02 Mon 9/19/2016

De nieuwe molen / hotd binkie Claws is 15.3%, die van vorig jaar 13.4. Nieuw bier? Het is meer dan 10% verschil.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 07:21 Mon 9/19/2016

Originally posted by Zlotta
Hoezo staat in de naam van de bieren van Kees! eigenlijk het woord "Brouwerij"? Zou het niet eerder slechts "Kees! Double Rye IPA" moeten heten? En is Slijterij Paauwenburg werkelijk een geassocieerde place? Ja, niet echt belangrijk maar viel me op.


Goed punt.

En Paauwenburg is niet deels eigendom van Brouwerij Kees! ofzo, maar ze hebben wel een zeer goede relatie. Ik wete niet precies wat de regels zijn om associated place te zijn.