Slowchat

Reads 64178 • Replies 766 • Started Thursday, April 18, 2013 1:51:51 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 11:53 Thu 4/18/2013

Originally posted by SVD
ja dat begint bij mij ook wel te groeien, die verzamel’’drang’’ maar het is niet zo erg dat ik het hele bier ga ontleden gelukkig, ik schrijf wel op welke bieren ik heb gehad, ben begonnen op 01.01.2013 dus ik zal nu ook weer bieren gaan ’moeten’ drinken die ik al eens gehad heb.
Ik vind het alleen irritant dat je hier bij Ratebeer minimaal zoveel tekens moet typen bij je rating, als ik gewoon cijfers kon geven dan deed ik ook vaker een rating geven nu moet ik zo een lul verhaal verzinnen.


Heerlijk deze jeugdige onschuldigheid. Sla deze comments op op je computer en kijk er over 3 jaar nog eens op terug ;)

Nee, misschien ben je er niet zo vatbaar voor, maar ik begon met ongeveer dezelfde houding. Nu is zoeken naar een onbekend bier in elke gelegenheid waar ze bier verkopen een reflex geworden; net als het raten. Heerlijk ritueeltje!

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 11:56 Thu 4/18/2013

Originally posted by SVD
ja dat begint bij mij ook wel te groeien, die verzamel’’drang’’ maar het is niet zo erg dat ik het hele bier ga ontleden gelukkig, ik schrijf wel op welke bieren ik heb gehad, ben begonnen op 01.01.2013 dus ik zal nu ook weer bieren gaan ’moeten’ drinken die ik al eens gehad heb.
Ik vind het alleen irritant dat je hier bij Ratebeer minimaal zoveel tekens moet typen bij je rating, als ik gewoon cijfers kon geven dan deed ik ook vaker een rating geven nu moet ik zo een lul verhaal verzinnen.


Ik vind dat juist een van de sterke aspecten van RB. Je wordt gedwongen om echt een omschrijving te geven, al kun je natuurlijk wel een beetje valsspelen door extreem kort te raten (zie Deanso) of heel veel puntjes er tussenin te zetten (zie cgarvieuk). Als je gewoon rustig begint met raten merk je vanzelf dat je meer gaat herkennen en dan ben je die 75 karakters in je eerste zin al voorbij.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 11:57 Thu 4/18/2013

Originally posted by SVD
Maar als ik het zo lees beeld ik me van die half dwangneurotische mensen in


Hoezo half ?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 11:58 Thu 4/18/2013

Als je geen omschrijvingen wilt geven maar alleen wil afstrepen, dan zijn daar andere manieren voor. Het ticken met sterren hier op Ratebeer bijvoorbeeld. Of de app van Untappd.

 
SVD
beers 6190 º places 329 º 13:34 Thu 4/18/2013

Originally posted by DutchDrebus
Heerlijk deze jeugdige onschuldigheid

ah ik voel me weer helemaal jong...
Maar het spreekwoord is niet voor niets ’’oefening baart kunst’’ en oefening zal er wel komen, Dus ik zal uiteindelijk wel van die poëtische kort verhalen kunnen gaan schrijven over een bier.

Hoewel aangezien het een slowchat is met vragen nu komt mijn vraag, waarom is bijna iedereen, of althans een deel hier op de site zo Negatief over de grotere bierbrouwers, of de Macro’s zoals ik ze genoemd zie.
Eerlijk gezegd kan ik een willekeurig pilsener van een of andere grote brouwer net zo lekker vinden op z’n tijd dan een biertje van een kleine brouwerij.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:43 Thu 4/18/2013

Originally posted by SVD
Hoewel aangezien het een slowchat is met vragen nu komt mijn vraag, waarom is bijna iedereen, of althans een deel hier op de site zo Negatief over de grotere bierbrouwers, of de Macro’s zoals ik ze genoemd zie.
Eerlijk gezegd kan ik een willekeurig pilsener van een of andere grote brouwer net zo lekker vinden op z’n tijd dan een biertje van een kleine brouwerij.

Macro’s maken geen IPA’s en Imperial Stouts!
Maar een goede Pils zoals laatst de Alfa, die kunnen inderdaad goed smaken, althans voor een paar bieren. Micro’s gooien er weer meer hop tegenaan, nog meer dan Brand! En dat maakt t ook weer lekkerder...
Ik was al bezig met een stukje voor DossierHop...

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 14:07 Thu 4/18/2013

Macros haten doen veel Amerikanen gewoon ’omdat het hoort’. Maar of een pils nou van Bavaria komt of van hobbybrouwer Jan, mij maakt t niet uit. Mensen die zulke bieren een 0,5 geven moet je niet serieus nemen.

 
altonbrownd
beers 5922 º places 341 º 14:40 Thu 4/18/2013

Ik heb ’beerbuddy’ op mijn telefoon maar vind het veel te langzaam voor raten. Liever gebruik ik pen en papier en snel raten. En dan later thuis alles rustig intikken. Ik was maandag in Londen en heb 15 bier geticked in twee uur maar nog niet kunnen invoeren. Wel handig is het feit dat ik nu alle bieren gewoon op mijn telefoon kan opzoeken. Vroeger had ik een lijst van circa 20 paginas en ik kwam altijd terug van de Cracked Kettle of Bierkoning met een paar die ik al gerate had omdat ze onder een alternatieve naam bestonden. Dat is voor een ticker wel heel pijnlijk want het kost geld en je had net zo goed een andere bier kunnen kopen. Met de iphone gaat het zoeken veel sneller. De ’ratebeer’ app voor android is trouwens veel beter dan ’beerbuddy’ die ik op de iphone gebruik. Met een laptop in een cafe zitten (wat ik laatst yespr zag doen in de Wildeman) vindt ik een brug te ver. Het was niet zo lang geleden dat ik per ongelijk mijn werk laptop beschadigd heb (total loss) door een biertje er overeen te laten vallen... En fin, succes met het raten!
- Martin (Brussel)

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 14:50 Thu 4/18/2013

Originally posted by SVD
Hoewel aangezien het een slowchat is met vragen nu komt mijn vraag, waarom is bijna iedereen, of althans een deel hier op de site zo Negatief over de grotere bierbrouwers, of de Macro’s zoals ik ze genoemd zie.
Eerlijk gezegd kan ik een willekeurig pilsener van een of andere grote brouwer net zo lekker vinden op z’n tijd dan een biertje van een kleine brouwerij.

Pilseners zijn vaak wel fijn en dorstlessend, maar ze zijn nooit écht het meest briljante wat je je kunt voorstellen dat je drinkt. Het is een beetje iets voor tussendoor. Ik kan pils erg waarderen, maar vooral omdat het niet afleidt van iets anders wat ik aan het doen ben (praten in de kroeg, dansen, vuurspugen naar dwergen, tv kijken etc.) Veel ’grote’ bieren (bijv russian imperial stouts, imperial ipa’s) vind ik erg lekker en krijgen hoge punten van me, maar ik zou er niet aan moeten denken om ze een hele avond te drinken.

Dat lijkt een beetje tegenstrijdig, maar vergelijk het maar met wijn. Een Margaux of garage wine is ERG lekker, maar je drinkt het ook niet een avond lang, daar is het te heftig voor. Dat sloeberwijntje van de wijnboer waar je op vakantie langsgeweest bent is dan wel erg prettig om een avond lang te drinken, maar dat zou je op een tasting ook nooit een 9 op 10 geven.

Dat gezegd hebbende zijn er (te) veel mensen die een onverdiend laag punt geven aan pils/lagers die van een grote brouwerij komen. Je moet echt je best doen wil ik lager dan een 2 geven. En lager dan een 1 heb ik geloof ik nog nooit gegeven.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 15:04 Thu 4/18/2013

Originally posted by SVD
Originally posted by DutchDrebus
Heerlijk deze jeugdige onschuldigheid

Hoewel aangezien het een slowchat is met vragen nu komt mijn vraag, waarom is bijna iedereen, of althans een deel hier op de site zo negatief over de grotere bierbrouwers, of de Macro’s zoals ik ze genoemd zie.
Eerlijk gezegd kan ik een willekeurig pilsener van een of andere grote brouwer net zo lekker vinden op z’n tijd dan een biertje van een kleine brouwerij.


Zonder disrespect te willen tentoonstellen, dit is precies wat ik ook altijd zei toen ik net was begonnen met bier proeven. Dit is precies de "jeugdige onschuld". Ik vond precies hetzelfde, maar het verandert. Ik heb mijn oude ratings niet aangepast overigens, dan kun je aan de gang blijven en moet je elk bier je hele leven blijven aanpassen. Maar, feit is en blijft, smaken verschillen. Dus misschien vindt jij over 3 jaar nog steeds macro pilseners prima. Ieder zijn mening, niemand zal je er op aanvallen. :)