Voer voor de admins #2

Reads 21859 • Replies 322 • Started Tuesday, January 6, 2015 4:59:34 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 08:11 Tue 5/26/2015

Originally posted by Benzai
Voor zover ik weet komen de flesbieren van Anders, maar de tap bieren van hen zelf. Gizmo gebrouwen bij Maximus? Daar heb ik nog helemaal niks van gehoord, maar ik zal het navragen vrijdag als ik er aan denk.


Wat betreft Van Moll direct even navraag gedaan:

Gizmo is eenmalig gebrouwen bij Maximus, maar wordt normaal gesproken bij hen zelf gebrouwen;
De flesbieren komen van Anders;
De pils is het enige bier op tap dat van Anders komt;
De overige tapbieren van Van Moll komen ook echt van Van Moll. (Dus ook de bieren die ook op fles verkrijgbaar zijn.)

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 08:12 Tue 5/26/2015

Originally posted by Benzai
Voor zover ik weet komen de flesbieren van Anders, maar de tap bieren van hen zelf. Gizmo gebrouwen bij Maximus? Daar heb ik nog helemaal niks van gehoord, maar ik zal het navragen vrijdag als ik er aan denk.


Dat klopt wel hoor, dat heeft hij tegen mij ook gezegd.

De policy die we hier over het algemeen hanteren, is dat als het bier ook in de eigen ketels gemaakt wordt, we het niet als contract brewed noteren. Van Moll is hier op zich vrij open over, maar vele andere brouwerijen niet. Zo weten we ook dat de flessen van Maximus, Jopen en Emelisse van de Proef komen/kwamen, maar die zetten we ook niet onder de Proefbrouwerij.

@Potje: Die troost/vriendschap/prael dacht ik al dat die hetzelfde zou kunnen zijn. Al heb ik ook wel eens gehoord, dat ze ze in alle ketels een keer hebben gemaakt?

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 08:16 Tue 5/26/2015

Hij is wel verwarrend, want volgens mij staat op het flesje het adres van De Prael en de naam is anders. Ik heb m zelf maar onder de Troost versie gerate.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 08:28 Tue 5/26/2015

Originally posted by Maakun
Hij is wel verwarrend, want volgens mij staat op het flesje het adres van De Prael en de naam is anders. Ik heb m zelf maar onder de Troost versie gerate.


Als er duidelijk op staat uit welke ketels hij komt, dan zou het een aparte entry mogen zijn.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 08:46 Tue 5/26/2015

Dat staat er niet op, er staan de drie logo’s op en dan als adres De Prael, maar dat zou ook kunnen betekenen dat ie daar afgevuld is inderdaad....

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 09:16 Tue 5/26/2015

Originally posted by Borresteijn
Hoe lang duurt het meestal voordat updates van foto’s worden doorgevoerd? Doen de NL admins dat? Heb 11 dagen geleden 4 updates gestuurd maar nog niets is aangepast.


het kan evt ook een caching issue van je browser zijn, indien zo dan wil CTRL-F5 wel eens helpen.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 11:04 Tue 5/26/2015

Over die plaatjes: dat wordt gehost ergens in het buitenland en het duurt soms even voordat alles is geupdate op alle servers blijkbaar. Ik heb er geen verstand van, maar er komt geen admin aan te pas blijkbaar. Gaat allemaal automatisch.

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 12:02 Tue 5/26/2015

Originally posted by Benzai
Originally posted by Benzai
Voor zover ik weet komen de flesbieren van Anders, maar de tap bieren van hen zelf. Gizmo gebrouwen bij Maximus? Daar heb ik nog helemaal niks van gehoord, maar ik zal het navragen vrijdag als ik er aan denk.


Wat betreft Van Moll direct even navraag gedaan:

Gizmo is eenmalig gebrouwen bij Maximus, maar wordt normaal gesproken bij hen zelf gebrouwen;
De flesbieren komen van Anders;
De pils is het enige bier op tap dat van Anders komt;
De overige tapbieren van Van Moll komen ook echt van Van Moll. (Dus ook de bieren die ook op fles verkrijgbaar zijn.)


Ik geloof je wel hoor, maar dat is niet wat Erwin eergisteren tegen mij zei. Ik vroeg specifiek naar Doerak, of de flessenversie daarvan bij Anders vandaan kwam, en het antwoord was "ja, en de vatenversie ook". Ik meen me nu te herinneren dat hij zoiets zei als dat dat voor alle bieren uit de Anders ketels gold, maar daar ben ik nu niet helemaal meer zeker van. Zal de leeftijd wel zijn

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 14:00 Tue 5/26/2015

Ik ga het vrijdag nog eens uitgebreid in persoon bespreken, maar dit is wat ik via de whatsapp te horen kreeg vanmiddag. Ik kom erop terug!

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:19 Fri 5/29/2015

Mag deze brouwerij toegevoegd worden? http://www.brouwdok.nl/ Volgens mij verkopen ze hun bier commercieel, dus ik neem aan dat ze ook een officieel bedrijf zijn?