Voer voor de admins #2

Reads 21856 • Replies 322 • Started Tuesday, January 6, 2015 4:59:34 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 16:02 Sun 7/5/2015

Originally posted by Countbeer
Uhm, waarom is Witte Dame gemerged?
De nieuwe is een procent lager in ABV en komt uit hun eigen ketels. Daarnaast is ie niet doorvergist maar gelijk afgevuld. (Weet niet of dit met de "Fontein" versie ook was, maar lijkt me niet).
Lijkt me toch een nieuwe entry?


Info op de website is exact hetzelfde als de "oude" versie. Doorvergist vs direct afgevuld, leg me dat eens uit als brouwer? Tap vs fles wordt nl geen onderscheid gemaakt, tenzij het gepasteuriseerd wordt. Lijkt me sterk, want die apparatuur hebben ze volgens mij niet.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 16:32 Sun 7/5/2015

En Route de Soleil dan? Kun je ook mergen...

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 16:40 Sun 7/5/2015

Originally posted by Countbeer
En Route de Soleil dan? Kun je ook mergen...


Nope, andere ingredienten plus 6.8 vs 8 = nieuwe entry

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 01:25 Mon 7/6/2015

Originally posted by caesar
Originally posted by Countbeer
En Route de Soleil dan? Kun je ook mergen...


Nope, andere ingredienten plus 6.8 vs 8 = nieuwe entry

Ok.

6.8-->8 =1.2
4.1-->5.1 =1

Andere ketels (en toch haal ik hier fles vs tap aan, al heeft dat natuurlijk weinig zin).
Is een procent verschil, dat evenveel is als 1.2 procent bij een hoger alcohol percentage. (Wat was de regel hier ook al op?)
Persoonlijk zou ik Eijckenrode op retired zetten en dit bier als nieuw bier laten staan onder Stadsbrouwerij Eindhoven...
Maar ja persoonlijke meningen he...
Maandag morgen en ik zaag door, bijna de week doormidden....

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:32 Mon 7/6/2015

Qua ABV gaat het om 10-15% verschil, of meer dan 1% absoluut verschil. Maar dat zijn geen harde regels, slechts richtlijnen voor de admins.

Eijkenrode en Bours staan inderdaad op out of business, en er staat dan ook bij die bieren dat ze formerly brewed by zijn. Maar er mist een R zo te zien.

Andere ketels is niet zo van belang, er wordt in de bierwereld continu van ketels gewisseld. Dan hadden we inmiddels 3x zoveel bieren in de database gehad. We kijken gewoon of het recept hetzelfde is bij deze brouwerij (want dat delen ze keurig op internet, met dank aan de bouwers): zelfde ingredienten = alias. Andere ingredienten = nieuwe entry. Simpeler kunnen we het niet maken ;-)

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 02:29 Mon 7/6/2015

Originally posted by Maakun
Ik zie dat fruit beer en radler nu zijn gesplitst als stijl, maar dat nog niet alles in de goede categorie staat. (Maar bij de Nederlandse bieren is het al een stuk beter dan van andere landen.) Heeft het zin om foutjes in de Nederlandse lijst te melden?


OK, nice:
Dit is een radler: http://www.ratebeer.com/beer/emelisse-bockfiets/288816/

Wel goed dat het in Nederland al geregeld is, ik zie dat andere landen nog een hoop werk te doen hebben...

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 05:54 Mon 7/6/2015

Originally posted by caesar
Qua ABV gaat het om 10-15% verschil, of meer dan 1% absoluut verschil. Maar dat zijn geen harde regels, slechts richtlijnen voor de admins.

Eijkenrode en Bours staan inderdaad op out of business, en er staat dan ook bij die bieren dat ze formerly brewed by zijn. Maar er mist een R zo te zien.

Andere ketels is niet zo van belang, er wordt in de bierwereld continu van ketels gewisseld. Dan hadden we inmiddels 3x zoveel bieren in de database gehad. We kijken gewoon of het recept hetzelfde is bij deze brouwerij (want dat delen ze keurig op internet, met dank aan de bouwers): zelfde ingredienten = alias. Andere ingredienten = nieuwe entry. Simpeler kunnen we het niet maken ;-)



 
MarcoDL
beers 9608 º places 213 º 09:36 Tue 7/7/2015

Originally posted by caesar
Ik heb het zelf niet op, maar alleen maar mensen gehoord die het lekker vonden. Ik weet even niet goed hoe dit beoordeeld moet worden voor ratebeer. Als ik hardop nadenk, is het een soort biercocktail en die staan we niet toe. Maar de admins zullen de degens weer eens kruisen ;-)


Is het basisbier ook geen biercocktail? Is mix van lambiek van de Troch en een eigen IPA.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 16:36 Wed 7/8/2015
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 17:11 Wed 7/8/2015

Originally posted by MarcoDL

Is het basisbier ook geen biercocktail? Is mix van lambiek van de Troch en een eigen IPA.


Met cocktail bedoel ik bier + non-bier, zoals karnemelk of sterkedrank. Limonade is een uitzondering bij radler.

@countbeer: die nogne o sahti heb ik ooit wat over opgevangen. Zou meer bier + jeneverbessen zijn dan een echte sahti. De zweden hebben een tijd terug alle sahti’s grondig opgeschoond, zodat "nep"-sahti’s er weer uit zijn gehaald blijkbaar. Ik heb geen verstand vd stijl, dus geen idee wat de criteria verder zijn. :-)