"Best før" stempel nederst på flaska

Reads 640 • Replies 6 • Started Saturday, September 16, 2017 7:18:49 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen

 
Bryne
places 1617 º 07:18 Sat 9/16/2017

Ofte står det på etiketter at best før datoen er nederst på flaska. Dette misliker eg sterkt! Få dei hekkans tala på etiketten eller lag i det minste eit skikkeleg trykk som går å lese! Berentsens har ein annan håplaus variant: datostempling på korken, på logoen! Uleseleg...
Problem:
- Av og til kan datostemplinga bli gnidd bort
- Er så smått og utydeleg at det bare er leselig under optimale lysforhold
- Må vere klin edru og ha over gjennomsnittet godt syn
- Oppsummert: vanskeleg å vite kva anbefalt lagringstid er

Må frå tid til anna bruke døtrene mine sine unge auge til å avgjere kva tal det er snakk om. Dei er og ofte i tvil om kva dei ser....

 
bartlebier
beers 4526 º places 177 º 12:08 Sat 9/16/2017

Løsning: trykke QR-kode på alle nye flasker som linker til bryggedato?

 
nilsas
beers 9345 º places 322 º 12:50 Sat 9/16/2017

Når har dato vært noen bekymring da?
Vi konsumerer da uansett. Og har da hendt vi har vært noen år over tiden uten at det har bekymret. Men igjen noen sorter er mer usatt enn andre for å bli konsumert innen dato.

 
tfredvik
beers 2623 º places 23 º 14:37 Sat 9/16/2017

Så veldig enig! Jeg måtte lyse med iPhone-en for å tyde datoen på Kinn Hoggorm-en jeg nettopp åpna! (Når det er sagt, vil jeg heller ha tappedato enn best før, men det er vel ikke mattilsynet enig med.)

 
Bryne
places 1617 º 15:57 Sat 9/16/2017

Originally posted by nilsas
Når har dato vært noen bekymring da?
Vi konsumerer da uansett. Og har da hendt vi har vært noen år over tiden uten at det har bekymret. Men igjen noen sorter er mer usatt enn andre for å bli konsumert innen dato.


Vel, eg kjøpte to flasker i dag som ikkje blir konsumert før tidlegast i 2019

 
Cunningham
admin
beers 14123 º places 1530 º 13:59 Mon 9/18/2017

Originally posted by nilsas
Når har dato vært noen bekymring da?
Vi konsumerer da uansett. Og har da hendt vi har vært noen år over tiden uten at det har bekymret. Men igjen noen sorter er mer usatt enn andre for å bli konsumert innen dato.



Endelig en ærlig rater :-)

 
djoeye
beers 15548 º places 1450 º 03:29 Sun 10/1/2017

Den gamle analoge tyske holdbarhetsmerkinga med tre tagger i etikettkanten for dag, måned og år er... meget holdbar.