Drebus’ relhoekje

Reads 1656 • Replies 17 • Started Monday, August 15, 2011 8:45:30 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 08:45 Mon 8/15/2011

Alvast excuses, maar ik moet toch weer even rellen naar aanleiding van een door mij meegenomen flesje op de ’zieke zuiden’ tasting afgelopen vrijdag.


Crabbie’s

Crabbies Ginger Beer is NOT allowed at Ratebeer. It is not made from barley. It is a keeved cider flavoured with ginger and sugar.


Dat hij niet aangemeld mag worden als bier is enigszins duidelijk. Maar er staan ook ciders op deze site. Waarom mag dit product dan ook niet aangemeld worden als cider?

 
Bullit
beers 6227 º 09:40 Mon 8/15/2011

Omdat er geen ciders worden toegestaan die niet uitsluitend met appels zijn gemaakt. Zie dit topic: http://www.ratebeer.com/forums/fruit-cider-not-to-be-added-to-rb-database_129175.htm

Maar zoek eens op ’ginger cider’

Waarschijnlijk heb je die Crabbie’s ook kunnen waarderen zonder ’m te raten

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 10:22 Mon 8/15/2011

Waarderen is een groot woord. Be-/Veroordelen past hier beter Kan hier op het forum topics meestal niet goed terugvinden, vandaar mijn vragen altijd.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 10:37 Mon 8/15/2011

De crabbie’s was behoorlijk crap...

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 11:17 Mon 8/15/2011

Je moet ook gewoon geen zooi willen raten. Laat die kansloze pilsjes (of ciders) uit Zuid-Ossetie nou lekker in de plaatselijke supermarkt liggen. Niemand wil die troep drinken :P
Als je aan de 20k ratings wil komen, kan dat ook met goed spul ;-)

 
bierkoning
beers 20293 º places 431 º 11:55 Mon 8/15/2011

Originally posted by caesar
Je moet ook gewoon geen zooi willen raten. Laat die kansloze pilsjes (of ciders) uit Zuid-Ossetie nou lekker in de plaatselijke supermarkt liggen. Niemand wil die troep drinken :P
Als je aan de 20k ratings wil komen, kan dat ook met goed spul ;-)


Zuid Ossetië. is daar ook al een brouwerij?

 
Bullit
beers 6227 º 13:31 Mon 8/15/2011

Originally posted by caesar
Je moet ook gewoon geen zooi willen raten. Laat die kansloze pilsjes (of ciders) uit Zuid-Ossetie nou lekker in de plaatselijke supermarkt liggen. Niemand wil die troep drinken :P
Als je aan de 20k ratings wil komen, kan dat ook met goed spul ;-)

Goed spul bestaat bij de gratie van slecht spul. Soms moet je een Spar super strength lager drinken om het andere beter te waarderen

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 14:01 Mon 8/15/2011

Originally posted by Bullit
Originally posted by caesar
Je moet ook gewoon geen zooi willen raten. Laat die kansloze pilsjes (of ciders) uit Zuid-Ossetie nou lekker in de plaatselijke supermarkt liggen. Niemand wil die troep drinken :P
Als je aan de 20k ratings wil komen, kan dat ook met goed spul ;-)

Goed spul bestaat bij de gratie van slecht spul. Soms moet je een Spar super strength lager drinken om het andere beter te waarderen

Ik moet zeggen het bier wat na Crabby’s kwam scoorde wel allemaal hoog!

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 17:00 Mon 8/15/2011

Originally posted by caesar
Je moet ook gewoon geen zooi willen raten. Laat die kansloze pilsjes (of ciders) uit Zuid-Ossetie nou lekker in de plaatselijke supermarkt liggen. Niemand wil die troep drinken :P
Als je aan de 20k ratings wil komen, kan dat ook met goed spul ;-)


Je weet van tevoren niet altijd wat zooi is en wat niet. Heb nu 3 pilseners uit Kroatië via wat vrienden gekregen, ben dan toch altijd zeer benieuwd of en hoe goed het te pruimen is.
Ik ben van de filosofie: Als je het toch proeft, vul het dan gelijk ff in. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik aan de 1000 ratings wil raken, zodat countbeer mij eindelijk zal accepteren en met me wil praten.

 
skortila
beers 6536 º places 295 º 00:30 Tue 8/16/2011

Originally posted by Bullit
Goed spul bestaat bij de gratie van slecht spul. Soms moet je een Spar super strength lager drinken om het andere beter te waarderen


Maar om daarvoor nu honderden bitters en golden ales te drinken.

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 04:50 Tue 8/16/2011

Originally posted by skortila
Originally posted by Bullit
Goed spul bestaat bij de gratie van slecht spul. Soms moet je een Spar super strength lager drinken om het andere beter te waarderen


Maar om daarvoor nu honderden bitters en golden ales te drinken.


Honderden lijkt me overdreven, maar dat ook mindere en slechte bieren gerate worden is juist wat ik fijn vind aan ratebeer. Anders is de kans heel groot dat alleen fans van Heineken/Dommelsch/Stella/Grafenwalder/Budweiser/etc dat gaan raten, zodat die een overdreven hoge rating zouden krijgen. Of je dat nu doet om te ’ticken’ of omdat je het toch gedronken hebt, vind ik dan minder belangrijk