Ratebeer-treff i Grimstad?

Reads 2410 • Replies 25 • Started Wednesday, August 16, 2017 10:00:48 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Beer5000
beers 10653 º places 284 º 07:04 Fri 8/18/2017

Originally posted by gunnar
Flott initiativ, forresten, men ser ikke at jeg kan få dette til i år, hva med en samling til våren?- Trenger litt lengre tidshorisont for å klemme dette inn mellom ikke ølrelaterte ting (helt sant)


Sitter vel også litt i dette landskapet tidsmessig. Første ledige luke er i november og krasjer kanskje litt med juleøl smakingen?

Om jeg våger å komme med forslag så kommer jeg med november, januar eller februar (tidlig mars)

 
Cunningham
admin
beers 14157 º places 1529 º 07:25 Fri 8/18/2017

Februar tror jeg høres fornuftig ut :-)

 
bergstaden
beers 7851 º places 1 º 10:52 Fri 8/18/2017

Det som passer best for meg vil være januar eller starten av februar.
Det vil være hyggelig med et ratebeer treff igjen.

 
Kjempetorsken
beers 5 º 14:51 Fri 8/18/2017

Fisk og torsk tilside: 2018 passer fint for oss. Bli gjerne enige om en dato så legger vi alt til rette for dere. Nyhetssmaking, ting fra lageret, god mat og bryggere tilstede. Velkommen skal dere være.
(Kun én helg er opptatt så langt: 20.-22.april).

 
yngwie
beers 22242 º places 393 º 04:34 Tue 9/5/2017

Hei dere. Det ser ut til at vi har landet på 2-3 mars 2018, så den kan jo holdes av inntil videre, så kommer detaljer senere.

 
tmrmwel
beers 4375 º places 65 º 05:56 Tue 9/5/2017

Originally posted by yngwie
Hei dere. Det ser ut til at vi har landet på 2-3 mars 2018, så den kan jo holdes av inntil videre, så kommer detaljer senere.


Til info er dette vinterferieuken for skoleruten i Bergen.

 
yngwie
beers 22242 º places 393 º 10:34 Tue 9/5/2017

Originally posted by tmrmwel
Originally posted by yngwie
Hei dere. Det ser ut til at vi har landet på 2-3 mars 2018, så den kan jo holdes av inntil videre, så kommer detaljer senere.


Til info er dette vinterferieuken for skoleruten i Bergen.


Klar over det, men det ble vanskelig å ta hensyn til alle vinterferiene (strekker seg over fire helger) og det er både hjemmebryggerdager og påske å ta hensyn til, så vi måtte bare lande på den som vi tenker gir minst problemer.

 
tmrmwel
beers 4375 º places 65 º 12:01 Tue 9/5/2017

Originally posted by yngwie
Originally posted by tmrmwel
Originally posted by yngwie
Hei dere. Det ser ut til at vi har landet på 2-3 mars 2018, så den kan jo holdes av inntil videre, så kommer detaljer senere.


Til info er dette vinterferieuken for skoleruten i Bergen.


Klar over det, men det ble vanskelig å ta hensyn til alle vinterferiene (strekker seg over fire helger) og det er både hjemmebryggerdager og påske å ta hensyn til, så vi måtte bare lande på den som vi tenker gir minst problemer.


Forsåvidt imponert nok over at dere faktisk var klar over det i der hele tatt :-)

Ikke veldig mange av de aktuelle i Bergen som blir nevneverdig påvirket av skoleruten, så vurderingene er trolig solid forankret de. Og ettersom det heller ikke var særlig til info å bringe på banen, er det jo selvfølgelig bare å se vekk i fra ;-)

 
Beer5000
beers 10653 º places 284 º 05:22 Tue 9/12/2017

Da det ser ut til at noen her er involvert i dette arrangementet på et aller annet vis så tar jeg sjansen på å stille et par spørsmål her. Er det tenkt som et tradisjonelt RB treff med "grand tasting" etc.? Det handler om man skal begynne å tenke litt på å skaffe og spare et par spennende øl egnet for dette? Det er jo ikke så mye poeng å komme med en flaske som er tilgjengelig for alle på polet og bør jo også være av et minimum volum (f.eks 0,75 flaske eller flere mindre). Det er jo uansett litt morsomt å trekke et aller annet opp av posen som ikke alle har smakt.

Noen tanker rundt dette? Blir det grand tasting? Blir det i så fall et min. eller maksimum antall flasker å medbringe, det er jo ikke så kjekt å ende i en situasjon der 100 eksklusive øl skal fortæres i løpet av tre timer.

Det ville også vært kjekt om vi kunne få opp en form for oversikt over hvor mange som er interessert. Leie felles hus for deltakere sammen som vi gjorde sist er et hyggelig og godt økonomisk alternativ til hotell.

Det er tidlig enda, men god planlegging legger til rette for et godt gjennomført arrangement.

 
Cunningham
admin
beers 14157 º places 1529 º 15:37 Tue 9/12/2017

Yngwie, Cunningham og Kjempetorsken er involverte.

Datoen er som dere ser satt!
Mer håndfast program vil snart dukke opp.
Det blir rått!