Rough Snuff blev årets ølnyhed

Reads 4901 • Replies 31 • Started Saturday, March 19, 2011 5:25:22 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Belgo
beers 154 º places 11 º 04:36 Tue 3/22/2011

Originally posted by Belgo
Originally posted by Papsoe
14 stemmer skulle der til i år for at få en øl med i finalen. Det er ikke svært.

Nej, det er da ikke en valgdeltagelse, der virkeligt imponerer......

Hvis det er, hvad der skal til, ryger lidt af argumentet for, at det kun er de bredt distribuerede øl, der har en chance jo.....

Det betyder jo så, at der totalt er afgivet 1000 stemmer i første runde, eller med andre ord at kun hver 10. stemmeberettigede gider afgive sin stemme.

Det betyder også, at der kun er 22 ud af 590 kandidater som har fået 10 stemmer eller mere. Der er endda kun 5 øl, der har fået mere end 20 stemmer.

Hvad valgdeltagelsen har været i 2. runde er selvfølgelig uklart, men den er næppe højere - mit gæt går på, at den er en del lavere.
Det kan derfor betyde, at Årets Ølnyhed reelt kåres med ca. 200 stemmer eller hvad der svarer til godt og vel 2% af de stemmeberettigede medlemmer af DØE.

Hvis valgdeltagelsen er på det niveau, så er det da bare med at komme med et opråb til alle ratebeerians, der altid klager over, hvilke øl, der kommer i finalen, og hvem der vinder den. Det tager altså ikke så forfærdeligt mange stemmer at sende en øl - også de meget lidt mainstream - i finalen.

Ikke alle ratebeerians er DØE medlemmer, men der er nok til, at vi burde kunne sende en del rigtigt gode øl i finalen. Så op på hesten og brug stemmeretten næste år, så Jacobsen og lign. ikke kommer blandt de sidste 10 igen.

 
jesperhammer
beers 7489 º places 115 º 04:49 Tue 3/22/2011

Originally posted by Belgo
Originally posted by Belgo
Originally posted by Papsoe
14 stemmer skulle der til i år for at få en øl med i finalen. Det er ikke svært.

Nej, det er da ikke en valgdeltagelse, der virkeligt imponerer......

Hvis det er, hvad der skal til, ryger lidt af argumentet for, at det kun er de bredt distribuerede øl, der har en chance jo.....

Det betyder jo så, at der totalt er afgivet 1000 stemmer i første runde, eller med andre ord at kun hver 10. stemmeberettigede gider afgive sin stemme.

Det betyder også, at der kun er 22 ud af 590 kandidater som har fået 10 stemmer eller mere. Der er endda kun 5 øl, der har fået mere end 20 stemmer.

Hvad valgdeltagelsen har været i 2. runde er selvfølgelig uklart, men den er næppe højere - mit gæt går på, at den er en del lavere.
Det kan derfor betyde, at Årets Ølnyhed reelt kåres med ca. 200 stemmer eller hvad der svarer til godt og vel 2% af de stemmeberettigede medlemmer af DØE.

Hvis valgdeltagelsen er på det niveau, så er det da bare med at komme med et opråb til alle ratebeerians, der altid klager over, hvilke øl, der kommer i finalen, og hvem der vinder den. Det tager altså ikke så forfærdeligt mange stemmer at sende en øl - også de meget lidt mainstream - i finalen.

Ikke alle ratebeerians er DØE medlemmer, men der er nok til, at vi burde kunne sende en del rigtigt gode øl i finalen. Så op på hesten og brug stemmeretten næste år, så Jacobsen og lign. ikke kommer blandt de sidste 10 igen.


Gode pointer
Nu kan vi nok ikke sikre, at Jacobsen ikke dukker op, men hvis vi kan sikre, at der er nogle Mikkeller, Hornbeer, Amager, To Øl osv. at stemme på i finalen, så bli’r det da en fest

Jeg er nu ikke helt sikker på, at der er færre, der stemmer i finalen end i den indledende runde. Jeg tror, at der kan være medlemmer, der ikke orker at læse den lange liste igennem, som dog gerne tager stilling til, hvilken af de ti finalister, der er bedst. Måske...?

Men stadig, så har du ret.
Det er bare om at deltage i afstemningen...

...og så husk, at der næste år også kommer en kategori for dameøl...

 
HenrikSoegaard
beers 20833 º places 692 º 05:27 Tue 3/22/2011

Vi kunne jo starte med en ratebeer afstemning om hvilken mikkeller/Amager/etc øl vi alle skal stemme på i stedet for at dele ud på 20.

 
Papsoe
beers 25039 º places 4 º 05:29 Tue 3/22/2011

Originally posted by HenrikSoegaard
Vi kunne jo starte med en ratebeer afstemning om hvilken mikkeller/Amager/etc øl vi alle skal stemme på i stedet for at dele ud på 20.

Ja, det er måden at gøre det på.

50 stemmer fordelt strategisk bør kunne få tre øl i finalen.

 
Belgo
beers 154 º places 11 º 05:31 Tue 3/22/2011

Originally posted by jesperhammer
Originally posted by Belgo
Originally posted by Belgo
Originally posted by Papsoe
14 stemmer skulle der til i år for at få en øl med i finalen. Det er ikke svært.

Nej, det er da ikke en valgdeltagelse, der virkeligt imponerer......

Hvis det er, hvad der skal til, ryger lidt af argumentet for, at det kun er de bredt distribuerede øl, der har en chance jo.....

Det betyder jo så, at der totalt er afgivet 1000 stemmer i første runde, eller med andre ord at kun hver 10. stemmeberettigede gider afgive sin stemme.

Det betyder også, at der kun er 22 ud af 590 kandidater som har fået 10 stemmer eller mere. Der er endda kun 5 øl, der har fået mere end 20 stemmer.

Hvad valgdeltagelsen har været i 2. runde er selvfølgelig uklart, men den er næppe højere - mit gæt går på, at den er en del lavere.
Det kan derfor betyde, at Årets Ølnyhed reelt kåres med ca. 200 stemmer eller hvad der svarer til godt og vel 2% af de stemmeberettigede medlemmer af DØE.

Hvis valgdeltagelsen er på det niveau, så er det da bare med at komme med et opråb til alle ratebeerians, der altid klager over, hvilke øl, der kommer i finalen, og hvem der vinder den. Det tager altså ikke så forfærdeligt mange stemmer at sende en øl - også de meget lidt mainstream - i finalen.

Ikke alle ratebeerians er DØE medlemmer, men der er nok til, at vi burde kunne sende en del rigtigt gode øl i finalen. Så op på hesten og brug stemmeretten næste år, så Jacobsen og lign. ikke kommer blandt de sidste 10 igen.


Gode pointer
Nu kan vi nok ikke sikre, at Jacobsen ikke dukker op, men hvis vi kan sikre, at der er nogle Mikkeller, Hornbeer, Amager, To Øl osv. at stemme på i finalen, så bli’r det da en fest

Jeg er nu ikke helt sikker på, at der er færre, der stemmer i finalen end i den indledende runde. Jeg tror, at der kan være medlemmer, der ikke orker at læse den lange liste igennem, som dog gerne tager stilling til, hvilken af de ti finalister, der er bedst. Måske...?


Selvfølgelig, men det kan også sagtens være, at den tilvækst i afgivne stemmer går lige op med sådan nogle som mig, der ikke gad stemme i 2. runde, da jeg havde smagt utroligt få af øllene, og de, jeg havde smagt, synes jeg simpelthen var for ringe til at give en stemme......

 
Belgo
beers 154 º places 11 º 05:45 Tue 3/22/2011

Originally posted by Papsoe
Originally posted by HenrikSoegaard
Vi kunne jo starte med en ratebeer afstemning om hvilken mikkeller/Amager/etc øl vi alle skal stemme på i stedet for at dele ud på 20.

Ja, det er måden at gøre det på.

50 stemmer fordelt strategisk bør kunne få tre øl i finalen.

Det er da en tanke værd.....

 
Anker
beers 723 º places 44 º 06:13 Tue 3/22/2011

Ja vi skal da have en afstemning mellem os danske ratebeerians, det kunne da være meget sjovt.
Måske nogen af de mere feinschmecker orienterede ølnørder ville tage notits af den og derved blive sluset ind i varmen.

 
Rasmus40
beers 34928 º places 722 º 06:17 Tue 3/22/2011

Originally posted by Papsoe
14 stemmer skulle der til i år for at få en øl med i finalen. Det er ikke svært.


Hvor har du fundet det tal henne? Kender du det samlede stemmetal? Godt nok er stemmerne meget spredt ud med hele 272 øl med minimum en stemme, men 14 stemmer er ikke meget for at komme i finalen.

Det betyder, at der blot manglede to stemmer, før Hr. Frederiksen Portvinlagret var kommet i finalen

 
Papsoe
beers 25039 º places 4 º 06:39 Tue 3/22/2011

Originally posted by Rasmus40
Originally posted by Papsoe
14 stemmer skulle der til i år for at få en øl med i finalen. Det er ikke svært.


Hvor har du fundet det tal henne? Kender du det samlede stemmetal? Godt nok er stemmerne meget spredt ud med hele 272 øl med minimum en stemme, men 14 stemmer er ikke meget for at komme i finalen.

Det betyder, at der blot manglede to stemmer, før Hr. Frederiksen Portvinlagret var kommet i finalen

Scroll ned til "Stemmernes fordeling i første runde".
Jeg antager at 0,1% = 1 stemme. Så kan man selv gange op.

http://www.ale.dk/index.php?id=8805&no_cache=1

 
Anker
beers 723 º places 44 º 06:59 Tue 3/22/2011

Originally posted by Rasmus40
14 stemmer er ikke meget for at komme i finalen.

Det betyder, at der blot manglede to stemmer, før Hr. Frederiksen Portvinlagret var kommet i finalen

og så endda på bekostning af Willemoes Jul 2010, det ville have været for vildt!