Untappd overgenomen door Next Glass

Reads 6394 • Replies 127 • Started Tuesday, January 19, 2016 6:27:16 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 09:16 Thu 1/21/2016

Ik vind het na bijna 10 pagina’s ook wel mooi geweest hoor, maar je had het over niet reageren op argumenten, terwijl ik dat naar mijn idee wel deed / had gedaan. Dus ik was daar wel benieuwd naar.

 
Borresteijn
beers 11305 º places 404 º 09:40 Thu 1/21/2016

Originally posted by Benzai
Ik vind het na bijna 10 pagina’s ook wel mooi geweest


Mooi, daar zal ik een Orvalletje op drinken vanavond. En op Untappd posten

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 09:47 Thu 1/21/2016

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by Benzai
Ik vind het na bijna 10 pagina’s ook wel mooi geweest


Mooi, daar zal ik een Orvalletje op drinken vanavond. En op Untappd posten


Ik zal eens kijken of ik mijn inloggegevens nog kan vinden en eens kijken of ik m’n 10k bieren eigenlijk een tick heb gegeven :P

 
saind
places 1 º 09:50 Thu 1/21/2016

Originally posted by Benzai
Ik vind het na bijna 10 pagina’s ook wel mooi geweest hoor, maar je had het over niet reageren op argumenten, terwijl ik dat naar mijn idee wel deed / had gedaan. Dus ik was daar wel benieuwd naar.

Mijn eerste post volgens mij, gamification. Is volgens mij de grootste reden voor het succes van Untappd.
Niet dingen als gebruikersgemak, al moet ik zeggen dat het voor mij wel een reden is . Ik heb in de kroeg geen zin om verhalen te typen, zelfs niet als dat me een smerige casual maakt.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 10:01 Thu 1/21/2016

Eh ok, begin maar met uitleggen wat gamification is dan. Letterlijk vertalen, dus dat een een soort spelletje wordt of wat moet ik daar onder verstaan?

Als het dat is, wat is dan het spel precies? Het verzamelen van badges? In dat geval snap ok het nog steeds niet, want je verzamelt hier toch bierratings als het ware en je hebt hier toch die dingen, hoe heten ze, awards? Of krijg je die te weinig om het dan ’een leuk spel’ te maken?

En als het doel van het spel zoveel mogelijk badges is, dan klik je toch lekker raak en heb je er toch zo 20.000 (bij wijze van spreken)?

Maar mss bedoel je iets anders, ik speculeer nu maar wat. En het is niet verdedigend bedoeld oid, ik weet het oprecht niet!

 
saind
places 1 º 10:10 Thu 1/21/2016

Originally posted by Benzai
Eh ok, begin maar met uitleggen wat gamification is dan. Letterlijk vertalen, dus dat een een soort spelletje wordt of wat moet ik daar onder verstaan?

Als het dat is, wat is dan het spel precies? Het verzamelen van badges? In dat geval snap ok het nog steeds niet, want je verzamelt hier toch bierratings als het ware en je hebt hier toch die dingen, hoe heten ze, awards? Of krijg je die te weinig om het dan ’een leuk spel’ te maken?

En als het doel van het spel zoveel mogelijk badges is, dan klik je toch lekker raak en heb je er toch zo 20.000 (bij wijze van spreken)?

Maar mss bedoel je iets anders, ik speculeer nu maar wat. En het is niet verdedigend bedoeld oid, ik weet het oprecht niet!

Je hebt het aardig te pakken ja. Spelprincipes toepassen in een andere context. Dus in het geval van Untappd is dat vooral door middel van Badges.
Hier op ratebeer is het er ook, je hebt hier ook een soort friendly competition wie de meeste bieren rate maar hier wordt het competitie gedoe er een beetje zelf bij bedacht, zie de statistieken threads (of de abdicatie van bierkoning, dunno, zo goed volg ik het forum niet hier). Op Untappd is het wat laagdrempeliger want al die badges worden je met een trechter in de strot gedouwd maar dat is blijkbaar the way to go.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 10:22 Thu 1/21/2016

Hmm ok. Nou ja, ik voel me geheel niet aangetrokken tot dat spelletje, dus dan hou ik het er maar op dat dat het is. En hoewel het anders lijkt en ik daar mensen toch niet van overtuigd krijg, het gaat mij helemaal niet om de meeste ratings. Wat mij betreft gooit Edo er een schepje bovenop en blijft hij nog 30 jaar koning. Neemt niet weg dat ik alles rate wat los en vast zit, voordat iemand dat tegenwerpt. De statistiekjes zijn vooral leuk om te vergelijken, ik heb nog nooit gemerkt dat iemand dit beschouwd heeft als een competitie element, maar mss wordt het toch zo ervaren. Die ervaring heb ik iig niet.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 10:30 Thu 1/21/2016

Originally posted by Benzai
Hmm ok. Nou ja, ik voel me geheel niet aangetrokken tot dat spelletje, dus dan hou ik het er maar op dat dat het is. En hoewel het anders lijkt en ik daar mensen toch niet van overtuigd krijg, het gaat mij helemaal niet om de meeste ratings. Wat mij betreft gooit Edo er een schepje bovenop en blijft hij nog 30 jaar koning. Neemt niet weg dat ik alles rate wat los en vast zit, voordat iemand dat tegenwerpt. De statistiekjes zijn vooral leuk om te vergelijken, ik heb nog nooit gemerkt dat iemand dit beschouwd heeft als een competitie element, maar mss wordt het toch zo ervaren. Die ervaring heb ik iig niet.


Jij bent een groot voorbeeld van de gamification juist. Jij vind het leuk om je 10000e entry een speciaal bier voor te laten brouwen. Een 1000e IPA is een mijlpaal. Uit zoveel mogelijk landjes een bier ticken. Op het einde van het jaar op een bepaald getal uitkomen. Dit zijn allemaal voorbeelden, waarvoor je op Untappd een badge zou kunnen krijgen. Feitelijk doe je niet veel anders dan Untappen, alleen dan met iets meer tekst. En 10 pagina’s "argumenten" :P

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 10:37 Thu 1/21/2016

Ja vind ik leuk idd. Maar ik zou het niet leuker of minder leuk vinden als ik daar een badge of iets voor zou krijgen en dat was juist het argument.

 
saind
places 1 º 10:49 Thu 1/21/2016

Originally posted by Benzai
Ja vind ik leuk idd. Maar ik zou het niet leuker of minder leuk vinden als ik daar een badge of iets voor zou krijgen en dat was juist het argument.

Nouja wat ik probeerde te zeggen is dat je in de kern hetzelfde doet, alleen jij doet aan "hard fun" ipv "easy fun".
Bij Untappd krijg je bakken vol badges, hier gaat het allemaal wat langzamer en is het iets minder heftig allemaal, maar de kern is hetzelfde.