Untappd overgenomen door Next Glass

Reads 6349 • Replies 127 • Started Tuesday, January 19, 2016 6:27:16 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 06:45 Mon 2/22/2016

BA scores zijn ook veel hoger dan Ratebeer scores....

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:55 Mon 2/22/2016

Denk dat de RB gebruiker wel wat kritischer is ja. Op zich ook logisch omdat je wanneer je een beschrijving van het bier geeft er toch wat langer bij stil staat en probeert smaken en aroma’s te herkennen. Dan zul je ook vaker nuances tussen bieren ontdekken die je mss in eerste instantie niet direct herkende. Ik heb ook vaak ratings waarin ik schrijf dat ik "in eerste instantie" dit of dat rook of proefde, maar "na een tijdje" toch net wat anders of het ene dominanter en het andere trekt weg.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 07:11 Mon 2/22/2016

Plus dat als je voor alle onderdelen een aparte score moet geven (van minimaal 1) je al snel wat dichter bij het gemiddelde uitkomt.

 
bierkonijn
places 11 º 08:26 Mon 2/22/2016

Originally posted by Benzai
Denk dat de RB gebruiker wel wat kritischer is ja. Op zich ook logisch omdat je wanneer je een beschrijving van het bier geeft er toch wat langer bij stil staat en probeert smaken en aroma’s te herkennen. Dan zul je ook vaker nuances tussen bieren ontdekken die je mss in eerste instantie niet direct herkende. Ik heb ook vaak ratings waarin ik schrijf dat ik "in eerste instantie" dit of dat rook of proefde, maar "na een tijdje" toch net wat anders of het ene dominanter en het andere trekt weg.


Hoe lang sta jij precies stil bij een bier met jouw tempo?

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 08:41 Mon 2/22/2016

Originally posted by bierkonijn
Originally posted by Benzai
Denk dat de RB gebruiker wel wat kritischer is ja. Op zich ook logisch omdat je wanneer je een beschrijving van het bier geeft er toch wat langer bij stil staat en probeert smaken en aroma’s te herkennen. Dan zul je ook vaker nuances tussen bieren ontdekken die je mss in eerste instantie niet direct herkende. Ik heb ook vaak ratings waarin ik schrijf dat ik "in eerste instantie" dit of dat rook of proefde, maar "na een tijdje" toch net wat anders of het ene dominanter en het andere trekt weg.


Hoe lang sta jij precies stil bij een bier met jouw tempo?



en touché

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 08:44 Mon 2/22/2016

Originally posted by bierkonijn
Originally posted by Benzai
Denk dat de RB gebruiker wel wat kritischer is ja. Op zich ook logisch omdat je wanneer je een beschrijving van het bier geeft er toch wat langer bij stil staat en probeert smaken en aroma’s te herkennen. Dan zul je ook vaker nuances tussen bieren ontdekken die je mss in eerste instantie niet direct herkende. Ik heb ook vaak ratings waarin ik schrijf dat ik "in eerste instantie" dit of dat rook of proefde, maar "na een tijdje" toch net wat anders of het ene dominanter en het andere trekt weg.


Hoe lang sta jij precies stil bij een bier met jouw tempo?


JBI = rond de 7, uitgaande van 24 uren per dag, waarvan 8 slapen en 9 werk, blijven er dus precies 7 uren over. 1 uur dus ongeveer.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 07:03 Wed 2/24/2016

Ach, ik denk dat de Untappd gebruiker en de Ratebeer gebruiker niet heel veel verschillen. Het zijn de fanatiekelingen onder de bierproevers. De toplijstjes bestaan steevast uit zware, niet dikwijls zeldzamere bieren. Terwijl de brouwers in hun verkopen toch vnl zien dat de lichtere bieren het hardst lopen. Maar dat zien we nooit terug in de statistieken op wat voor reviewsite dan ook. Mensen kicken ook het hardst op een restaurant met drie sterren, maar ik durf te wedden dat 99,9% vaker naar de McDonalds is geweest dan naar een sterrenrestaurant ;-)