Slowchat

Reads 64088 • Replies 766 • Started Thursday, April 18, 2013 1:51:51 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
coempa
beers 27 º places 1 º 07:05 Wed 9/11/2013

Maar vertel eens, mejongen. Wat heb je allemaal gehaald?

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 07:23 Wed 9/11/2013

Originally posted by erickok
Heen en weer naar Nederland geweest, dus het nuttige maar even gecombineerd met het aangename: inslaan van bier bij Dranken Geers in Gent. Potver wat een prijzen zeg, dat ben ik toch niet gewent. Ik moest me danig inhouden (lees: de standaard Belgen overslaan) om het nog wat te beperken.


Ben net afgelopen weekend in Gent geweest bij de Hopduvel, daar was de La Trappe Batch #14 nog steeds goedkoper dan bij de brouwerij van La Trappe zelf. http://www.stopbierbelasting.nl/ Overigens wel weer een mooie hoeveelheid ingeslagen.

 
bierkoning
beers 20221 º places 431 º 07:49 Wed 9/11/2013

Afspraken gemaakt voor een Twentse bier-spijs avond met een restaurant in Noord Oost Twente. Dat zal eind oktober plaatsvinden. Mooie combinaties gevonden, al zeg ik het zelf, en alles oet Twente. Ik zal de boel een beetje aan elkaar praten, tussen de gangen door. Lijkt me wel een leuke uitdaging.

Fiona, eat your heart out!

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 08:15 Wed 9/11/2013

Te lang om op te noemen, maar onder andere een aantal Toccalmatto, een aantal Mikkeller single hops (2½ euro per stuk), DvdK, Brewfist, Cigar City Papsø’s, Struiselensis, Hof ten Doormaal, Founders Curmudgeon Old Ale, etc. etc. Niet op de foto: een kratje met Baladin, San Paolo en Birra del Borgo, meegenomen uit Italië.

Volgende keer stop ik denk ik bij De Hopduvel (al hoop ik dat dit pas volgend jaar wordt; nu wel genoeg auto gereden). Ziet er zeker ook goed uit. Dranken Geers had de La Trappe Batch #13 voor €8,50 trouwens! Dat kan toch niet alleen belasting zijn.

 
SVD
beers 6163 º places 329 º 08:52 Wed 9/11/2013

8.50 ? daaamn wat duur (hihi) nee geen idee waarom de belgen het goedkoper kunnen, de La Trappe Jubilaris krijg je in België ook rond de 3 euro, en ik maar 5 euro bij de Mitra neergelegd ... stom stom stom.

 
TheJvd
beers 1362 º places 11 º 09:14 Wed 9/11/2013

Originally posted by erickok
Heen en weer naar Nederland geweest, dus het nuttige maar even gecombineerd met het aangename: inslaan van bier bij Dranken Geers in Gent. Potver wat een prijzen zeg, dat ben ik toch niet gewent. Ik moest me danig inhouden (lees: de standaard Belgen overslaan) om het nog wat te beperken.




Blikjes Dead Pony Club? Nice!

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 10:54 Wed 9/11/2013

Originally posted by erickok
Dranken Geers had de La Trappe Batch #13 voor €8,50 trouwens! Dat kan toch niet alleen belasting zijn.

Die vervelende monniken hebben het monopolie in Nederland. En omdat die zo veel mogelijk geld willen geven aan ’goede werken’, is de prijs redelijk hoog. Voor buiten Nederland kan de brouwerij de prijs bepalen, en die zijn veel schappelijker, zij geven niet zo veel om de wereldburgers.

Onhandig, van die mensen met principes..

 
coempa
beers 27 º places 1 º 11:28 Wed 9/11/2013

Wist je dat de sublimatie van joodkristallen een endotherme reactie is?

 
SVD
beers 6163 º places 329 º 12:38 Wed 9/11/2013

Nee

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 13:08 Wed 9/11/2013

ja maar dan heb je wel chloorgas of zoutzuur nodig om de joodionen te kunnen binden.. anders heb je helemaal geen reactie ;)