Voer voor de admins

Reads 23652 • Replies 343 • Started Sunday, June 22, 2014 4:07:14 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:04 Mon 6/30/2014

Wilde Ria lijkt me Rhubrett Ria inderdaad. Aangezien het flessen zijn, is het wel het beste om de naam die op de fles/label staat hier als hoofdnaam te zetten. Er is wel wat verwarring door andere namen in het boekje, of andere namen later door de brouwer gegeven (Jopen bv). Ik probeer de namen er een beetje bij te zetten, zodat de ratings zoveel mogelijk onder de juiste bieren komen te staan.

Toon, tja. Wat mij betreft mag het hoor. Hij heeft de vergunningen binnen, maar voor echte legale geuze en lambiek heeft hij nu natuurlijk nog een paar jaar nodig. Maar hij heeft nog zo’n 1000 L voorraad van afgelopen jaren. Die hij stiekem ook zal gebruiken. Wat er zometeen in de winkels komt te staan, dat is pas wat er op mag wat mij betreft. En alles wat jij nu geproefd hebt, nog niet mijns inziens.

Emelisse heeft trouwens 2 bieren geschonken, die hij gewoon in zijn eigen huiskamer heeft lopen brouwen. Officieel zouden die hier ook niet zijn toegestaan. Maar ach, we zijn niet altijd even moeilijk :P

 
bierkoning
beers 20249 º places 431 º 04:54 Mon 6/30/2014

Ik pleit ervoor Toon het voordeel van de twijfel te geven, en de op het CB2014 gepresenteerde bieren rateable te maken. Vorig jaar presenteerde hij ook bieren, en die zijn en blijven unrateable.

Om lambic te maken heb je een voorraad nodig van meerdere jaren, waar het mij om gaat in dit geval zijn de gepresenteerde eindproducten, de geuzes, de lambic, de Cluijn en de Vlaams Bruin. En met een beetje creativiteit passen ze binnen die norm. En wat in de winkels komt te staan zijn vrijwel zeker dezelfde soorten als die nu gepresenteerd werden.



Alles overwegende zeg ik: opnemen!



Waarom Toon wel opnemen en H.Ertie niet? Da’s eenvoudig. H.Ertie heeft géén vergunning. De bieren die hij steekt en presenteert in Duitsland op naam van bestaande merken zijn wel weer rateable.



Maar ik geef onmiddellijk toe: het is een glibberig en hellend vlak.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:56 Mon 6/30/2014

Gulden middenweg, prima! Eens met Edo :-)

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:13 Mon 6/30/2014

Top, zeker ook de snelle reactie. Wil iemand de brouwerij Van de Broek (of hoe de officiële naam dan ook luidt) toevoegen? Ik heb namelijk geen informatie hierover. Van de bieren heb ik wel de namen dus die kan ik wel toevoegen.

 
Borresteijn
beers 11305 º places 404 º 06:10 Tue 7/1/2014

Van Moll Merci: voor de aandeelhouders van Van Moll. Is deze daarnaast commercieel verkrijgbaar? Anders lijkt deze me Unrateable toch? Of wordt het kopen van aandelen in ruil voor bier gezien als een transactie tot aanschaf van bier, waardoor het commercieel verkrijgbaar had kunnen zijn als je aandelen had gekocht?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:20 Tue 7/1/2014

Originally posted by Borresteijn
Van Moll Merci: voor de aandeelhouders van Van Moll. Is deze daarnaast commercieel verkrijgbaar? Anders lijkt deze me Unrateable toch? Of wordt het kopen van aandelen in ruil voor bier gezien als een transactie tot aanschaf van bier, waardoor het commercieel verkrijgbaar had kunnen zijn als je aandelen had gekocht?


Dat was wel de reden waarom ik em niet heb toegevoegd. Aan de andere kant, gebeurt er zoiets ook niet met Brew Dog shareholders?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 09:54 Tue 7/1/2014

Ik opteer -als ie er niet op mag- overigens voor verwijderen, anders heb ik geen 100% meer van Van Moll ;)

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 10:04 Tue 7/1/2014

Poeh, die van Moll Merci is voor mij een nieuw geval. Zijn er verder voorbeelden bekend hiervan? Die BrewDog shareholders bieren zijn volgens mij (later?) gewoon commerciele releases geworden? Lastig gevalletje. Meestal zijn er toch nog een klein aantal flessen beschikbaar in de retail en mag het erop. Wat dat betreft hoeven ze maar 1 fles in de verkoop te doen...

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 10:59 Tue 7/1/2014

Ik heb begrepen dat er flessen Merci ontploffen, dus niet alleen vrijwel niet verkrijgbaar, maar ook nog eens door vrijwel niemand geproefd...

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 13:44 Tue 7/1/2014

Originally posted by caesar
Poeh, die van Moll Merci is voor mij een nieuw geval. Zijn er verder voorbeelden bekend hiervan? Die BrewDog shareholders bieren zijn volgens mij (later?) gewoon commerciele releases geworden? Lastig gevalletje. Meestal zijn er toch nog een klein aantal flessen beschikbaar in de retail en mag het erop. Wat dat betreft hoeven ze maar 1 fles in de verkoop te doen...


Voor zover ik weet niets komma nul commercieel, maar ik laat me in dit geval graag verbeteren als het wel zo is. Zoals ik al zei, vandaar dat ik em niet heb toegevoegd. Ik zal het navragen, maar denk dat ie niet commercially available wordt, dus in dat geval zou ik zeggen deleten ipv Unrateable, maar die beslissing laat ik dan weer over aan jullie wijze (admin-) mannen.