Voer voor de admins

Reads 23601 • Replies 343 • Started Sunday, June 22, 2014 4:07:14 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 04:40 Fri 9/5/2014

Cees, het staat iedereen, ook jou, vrij een website op te richten met het doel zoveel mogelijk bieren, commerciëel of niet, te beoordelen (om eens niet ’raten’ te schrijven).

Ik wed je ’a pound to your penny’ dat binnen het jaar je vliegende ruzie hebt met sommige van je deelnemers omdat ze het niet eens zijn met je normen.

Ondertussen doe je het op Ratebeer zoals de eigenaars van RB het willen, of laat je het raten geheel.

Om het wat minder sarcastisch uit te drukken: de hele database zit vol van ongerijmdheden. Een pseudolambic die "aangerijkt" is met een of ander chemisch vervaardigd esterpotje mag ’gerate’ worden, maar een cider waarin echte kersen, krieken, tomaten of andere vruchten zitten, niet.

En dat zal altijd zo blijven, hoeveel electronen je er nog aan verknoeit.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 04:41 Fri 9/5/2014

Het gaat mij hier nogmaals niet om wat je van Radler vindt (looking at you Rob).
Ik weet precies waar je op doelde hoor, moest gewoon mijn persoonlijke aversie tegen Radler weer even ventileren. Ik kan het niet genoeg benadrukken. Wanproduct.

Originally posted by caesar
En besides: leg mij maar eens uit waarom het eigenlijk niet toegestaan zou moeten zijn? Tap niet, fles wel? Wat is het verschil met andere bieren? Mixdrank niet? Wel als het gebotteld wordt dus. Niet commercieel verkrijgbaar? Het heeft zelfs een aparte naam bij de brewpub. Aangezien ze alles van tap bij de brewpub doen en alles van fles bij de Proef, is het slechts een tap-only bier. Niks geks aan.


Gaan we biercocktails dan ook toevoegen?

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 04:42 Fri 9/5/2014

Mooi verwoord Drebus. Hoe kom je aan die wijsheid? ;-P

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 04:45 Fri 9/5/2014
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:46 Fri 9/5/2014

Hehe, wat mij betreft horen Radlers in het geheel niet op Ratebeer thuis. Maar als we ze toelaten, vind ik het dus nogal raar dat we dan alleen bepaalde producten toelaten. Nogmaals, geef een argument waarom het niet mag. En geen drogredenen Drebus, ondanks je dat daar erg bedreven in bent :P

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 04:52 Fri 9/5/2014

Originally posted by caesar
En geen drogredenen Drebus, ondanks je dat daar erg bedreven in bent :P


Het interesseert me eigenlijk geen reet of ze wel of niet worden toegestaan, maar ik vond het een mooie gelegenheid om die post weer eens van stal te halen :P

Als je m’n mening wil: Ik snap je punt en er zit zelfs logica in, maar toch vind ik het vanuit m’n bolle onderbuik kansloos om ze toe te staan.

Bonus drogreden/kansloze vergelijking: Stèl ik zit bij La Trappe en stèl ik voel me die dag wat homoseksueler dan anders en stèl ik hou van zoete meuk, dus stèl ik vraag aan de tapper van La Trappe of hij misschien wat grenadine in m’n La Trappe Dubbel wil gooien en stèl hij doet dat zonder te gaan potenrammen... Zullen we de La Trappe Dubbel met grenadine dan ook maar toevoegen?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:56 Fri 9/5/2014

Goed punt met die La Trappe. Ik vind het gewoon een hele interessante discussie, waar ik zelf ook over zit na te denken. Het enige argument wat ik zou kunnen verzinnen, waarom het er niet op mag, is omdat er geen fatsoenlijke batch van wordt gemaakt. Net als bij de dryhop-regels.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 05:03 Fri 9/5/2014

Ikzelf zit meer te denken over de precisie ervan. Op fles weet je dat je in principe een redelijk vaste verhouding hebt, maar als je zoiets maakt in de kroeg en het is wat druk dan kan ik me voorstellen dat je het niet iedere keer tot op de milliliter gaat afmeten. Op zich geen gigantisch probleem, maar dan krijg je wel inconsistenties.

In het geval van de grenadine gaat het om een scheutje, maar het ene scheutje is het andere scheutje niet. Ik ga er vanuit dat het bij de ’verse’ radlers waar je het over hebt zo ook gaat, maar misschien meten zij het wel altijd heel precies uit - dat weet jij beter dan ik :P

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 05:05 Fri 9/5/2014

Nog zo een: Sjoes (bier met Oud Bruin, bijna net zo erg als radler) De enige rateable Sjoes is die van Gulpener, want gebotteld.
Sneeuwwitje. Al jaren gangbaar, maar door Amstel of Heineken nog nooit commercieel op de markt gebracht.
Als het thuis na te maken is door gewoon een sappie toe te voegen of 2 flesjes te mengen zou het eigenlijk sowieso niet rateable moeten zijn imho.

 
joes
beers 93 º places 9 º 06:07 Fri 9/5/2014

Bavaria Sneeuwwitje (7-up Edition), Bavaria Sneeuwwitje (Sprite Edition), Bavaria Sneeuwwitje (Sprite Zero Edition), .......