Slowchatje 7

Reads 24026 • Replies 440 • Started Friday, October 7, 2016 3:43:01 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
goozen
beers 5368 º places 172 º 14:28 Mon 2/6/2017

Vrouwelijk schoon misschien?

Originally posted by Countbeer
Prima aflevering...

Wat ik me wel afvraag, er zijn 10 afleveringen, waarvan er 3 brouwerijen per keer in de schijnwerpers staan, dus 30 brouwerijen.
Misschien de laatste aflevering niet ivm zelf brouwen van bier en het proeven ervan met iedereen.
Dus dan 27 in totaal. Waarom worden dan de dames van Kutbier (en/of Gebr door vrouwen) in gosdsnaam meegenomen in deze serie?

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 01:50 Tue 2/7/2017

Gebrouwen door vrouwen is best wel groot volgens mij, en Kutbier heeft ook al aandacht gehad in allerlei kranten. Plus inderdaad dat het een wat diverser programma geeft dan alleen maar mannen met baarden.

 
Bullit
beers 6227 º 04:27 Tue 2/7/2017

Ik vond het stukje over La Trappe werkelijk alle perken te buiten. Behalve de schaamteloze dikke vette katholieke eurotekens in de oogjes van pater brouwer, blijkt het dus dat wanneer jij, ratebeerder, een flesje la trappe koopt, direct bijdraagt aan religieus kolonialisme doordat er met de opbrengsten een klooster in Oeganda uit de grond gestampt wordt. Vergelijk dat eens met een ISIS afdeling die olie verkoopt en van het geld hier een moskee gaat openen. Wie had ooit gedacht dat het verkoop van bier uit trappistenkloosters een religieuze zaak dient?!? Ik stel voor dat we vanaf nu trappistenbier gaan boycotten. Ik heb al daad bij het woord gevoerd door al mijn flessen westvleteren 12 door de gootsteen te spoelen. Daarnaast ga ik al mijn trappistenratings in 0.5 veranderen. Samen sterk voor een rechtvaardig ratebeer. Wie volgt?

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 04:47 Tue 2/7/2017

Originally posted by Bullit
blijkt het dus dat wanneer jij, ratebeerder, een flesje la trappe koopt, direct bijdraagt aan religieus kolonialisme doordat er met de opbrengsten een klooster in Oeganda uit de grond gestampt wordt. Vergelijk dat eens met een ISIS afdeling die olie verkoopt en van het geld hier een moskee gaat openen. Wie had ooit gedacht dat het verkoop van bier uit trappistenkloosters een religieuze zaak dient?!?


Ik bewonder je sarcasme/vermoorde onschuld, maar ik moet het toch even vragen: wist je echt niet dat het primaire doel van Trappisten zendelingenwerk is?
Moskeeën worden overigens al geopend middels dubieuze subsidies van schimmige buitenlandse mogendheden. ISIS kan er nog wel bij. Dan weet je tenminste waar het geld vandaan komt, makkelijk in de gaten te houden toch?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:50 Tue 2/7/2017

Originally posted by Bullit
Ik vond het stukje over La Trappe werkelijk alle perken te buiten. Behalve de schaamteloze dikke vette katholieke eurotekens in de oogjes van pater brouwer, blijkt het dus dat wanneer jij, ratebeerder, een flesje la trappe koopt, direct bijdraagt aan religieus kolonialisme doordat er met de opbrengsten een klooster in Oeganda uit de grond gestampt wordt. Vergelijk dat eens met een ISIS afdeling die olie verkoopt en van het geld hier een moskee gaat openen. Wie had ooit gedacht dat het verkoop van bier uit trappistenkloosters een religieuze zaak dient?!? Ik stel voor dat we vanaf nu trappistenbier gaan boycotten. Ik heb al daad bij het woord gevoerd door al mijn flessen westvleteren 12 door de gootsteen te spoelen. Daarnaast ga ik al mijn trappistenratings in 0.5 veranderen. Samen sterk voor een rechtvaardig ratebeer. Wie volgt?


Ik volg em ook niet echt. Het was toch idd alom bekend dat alle trappistenkloosters van die "goede doelen" hebben waarmee ze in Verweggistan religieuze projecten bekostigen? Overigens kan het mij persoonlijk totaal niet schelen waarvoor ze het geld gebruiken, is niet mijn verantwoordelijkheid. Als ik hun bier lekker vind en dat wil drinken dan koop ik dat, als zij er vervolgens een 8 jarig Oegandeesje van kopen om "religieus wat bij te leren" dan betekent dat niet dat ik het daarmee eens ben omdat ik dat flesje toevallig heb gekocht.

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 07:44 Tue 2/7/2017

in navolging van de ergernissen over traden/webshoppen, wat is nu eigenlijk naar jullie bevindingen de goedkoopste webshop voor bier? En welke qua assortiment? en dan de hamvraag: welke qua prijs/kwaliteitsverhouding?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 08:05 Tue 2/7/2017

Originally posted by Borresteijn
in navolging van de ergernissen over traden/webshoppen, wat is nu eigenlijk naar jullie bevindingen de goedkoopste webshop voor bier? En welke qua assortiment? en dan de hamvraag: welke qua prijs/kwaliteitsverhouding?


Kan er niet direct een noemen. Mss ebrowarium

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 08:13 Tue 2/7/2017

Originally posted by Borresteijn
in navolging van de ergernissen over traden/webshoppen, wat is nu eigenlijk naar jullie bevindingen de goedkoopste webshop voor bier? En welke qua assortiment? en dan de hamvraag: welke qua prijs/kwaliteitsverhouding?


Daar zouden we dan eigenlijk een vergelijkend marktonderzoekje voor moeten doen. Mijn gevoel zegt dat sommige bieren bij de een en andere bieren bij de ander weer net wat goedkoper zijn.

Qua prijs vind ik hetbiermoment over het algemeen erg goed, dus daar bestel ik regelmatig. Plus dat ik het een aardige kerel vind. Biernavigatie heb ik iets minder mee, is wat duurder en die leveren bovendien vaak oude IPAs af. Dat laatste geldt voor veel webshops overigens, dus daar blijft het mee oppassen. Firma Bier heb ik wel eens besteld, vaak prijzig, maar dan krijg je er meestal wel weer bieren voor die je op veel andere plekken niet tegenkomt. Zelfde voor Hopt.nl, waarvan de eerste doos inmiddels is aangekomen.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 08:25 Tue 2/7/2017

Er is tegenwoordig zoveel bier dat ik niet eens bij kan houden wat de lokale biershops hebben, laat staan dat ik bier bij NL webshops wil bestellen (bestel wel bij buitenlandse shops, want wat van ver komt is lekkerder). Wel goede ervaringen met Firma Bier en Biernavigatie idd.

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 08:27 Tue 2/7/2017

Mag ook buitenlands zijn hoor, als daar betere bieren voor een degelijke prijs vandaan komen.