Wat drink je... Deel 3

Reads 79465 • Replies 814 • Started Friday, July 5, 2013 12:23:52 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 14:32 Tue 9/24/2013

Originally posted by caesar
Originally posted by Countbeer
Originally posted by caesar
Originally posted by erickok
Een naamloze ipa. Namelijk mijn eerste eigen gebrouwen bier. Verrassend goed gelukt al zeg ik het zelf. Wat een licht (qua body) misschien en te weinig drooghop maar top ontwikkeld en goede bubbel. Tijd om die tweede batch te maken. (Na Borefts!)


Goed bezig!

Ik zit aan een Oersoepje, die ik moest toevoegen zelfs. Het blijft elke keer weer lastig om een geschikte stijl/categorie voor ze te vinden. Ik pleit daarom voor een nieuwe stijl: Oersoep ;-)

Wanne gek, hedde gij gin boekske aan oe fles hange!


Zeker wel, en het bier staat ook op hun website. Maar als ze het zelf "Bittere Blonde" noemen (wat ik normaal gesproken een prima omschrijving vind, ware het niet dat deze amberkleurig is :P), dan zijn er nog steeds zeer veel mogelijkheden. En zeker bij Oersoep :-)

Gezien de stijl die je hebt gekozen voor dit bier, heb je hem prima weggezet.

 
SVD
beers 6190 º places 329 º 12:58 Thu 9/26/2013

Het is een beetje dood hier ... nouja de Fontein Euleteul Zomer, lekker, en ik heb bijna Benzai in gehaald met meer bieren van de Fontein(kleine persoonlijke overwinning dan) :D
edit:

Als Die-hard tickmonster in spe(niet echt maar toch).... Fruh Radler gerate.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 11:21 Sun 9/29/2013

Zo, na al die miniscule hoeveelheden op Borefts (op een enkel bier na), nu gewoon weer eens een vol glas.
Turone Ambree, een bier dat ik als extra in een trade met Eric heb mogen ontvangen. Een enigzins typisch Frans bier, echter met een hele mooi kleur en blijfende schuimkraag, een streel over de tong dat resulteert in een lekker gebalanceerd bier dat heerlijk wegdrinkt. Nice.

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 11:46 Sun 9/29/2013

Ik moet jouw bieren nog uitpakken Tinus, maar ze mogen maar beter smaken want het gesjouw door de Parijse metro doe ik niet voor een paar laffe pilsjes.

Vandaag aan het water. Afterparty was goed maar eist wel z’n tol.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 12:47 Sun 9/29/2013

Originally posted by SVD
Het is een beetje dood hier ... nouja de Fontein Euleteul Zomer, lekker, en ik heb bijna Benzai in gehaald met meer bieren van de Fontein(kleine persoonlijke overwinning dan) :D
edit:

Als Die-hard tickmonster in spe(niet echt maar toch).... Fruh Radler gerate.


Haha nice!

 
SVD
beers 6190 º places 329 º 13:03 Sun 9/29/2013

Zo, de Fontein Meibock gehad, hmm een meibock in september, bijna oktober... moet kunnen :D en dit betekend dat ik zaterdag weer naar de fontein langs zal gaan voor weer 3, en zo kom ik langzaamaan bij alle mogelijke bieren van de fontein,

trouwens een vraag:
Iris is het bier dat ze eenmalig ofzo gemaakt hebben voor de geboorte van hun (tweede)dochter toen, blijkbaar heb ik die gehad maar kan me er niks van herinneren, zou ik hem voor ’OCD’completeness sake toch raten ?...
(OCD = Obsessive–compulsive disorder =+- Dwangneurose)

 
joes
beers 93 º places 9 º 12:34 Wed 10/2/2013

Beavertown Smog Rocket. Geroosterde mout en zachte rookgeur, zelfs licht zoetig (vanille ?). In de smaak valt de rook verder weg, maar blijft wel zacht op de achtergrond aanwezig. Ik ben geen fan van rookbieren, maar dit is goed. Misschien vloeken in de kerk, maar dit drink ik liever dan een Aecht Schlenkerla.

 
joes
beers 93 º places 9 º 12:38 Wed 10/2/2013

En hij combineert lekker met een Westfaalse Cervelaat en Bayern Munchen :-)

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:11 Wed 10/2/2013

Originally posted by joes
En hij combineert lekker met een Westfaalse Cervelaat en Bayern Munchen :-)




Net wat Praga bieren gehad, lekker... Nu eens even kijken...

 
dEnk
beers 4200 º places 33 º 13:17 Wed 10/2/2013

Originally posted by SVD
Zo, de Fontein Meibock gehad, hmm een meibock in september, bijna oktober... moet kunnen :D en dit betekend dat ik zaterdag weer naar de fontein langs zal gaan voor weer 3, en zo kom ik langzaamaan bij alle mogelijke bieren van de fontein,

trouwens een vraag:
Iris is het bier dat ze eenmalig ofzo gemaakt hebben voor de geboorte van hun (tweede)dochter toen, blijkbaar heb ik die gehad maar kan me er niks van herinneren, zou ik hem voor ’OCD’completeness sake toch raten ?...
(OCD = Obsessive–compulsive disorder =+- Dwangneurose)


Iris is volgens mij een "regular", voor hoever je dat bij cantillon kan zeggen tenminste.