Voer voor de admins #5

Reads 24873 • Replies 456 • Started Wednesday, October 5, 2016 6:32:31 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:23 Wed 3/22/2017

Originally posted by ShivanDragon
Hmm het komt omdat er op dat adres een ander bedrijf zit. Lab Friesland. Er zal tzt een map update komen. Volgens mij staat alles nu goed.


Had jij iets veranderd, of is het met mijn gebrekkige IT-kennis gelukt om een plaats toe te voegen aan google maps? Ik had namelijk op zo’n knop links gedrukt met ’add place’ of iets dergelijks :-)

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 10:15 Wed 3/22/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by ShivanDragon
Hmm het komt omdat er op dat adres een ander bedrijf zit. Lab Friesland. Er zal tzt een map update komen. Volgens mij staat alles nu goed.


Had jij iets veranderd, of is het met mijn gebrekkige IT-kennis gelukt om een plaats toe te voegen aan google maps? Ik had namelijk op zo’n knop links gedrukt met ’add place’ of iets dergelijks :-)


ik heb een place toegevoegd idd. welicht staat hij er straks 2x in en is het iig te vinden.. ;)

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 08:41 Thu 3/23/2017

Heb net de Jopen Barrel Aged Zwarte Ziel toegevoegd. Zo staat het op het etiket. Echter, de oorspronkelijke Zwarte Ziel was ook al BA, al stond dat alleen in de description destijds. Zo goed toegevoegd, of toch Zwarte Ziel (2017) of Zwarte Ziel (11.5%) doen?

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 08:49 Thu 3/23/2017

Originally posted by Borresteijn
Heb net de Jopen Barrel Aged Zwarte Ziel toegevoegd. Zo staat het op het etiket. Echter, de oorspronkelijke Zwarte Ziel was ook al BA, al stond dat alleen in de description destijds. Zo goed toegevoegd, of toch Zwarte Ziel (2017) of Zwarte Ziel (11.5%) doen?
Dit is toch geen nieuwe entry?

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 08:54 Thu 3/23/2017

Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Borresteijn
Heb net de Jopen Barrel Aged Zwarte Ziel toegevoegd. Zo staat het op het etiket. Echter, de oorspronkelijke Zwarte Ziel was ook al BA, al stond dat alleen in de description destijds. Zo goed toegevoegd, of toch Zwarte Ziel (2017) of Zwarte Ziel (11.5%) doen?
Dit is toch geen nieuwe entry?


Jawel, 1.5% zwaarder en totaal andere vaten.

 
MarcoDL
beers 9602 º places 213 º 08:57 Thu 3/23/2017

Er zijn toch wel meer entries die per batch op verschillende vaten hebben gelegen?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 08:59 Thu 3/23/2017

Hmm, even resumeren dan:

Reden voor nieuwe entry:
- 2.5% ABV verschil
- andere barrels, namelijk Jim Beam & Old Forester

Reden(en) voor zelfde entry / alias:
- het lijkt me de bedoeling dat het een remake was, die toevallig hoger in alcohol is uitgevallen. Geen brewers intent, geen specifieke recipe change?
- Barrels zijn anders, maar blijft Bourbon.

Verschil in naam vind ik er niet echt in zitten, want er staat op de oorspronkelijke Zwarte Ziel ook duidelijk BA Wild Turkey op.

Lastige case. Er zijn volgens mij genoeg voorbeelden voor beide afwegingen te vinden, dus is er geen duidelijk precedent. Ik ben er nog niet uit.

Mochten we beslissen voor een nieuwe entry, dan voeg ik waarschijnlijk het jaartal toe aan de naam. ABV erachter in de naam vind ik persoonlijk nooit zoveel toevoegen, dat zie je sowieso wel in de search info.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 09:09 Thu 3/23/2017

Originally posted by caesar
Hmm, even resumeren dan:

Reden voor nieuwe entry:
- 2.5% ABV verschil
- andere barrels, namelijk Jim Beam & Old Forester

Reden(en) voor zelfde entry / alias:
- het lijkt me de bedoeling dat het een remake was, die toevallig hoger in alcohol is uitgevallen. Geen brewers intent, geen specifieke recipe change?
- Barrels zijn anders, maar blijft Bourbon.

Verschil in naam vind ik er niet echt in zitten, want er staat op de oorspronkelijke Zwarte Ziel ook duidelijk BA Wild Turkey op.

Lastige case. Er zijn volgens mij genoeg voorbeelden voor beide afwegingen te vinden, dus is er geen duidelijk precedent. Ik ben er nog niet uit.

Mochten we beslissen voor een nieuwe entry, dan voeg ik waarschijnlijk het jaartal toe aan de naam. ABV erachter in de naam vind ik persoonlijk nooit zoveel toevoegen, dat zie je sowieso wel in de search info.




Laat ik even vooropstellen dat er bieren voor minder zijn gesplitst, alleen al om de ABV regel zou het een nieuwe entry kunnen zijn (ruim 25% verschil). Staat ook duidelijk vermeld welke barrels het zijn; als je intent is om hetzelfde bier te brouwen zou ik dat niet op het etiket vermelden. Emelisse White Labels op verschillende Scotch of bourbonvaten zijn ook niet gealiased om diezelfde reden lijkt me.

Daarnaast smaken ze totaal, maar dan ook echt to-taal anders.
Mijn €0.02

Edit: het is daarnaast ook voor de leek goed te herleiden welk bier wat is. Etiket is anders, vaten staan vermeld, ABV is anders. Dit i.t.t. bijvoorbeeld de Emelisse DIPA Hop Serie, waarbij je inside information moest hebben + het geluk dat het streepje van de houdbaarheidsdatum niet ergens halverwege 2 maanden gezet was.

 
bierkoning
beers 20228 º places 431 º 09:14 Thu 3/23/2017

Originally posted by caesar
Hmm, even resumeren dan:

Reden voor nieuwe entry:
- 2.5% ABV verschil
- andere barrels, namelijk Jim Beam & Old Forester

Reden(en) voor zelfde entry / alias:
- het lijkt me de bedoeling dat het een remake was, die toevallig hoger in alcohol is uitgevallen. Geen brewers intent, geen specifieke recipe change?
- Barrels zijn anders, maar blijft Bourbon.

Verschil in naam vind ik er niet echt in zitten, want er staat op de oorspronkelijke Zwarte Ziel ook duidelijk BA Wild Turkey op.

Lastige case. Er zijn volgens mij genoeg voorbeelden voor beide afwegingen te vinden, dus is er geen duidelijk precedent. Ik ben er nog niet uit.

Mochten we beslissen voor een nieuwe entry, dan voeg ik waarschijnlijk het jaartal toe aan de naam. ABV erachter in de naam vind ik persoonlijk nooit zoveel toevoegen, dat zie je sowieso wel in de search info.




2,5% hoger ABV en andere vaten vind ik genoeg reden voor een aparte entry. Ook ben ik het met Cees eens dat 2017 toevoegen aan de naam prettig zou zijn.

 
MarcoDL
beers 9602 º places 213 º 09:21 Thu 3/23/2017

Ik ga maar eens snel naar de winkel dan, de vorige editie vond ik erg smakelijk.