Voer voor de admins #5

Reads 24864 • Replies 456 • Started Wednesday, October 5, 2016 6:32:31 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 04:22 Thu 4/20/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by bierkonijn
De nieuwe Christoffel heeft volledig niets te maken met de oude. Vooruit, er zit gerst in, dat wel.


Allemaal sentiment Jan :P

Ter verduidelijking: volgens mij is de beslissing om er geen aparte entries van te maken, destijds voornamelijk gebaseerd op dat de leek geen onderscheid kon maken tussen voor of na de overname. De discussie of het bier dan wel of niet van elkaar verschilt, was daarmee niet van toepassing. Dat dat nu wel mogelijk is, omdat er nu andere etiketten zijn, konden we destijds geen rekening mee houden. Om ze nu alsnog uit elkaar te halen, zou alleen al om praktische redenen moeilijk uitvoerbaar zijn.


Kroonkurk vs (retired) swing top is toch niet zo moeilijk?!

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 04:25 Thu 4/20/2017

Originally posted by bierkoning
Originally posted by caesar
Originally posted by Countbeer
Originally posted by bierkoning
Originally posted by SVD
wat ik niet snap... waarom zijn de oude bieren samengevoegd met de nieuwe bieren? is het feit dat het bij een andere brouwerij gebrouwen word niet genoeg voor twee versies? ik wil mijn ticks


Vrijwel hetzelfde recept, verkocht onder hetzelfde merk en dezelfde naam. Alleen gebrouwen op een andere plek door een misschien wat minder ervaren brouwer. En dan een nieuwe entry???

Dit snap ik niet, heren.
Totaal ander bier dan voorheen! Open vegistings kuipen vs gesloten. Roermond vs Lochristi...
Ik geef er weinig om, Christoffel komt er bij mij niet in, maar ik kan me herinneren dat we dit jaren geleden ook al besproken hebben en het toen wel twee aparte entries waren...


Het is toch een voortzetting van het recept/bier wat er eerder al was? Er komt zo vaak een nieuwe brouwer of een nieuwe installatie om de hoek kijken. Dan zouden we alle Molen bieren voor de nieuwe ketels of de (gedeeltelijke) overname ook apart moeten zetten? Ik snap de nostalgie bij Christoffel wel, maar ik zie geen reden om daar een uitzondering voor te maken.


Volgens mij had Stefano het over Emelisse?!?
Christoffel is iets lastiger. Maar ook hier basisrecept hetzelfde. Maar dat er smaakverschillen zijn tussen oude Christoffel en Christoffel Proef? Dat wel ja...

Excuses als we 2 brouwerijen door elkaar halen.
Bij Emelisse zou ik even wachten totdat de nieuwe bieren uit de tanks komen rollen...

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:34 Thu 4/20/2017

Originally posted by Countbeer
Originally posted by bierkonijn
Ach sentiment. Het is dat ik niet tick, anders zou ik serieus Untappd overwegen, daar snapt men blijkbaar wel dat een open vergistingskuip meer is dan wat wegwuifbare gevoelswaarde.


^^
Dit!


Het is een welverspreid misverstand: niemand ontkent dat het verschillende bieren zijn. Alleen op Ratebeer volgt dat niet altijd automatisch in een aparte entry. Maar ik moedig iedereen aan om verschillende batches, jaargangen en productiewijzen, goh zelfs verpakkingsmaterialen of serveermethoden, te noteren in de rating zelf en eventueel een toelichting erbij te geven waarom het een of het ander beter of slechter zou zijn. Die info kun je op Untappd dan weer niet kwijt met hun maximum aantal characters.

 
bierkoning
beers 20220 º places 431 º 04:55 Thu 4/20/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by Countbeer
Originally posted by bierkonijn
Ach sentiment. Het is dat ik niet tick, anders zou ik serieus Untappd overwegen, daar snapt men blijkbaar wel dat een open vergistingskuip meer is dan wat wegwuifbare gevoelswaarde.


^^
Dit!


Het is een welverspreid misverstand: niemand ontkent dat het verschillende bieren zijn. Alleen op Ratebeer volgt dat niet altijd automatisch in een aparte entry. Maar ik moedig iedereen aan om verschillende batches, jaargangen en productiewijzen, goh zelfs verpakkingsmaterialen of serveermethoden, te noteren in de rating zelf en eventueel een toelichting erbij te geven waarom het een of het ander beter of slechter zou zijn. Die info kun je op Untappd dan weer niet kwijt met hun maximum aantal characters.


Helemaal mee eens! Denk hierbij maar eens aan Horal Geuze.

 
bierkonijn
places 11 º 05:34 Thu 4/20/2017

Originally posted by bierkoning


Helemaal mee eens! Denk hierbij maar eens aan Horal Geuze.


Ik begrijp dat Horal Gueuze 2019, geheel op plastic gerijpte ochtendurine van Mikkel himself, eenzelfde entry gaat blijven?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:31 Thu 4/20/2017

Originally posted by bierkonijn
Originally posted by bierkoning


Helemaal mee eens! Denk hierbij maar eens aan Horal Geuze.


Ik begrijp dat Horal Gueuze 2019, geheel op plastic gerijpte ochtendurine van Mikkel himself, eenzelfde entry gaat blijven?


Hopelijk wel na deze mooie commercial description gelezen te hebben..

 
bierkoning
beers 20220 º places 431 º 11:14 Thu 4/20/2017

Originally posted by bierkonijn
Originally posted by bierkoning


Helemaal mee eens! Denk hierbij maar eens aan Horal Geuze.


Ik begrijp dat Horal Gueuze 2019, geheel op plastic gerijpte ochtendurine van Mikkel himself, eenzelfde entry gaat blijven?


Net als de vorige versies. Ochtend urine of niet. Dus vooral verschillende jaartallen raten! Maar wel onder dezelfde entry.

 
bierkonijn
places 11 º 11:20 Thu 4/20/2017

Jullie zouden anders piepen mocht het Urbains pipi betreffen!

 
bierkoning
beers 20220 º places 431 º 11:41 Thu 4/20/2017

Originally posted by bierkonijn
Jullie zouden anders piepen mocht het Urbains pipi betreffen!



Voorlopig geen Struise voor mij. Ben aan het sparen voor Carnivale Brettanomyces.

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 14:24 Thu 4/20/2017

Originally posted by bierkonijn
Jullie zouden anders piepen mocht het Urbains pipi betreffen!



Je bezoekt de fora hier te weinig Jan. De Urbain adepten vind je in de Beer Geeks groep (die hier regelmatig wordt afgezeken - of afgeürineerd zo u wilt). Hoewel hij daar inmiddels ook heeft afgedaan geloof ik.