Ratebeer (en andere) ergernissen deel 3

Reads 57082 • Replies 695 • Started Sunday, January 4, 2015 1:06:10 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 16:30 Thu 2/12/2015

Benzai die Kornuit een 1.7 geeft.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:09 Thu 2/12/2015

Originally posted by Countbeer
Jongens hij had ook een 0.5 kunnen geven he?! Zou dan een heel punt minder zijn dan het punt dat ie nu gaf. Is toch prima...


Deze comment is bedoelt als grap neem ik aan

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 17:54 Thu 2/12/2015

Ik denk dat ik maar eens een Facebook groep ga joinen. Stelletje nerds.










 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 02:36 Fri 2/13/2015

Originally posted by Benzai
Originally posted by Countbeer
Jongens hij had ook een 0.5 kunnen geven he?! Zou dan een heel punt minder zijn dan het punt dat ie nu gaf. Is toch prima...


Deze comment is bedoeltd als grap neem ik aan


 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 02:37 Fri 2/13/2015

Originally posted by DutchDrebus
Benzai die Kornuit een 1.7 geeft.


Veel te hoog. Totaal niet in lijn met de rest van de raters. Fanboy.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 03:17 Wed 2/18/2015

Het valt mij op wanneer mensen een oud bier drinken, ze altijd zeggen dat er een ’klein port smaakje’ oid aan zit. Volgens mij puur omdat ze ooit gelezen hebben dat sommige bieren een soort port achtig karakter krijgen als ze ouder zijn.

Of ben ik te negatief en is dit echt het geval bij ieder ’bewaard’ (lees: per toeval te lang in de kast laten staan en het nu toch maar opdrinken onder de noemer ’bewaard’) bier het geval?

Zo lees ik ook bij iedere saison ’een klein zuurtje’ en bij iedere blond ’een licht bittertje’ maar, hoe vervelend dat ook geformuleerd is, dat is vaak wel waar.

Tot zo ver maar weer. Volgende keer zal ik weer eens een echt goede irritatie plaatsen jongens.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:31 Wed 2/18/2015

Ik erger me aan nep-ergernissen :P

 
RW80
beers 3114 º places 33 º 06:15 Wed 2/18/2015

Originally posted by DutchDrebus

Het valt mij op wanneer mensen een oud bier drinken, ze altijd zeggen dat er een ’klein port smaakje’ oid aan zit. Volgens mij puur omdat ze ooit gelezen hebben dat sommige bieren een soort port achtig karakter krijgen als ze ouder zijn.

Of ben ik te negatief en is dit echt het geval bij ieder ’bewaard’ (lees: per toeval te lang in de kast laten staan en het nu toch maar opdrinken onder de noemer ’bewaard’) bier het geval?




Ik ben zo dom om te reageren. Port tonen. Tjah niet in elke oude fles bier zul je ze aantreffen. 17 jaar oude Gueze had geen Enkele port tonen. Sommige ontwikkelen ze, maar als je zegt het wordt te pas en onpas gebruikt en altijd terecht dan geef ik je gelijk.



 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 07:40 Wed 2/18/2015

Originally posted by RW80
Originally posted by DutchDrebus
Het valt mij op wanneer mensen een oud bier drinken, ze altijd zeggen dat er een ’klein port smaakje’ oid aan zit. Volgens mij puur omdat ze ooit gelezen hebben dat sommige bieren een soort port achtig karakter krijgen als ze ouder zijn.

Of ben ik te negatief en is dit echt het geval bij ieder ’bewaard’ (lees: per toeval te lang in de kast laten staan en het nu toch maar opdrinken onder de noemer ’bewaard’) bier het geval?


Ik beb zo dom om te reageren. Port tonen. Tjah niet in elke oude fles bier zul je ze aantreffen. 17 jaar oude Gueze had geen Enkele port tonen. Sommige ontwikkelen ze, maar als je zegt het wordt te pas en onpas gebruikt en altijd terecht dan geef ik je gelijk.




Als je de port niet herkent in oud bier heb je ofwel nooit oud bier gehad, of nooit port (of geen van beide natuurlijk). De enige uitzondering hierop is idd bier uit de familie lambik. Voor de rest gaat alle bier na verloop van kortere of langere tijd richting port of zelfs sherry, ook bijv. pils.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 10:03 Wed 2/18/2015

Toch heb ik het idee dat veel mensen de term te pas en te onpas rondstrooien :P