Ratebeer (en andere) ergernissen deel 3

Reads 57101 • Replies 695 • Started Sunday, January 4, 2015 1:06:10 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
bierkoning
beers 20236 º places 431 º 04:42 Tue 6/23/2015

Originally posted by caesar
Ergerniswekkend gewoon weer: komkommertijd in de nationale media. Flauwekul verhalen over NL vs BE en het zoveelste verhaal over hoeveel brouwerijen we nu wel weer niet hebben in NL. Voegt echt totaal niets toe. Waanzinnig slechte journalistiek, wederom. Het blijft een zichzelf herhalend verhaal ...


Mooie column voor jou. Bierriool journalistiek. Lekker ranten....

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:49 Tue 6/23/2015

Tja, ik heb het volgens mij al een keer gedaan. En volgens mij precies een jaar geleden. Toen het ook komkommertijd was ...

En voor je het weet heb ik een reprimande van Eva Jinek aan mijn broek :P

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 05:27 Tue 6/23/2015

Ik zie dan liever een feitelijk kloppend tegengeluid dan geklaag over hoe laag het niveau van de journalistiek is.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 05:48 Tue 6/23/2015

Wie zegt dat de feiten niet kloppen dan? Niemand beweert dat. Alleen Harry Pinkster zet zijn vraagtekens bij de feiten en die komt met een feitelijk kloppend tegengeluid:

In allerlei media vandaag een artikel over het feit dat Nederland met 312 brouwerijen België voorbij is.
Ik heb grote moeite met deze cijfers, het lijkt alsof we er mee moeten scoren.
Op dit moment zijn er ongeveer 283 brouwerijen actief in Nederland. Daarnaast zijn er een 30 tal initiatieven gestart die uiteindelijk zullen leiden tot een brouwerij of brouwerijhuurder. Sommigen daarvan zitten al maanden in de opstartfase en verkopen nog steeds geen bier.
Van anderen is nog steeds niet duidelijk wanneer gestart gaat worden met het brouwen van bier. Dat laatste is wat mij betreft toch van wezenlijk belang.
Dus .. laten we nu stoppen met meer willen zijn dan de Belgen, doorgaan met fantastische bieren brouwen en gewoon uitgaan van brouwerijen die daadwerkelijk bier brouwen.
Dit jaar op naar de 300 !


Voor kwaliteitsjournalistiek over bier zijn andere kanalen. Zo wachten we al tijden met smart op een nieuw Spoelen Maar verhaal :P

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:15 Tue 6/23/2015

Originally posted by caesar
Wie zegt dat de feiten niet kloppen dan? Niemand beweert dat. Alleen Harry Pinkster zet zijn vraagtekens bij de feiten en die komt met een feitelijk kloppend tegengeluid:
In allerlei media vandaag een artikel over het feit dat Nederland met 312 brouwerijen België voorbij is.
Ik heb grote moeite met deze cijfers, het lijkt alsof we er mee moeten scoren.
Op dit moment zijn er ongeveer 283 brouwerijen actief in Nederland. Daarnaast zijn er een 30 tal initiatieven gestart die uiteindelijk zullen leiden tot een brouwerij of brouwerijhuurder. Sommigen daarvan zitten al maanden in de opstartfase en verkopen nog steeds geen bier.
Van anderen is nog steeds niet duidelijk wanneer gestart gaat worden met het brouwen van bier. Dat laatste is wat mij betreft toch van wezenlijk belang.
Dus .. laten we nu stoppen met meer willen zijn dan de Belgen, doorgaan met fantastische bieren brouwen en gewoon uitgaan van brouwerijen die daadwerkelijk bier brouwen.
Dit jaar op naar de 300 !


Voor kwaliteitsjournalistiek over bier zijn andere kanalen. Zo wachten we al tijden met smart op een nieuw Spoelen Maar verhaal van de hand van Dutchdrebus:P

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 02:42 Wed 6/24/2015

Mensen die deze termen gebruiken: "een zoetje", "een zuurtje" of "een bittertje".

Zoetjes zijn voor in de koffie, zuurtjes zijn harde snoepjes en een bittertje is wel drank maar heeft niks met bier te maken...

Iets is zuur of beter nog, smaakt zuur. En een smaak is geen fysiek ding.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 02:44 Wed 6/24/2015

En wisten jullie trouwens dat bier zuur wordt van hout en hop?
http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/06/dit-zijn-de-8-speciaalste-biertjes-van-nederland

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:45 Wed 6/24/2015

Ik probeer me niet meer aan haar te ergeren. Wat af en toe best lastig is :P

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 02:53 Wed 6/24/2015

Vandaag ben ik snel geërgerd denk ik :) Maar kom op, Mongozo een Nederlands bier noemen, en dan ook nog zeggen dat het niet zo zoet is? Daar erger ik me elke dag denk ik wel aan. Hoe duidelijk kan je het maken dat je zwaar betaald wordt door Huyghe?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:57 Wed 6/24/2015

Originally posted by Maakun
Vandaag ben ik snel geërgerd denk ik :) Maar kom op, Mongozo een Nederlands bier noemen, en dan ook nog zeggen dat het niet zo zoet is? Daar erger ik me elke dag denk ik wel aan. Hoe duidelijk kan je het maken dat je zwaar betaald wordt door Huyghe?


Daar stoor ik me wel aan ja. Ik zat al te denken aan een column daarover. In de wetenschap is er zoiets als een ’conflict of interest’-statement: je vermeldt keurig onder elk artikel door wie je betaald wordt of waar je een financieel belang in hebt. Dat zou in de bierwereld ook wel eens geintroduceerd mogen worden.