Voer voor de admins #3

Reads 25633 • Replies 457 • Started Saturday, August 1, 2015 7:07:20 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:12 Thu 11/5/2015

Netjes. Hier is de volgende arrestant ;)

Beer Cider of Beer Cider rate zijn eigen Beer Ciders (4.0, hij is schappelijk). Dat mag niet hè. Foei! Go get em!

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:06 Thu 11/12/2015

Thornbridge & ’t IJ hebben hun american wheat ale nu ook bij Thornbridge gebrouwen, naar exact hetzelfde recept: http://www.brouwerijhetij.nl/british-batch-of-our-thornbridge-collaboration-the-american-wheat-ale/?lang=en

Alias of niet? In de UK zijn ze er namelijk nog niet over uit. Dus ik ben wel benieuwd hoe dat sentiment hier ligt. :-)

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 03:19 Thu 11/12/2015

@Benzai: Zijn andere bier rate hij wel met een 5... Nu tellen zijn ratings (nog) niet natuurlijk, maar het is wel interessant..

@Cees: Zelfde brouwers, zelfde recept, zelfde bier, andere locatie... Tja lastige kwestie, maar lijkt mij gewoon een kwestie van toevoegen en aliassen. Hoewel de Mikkeller/Three Floyds Goop series hetzelfde doet en dat wordt gewoon toegelaten. Curious..

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 03:29 Thu 11/12/2015

Meestal blijft het als aparte entry staan. Struise / Bridge Road Imperialist staat bij beide brouwers, Surly Blakkkr en die andere 2 die t ook gemaakt hebben, alle Vuur & Vlam entries, om er maar een paar te noemen. Of alle bieren die voor het Wetherspoons festival gemaakt worden waarbij ze brouwers van elders hun bier in een Britse brouwerij laten maken.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 03:39 Thu 11/12/2015

Op dit punt is Ratebeer gewoon inconsequent, want als grote brouwerijen het doen is het niet een aparte entry (Heineken wordt ook op allerlei plekken gebrouwen) maar als kleine het doen is het wel een nieuwe entry.

Ach ja, het is weer een tick :)

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 03:41 Thu 11/12/2015

Originally posted by MrHangover
@Benzai: Zijn andere bier rate hij wel met een 5... Nu tellen zijn ratings (nog) niet natuurlijk, maar het is wel interessant..


Bij die collab met het Uiltje heeft hij bij overall per ongeluk op 10 geklikt in plaats van 20.

Levenslang bannen dit soort figuren trouwens.

 
bierkoning
beers 20236 º places 431 º 03:51 Thu 11/12/2015

Originally posted by caesar
Thornbridge & ’t IJ hebben hun american wheat ale nu ook bij Thornbridge gebrouwen, naar exact hetzelfde recept: http://www.brouwerijhetij.nl/british-batch-of-our-thornbridge-collaboration-the-american-wheat-ale/?lang=en

Alias of niet? In de UK zijn ze er namelijk nog niet over uit. Dus ik ben wel benieuwd hoe dat sentiment hier ligt. :-)


Ik neig naar een aparte entry

 
bierkoning
beers 20236 º places 431 º 03:54 Thu 11/12/2015

Originally posted by Benzai
Netjes. Hier is de volgende arrestant ;)

Beer Cider of Beer Cider rate zijn eigen Beer Ciders (4.0, hij is schappelijk). Dat mag niet hè. Foei! Go get em!


Beiden omgezet in ticks

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:05 Thu 11/12/2015

Originally posted by Maakun
Op dit punt is Ratebeer gewoon inconsequent, want als grote brouwerijen het doen is het niet een aparte entry (Heineken wordt ook op allerlei plekken gebrouwen) maar als kleine het doen is het wel een nieuwe entry.

Ach ja, het is weer een tick :)


Ja, dat is zeker zo. Soms door de historie (vroeger waren er niet zoveel collabs etc), soms door regionale verschillen (in de UK hanteren ze soms andere richtlijnen bv). En de micro vs macro vind ik soms ook stuitend. En dat sentiment gaat twee richtingen op, zie ook de Grolsch Gerijpte Bock :P

Madmitch geloof ik, maakte op het Engelse forum wel een grappige vergelijking: als een schilderij door zeg Rembrandt is gemaakt, betalen we er 20 miljoen voor. Is datzelfde schilderij onder supervisie van Rembrandt gemaakt door een leerling of een (onbekende) collega, dan betalen we er 20 euro voor. Terwijl het precies hetzelfde schilderij is / kan zijn. Dat gevoel bekruipt soms als we "zelfde recept = alias" hanteren. Kan ik ook wel weer inkomen. :-)

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 04:35 Thu 11/12/2015

Het voorbeeld van Macro’s snijdt m.i. minder hout/vind ik logischer dat die gealiased worden, aangezien het een brouwerij/fabriek van Heineken is waar het bier gemaakt wordt. Al zitten daar ook heel veel inconsistenties in hoor, zie bijv. het aantal entries voor Skol, Star (lager), Castel Beer, etc..