Voer voor de admins #3

Reads 25638 • Replies 457 • Started Saturday, August 1, 2015 7:07:20 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:19 Mon 2/22/2016

Bourbon is in ieder geval wel makkelijker omdat de vaten die de distilleerderijen gebruiken in principe hetzelfde zijn.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:31 Mon 2/22/2016

Uit het admin policy document:

1) Barrel Treatments: In most cases barrel treatments will result in a new entry. The only exceptions here are similar barrel treatments of the same base beer such as two Bourbon treatments of a single Imperial Stout. However, the same type of barrel treatments can result in two entries. The key here is a combination of 1) Brand Distinction and 2) Brewer Intention. If the treatment is a different bourbon barrel, and one that results in a distinct product, it can be a new entry. However, it also requires the brewer’s intent to label and market it as a new product. This can be new labels or other ways such as wax differences or other markings. Without the clear intent to make a new product it will not be a new entry. Often brewers will utilize different barrels on a beer from year to year without marketing it as being different; we do not want these to be different entries. In the few cases such as Bourbon County Stout/ Rare, when there is a marketing and brand distinction it should be a new entry. Deciding what is a distinctly new product is difficult, so our default position here will be to follow the brewer’s intention, but with the ability to make our own decisions based on the information we have.

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 04:45 Mon 2/22/2016

Helder. Duidelijk 2 entries dus.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 02:50 Thu 2/25/2016

Ik zie dat alle Tommie Sjefs weer unrateable zijn gemaakt behalve de twee die ook op fles to koop zijn. Heb er zelf geen belangen bij omdat ik ze niet heb gerate, maar er zijn er nog een aantal meer die hij zeker wel heeft geschonken op festivals nadat hij een KvK nummer had, bijvoorbeeld op de Zwanze dag.

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 02:52 Thu 2/25/2016

Originally posted by Maakun
Ik zie dat alle Tommie Sjefs weer unrateable zijn gemaakt behalve de twee die ook op fles to koop zijn. Heb er zelf geen belangen bij omdat ik ze niet heb gerate, maar er zijn er nog een aantal meer die hij zeker wel heeft geschonken op festivals nadat hij een KvK nummer had, bijvoorbeeld op de Zwanze dag.


Rrrraaarrrrr inderdaad. Dat was niet nodig geweest.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:54 Thu 2/25/2016

In overleg met Tommie zelf: het zijn nog bieren uit zijn homebrew periode.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:24 Thu 2/25/2016

Bedenk trouwens ook, dat homebrew niet mag en nooit heeft gemogen. Het is officiele Ratebeer-policy dat het direct unrateable wordt gemaakt (en soms zelfs verwijderd). Alleen omdat Edo en ik geen zin hebben om politieagentje te spelen, hanteren wij voor NL een gedoogbeleid: als de brouwerij een KvK heeft en het bier is commercieel verkrijgbaar, laten we het oogluikend toe. Tenzij we 100% zekerheid hebben dat het homebrew is. Dit hele gedoogbeleid is dus niet eens Ratebeer-breed beleid, want dit hanteren we op eigen initiatief.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:02 Thu 2/25/2016

Het is alleen totaal inconsequent met de Toon van den Broek bieren, maar zoals ik zal zei het maakt mij niet zoveel uit. Het is nu tenminste wel duidelijk dat van Tommie Sjef alleen alles wat nu op de markt komt een legit entry is.

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 04:03 Thu 2/25/2016

"als de brouwerij een KvK heeft en het bier is commercieel verkrijgbaar, laten we het oogluikend toe"

Is dit niet de essentie van wat een professional scheidt van een homebrewer? Het is dan per definitie toch geen homebrew meer? En wat is het Ratebeer beleid eigenlijk? Ben even nieuwsgierig, zoals u ziet.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:11 Thu 2/25/2016

Originally posted by Borresteijn
"als de brouwerij een KvK heeft en het bier is commercieel verkrijgbaar, laten we het oogluikend toe"

Is dit niet de essentie van wat een professional scheidt van een homebrewer? Het is dan per definitie toch geen homebrew meer? En wat is het Ratebeer beleid eigenlijk? Ben even nieuwsgierig, zoals u ziet.


Het gaat om accijns en btw afdragen aan de staat. Een brouwer kan een KvK hebben, maar in zijn eigen potten en pannen bier brouwen en dat te koop aanbieden op een festival. Dat gaat linea recta zwart de pocket in, maar daar weet vadertje staat niets van. Dan heeft de brouwerij dus een KvK en was het voor jou en mij commercieel verkrijgbaar, maar dan blijft het homebrew. Alleen weten wij dit vaak niet. Ratebeer beleid: homebrew is nooit en te nimmer toegestaan, ook niet gedogen.

Qua Toon vd Broek: als Toon zelf aangeeft, waar wel en niet accijns en btw over is betaald, dan kunnen wij tot "actie" overgaan. Maar vooralsnog valt alles van hem dus onder het gedoogbeleid.