Voer voor de admins #3

Reads 25627 • Replies 457 • Started Saturday, August 1, 2015 7:07:20 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 14:59 Wed 12/2/2015

Originally posted by caesar
Originally posted by Benzai
Originally posted by Zlotta
De Naeckte Brouwers maken hun SHIPA nu met El Dorado in plaats van Chinook en het heeft nu slechts 6.8% (vroeger 7.5%). Aparte entry of niet?


Dit lijkt me een gevalletje ’hangt af of het als apart / nieuw bier wordt gemarket’ of althans, brewers intend. Als zij het brengen als hetzelfde bier dan is het geen nieuwe entry lijkt me, anders wel. Cees, Edo, kunnen jullie dit bevestigen dan wel ontkrachten als ik het fout heb?


El Dorado of Chinook is wel een wereld van verschil. Als de hop er duidelijk op staat (dwz apart vermeld, liefst op de voorkant als onderdeel vd naam, niet slechts in een rijtje ingredienten), is het waarschijnlijk een nieuwe entry inderdaad.

ABV hecht ik weinig waarde aan, dat varieert toch elke batch bij kleine brouwers. Ik ben dan ook voorstander van een ABV-range of -indicatie mogelijkheid. Staat alleen niet hoog op de prioriteitenlijst vd hoge admins denk ik.


Dat is niet heel anders als wat ik dacht toch?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:49 Thu 12/3/2015

Originally posted by Benzai
Originally posted by caesar
Originally posted by Benzai
Originally posted by Zlotta
De Naeckte Brouwers maken hun SHIPA nu met El Dorado in plaats van Chinook en het heeft nu slechts 6.8% (vroeger 7.5%). Aparte entry of niet?


Dit lijkt me een gevalletje ’hangt af of het als apart / nieuw bier wordt gemarket’ of althans, brewers intend. Als zij het brengen als hetzelfde bier dan is het geen nieuwe entry lijkt me, anders wel. Cees, Edo, kunnen jullie dit bevestigen dan wel ontkrachten als ik het fout heb?


El Dorado of Chinook is wel een wereld van verschil. Als de hop er duidelijk op staat (dwz apart vermeld, liefst op de voorkant als onderdeel vd naam, niet slechts in een rijtje ingredienten), is het waarschijnlijk een nieuwe entry inderdaad.

ABV hecht ik weinig waarde aan, dat varieert toch elke batch bij kleine brouwers. Ik ben dan ook voorstander van een ABV-range of -indicatie mogelijkheid. Staat alleen niet hoog op de prioriteitenlijst vd hoge admins denk ik.


Dat is niet heel anders als wat ik dacht toch?


Nope, ik bevestig het dus :-)

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 02:52 Thu 12/3/2015

Originally posted by caesar
Originally posted by Benzai
Originally posted by caesar
Originally posted by Benzai
Originally posted by Zlotta
De Naeckte Brouwers maken hun SHIPA nu met El Dorado in plaats van Chinook en het heeft nu slechts 6.8% (vroeger 7.5%). Aparte entry of niet?


Dit lijkt me een gevalletje ’hangt af of het als apart / nieuw bier wordt gemarket’ of althans, brewers intend. Als zij het brengen als hetzelfde bier dan is het geen nieuwe entry lijkt me, anders wel. Cees, Edo, kunnen jullie dit bevestigen dan wel ontkrachten als ik het fout heb?


El Dorado of Chinook is wel een wereld van verschil. Als de hop er duidelijk op staat (dwz apart vermeld, liefst op de voorkant als onderdeel vd naam, niet slechts in een rijtje ingredienten), is het waarschijnlijk een nieuwe entry inderdaad.

ABV hecht ik weinig waarde aan, dat varieert toch elke batch bij kleine brouwers. Ik ben dan ook voorstander van een ABV-range of -indicatie mogelijkheid. Staat alleen niet hoog op de prioriteitenlijst vd hoge admins denk ik.


Dat is niet heel anders als wat ik dacht toch?


Nope, ik bevestig het dus :-)


Top! Nu deze tick nog zien te bemachtigen :P

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:42 Thu 12/3/2015

Laatste batch Van Moll Conquistador=5%
Ik zeg mergen die hap!

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 09:48 Sat 12/5/2015
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 10:06 Sat 12/5/2015

Originally posted by Countbeer
Laatste batch Van Moll Conquistador=5%
Ik zeg mergen die hap!


Ik zal Erwin eens bevragen, vorige keer was er een verschil vgm maar ik weet niet meer wat.

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 12:14 Sat 12/5/2015

Originally posted by Countbeer
Waarom is dit een Smoked en geen Imp?


Tja.. Waarom is een gevries-destilleerde imperial stout een Eisbock? Waarom is een gerookte imperial stout een Smoked? De vragen des levens...

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 12:39 Sat 12/5/2015

Is er eigenlijk een reden om de grote batches gebottelde bieren van van Moll niet als gebrouwen bij Anders te zetten? Zijn toch de batches die door de meeste mensen gedronken worden..

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 17:44 Sat 12/5/2015

Moet de place van de Molen niet worden aangepast? Nu is de oude entry van Eet-en Bierlokaal de Molen omgezet naar Brouwcafé de Molen, alleen wordt het een totaal nieuw en anders bedrijf dan wat het was. Wellicht verstandig om de naam terug te zetten en op ’Out of Bussiness" te zetten en een nieuwe place aan te maken voor Brouwcafé de Molen. Handig voor de RateBeerians, leuke nieuwe place tick en voor ons goede klandizie..

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 17:48 Sat 12/5/2015

Eet & Bierlokaal de Molen is nu op facebook veranderd naar De Molen Beershop.