Voer voor de admins #3

Reads 25637 • Replies 457 • Started Saturday, August 1, 2015 7:07:20 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 11:51 Fri 2/19/2016

Originally posted by erickok
Dan maar een admin vraag. Ik heb hier een flesje Christoffel Nobel X. Ongetwijfeld een alias van de gewone Nobel maar then again hierover vind ik niks. Verbaas me dat ik de eerste zou zijn die hem toevoegt (en laat aliassen mits nodig).


Dat is dit bier: http://www.ratebeer.com/beer/show/124565/
(X staat voor Bramling "Cross")

Ik zal de entry updaten

 
Zlotta
beers 8964 º places 479 º 12:12 Fri 2/19/2016

Bestaat de standard versie ("Christoffel Nobel") eigenlijk nog? Het lijkt toch dat heel veel ratings uit de laatste tijd eigenlijk bij de versie met de X horen.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 12:30 Fri 2/19/2016

Originally posted by Zlotta
Bestaat de standard versie ("Christoffel Nobel") eigenlijk nog? Het lijkt toch dat heel veel ratings uit de laatste tijd eigenlijk bij de versie met de X horen.

Oh dat is een goede vraag. Daar lijkt het idd op. Hmm. Ik heb me niet eerder bezig gehouden met die Christoffel dinge. Ik schuif hem door naar Edo (en verander even mijn edits terug)

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 04:00 Sat 2/20/2016

Inderdaad lijkt dat hem ’gewoon’ te zijn. (Staat netjes op de fles dat het een gedryhopte Nobel is.) Misschien onder deNobel X naam toevoegen en aliassen? Inderdaad lijken er nu ’al’ wat ratings fout te staan.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 06:51 Sat 2/20/2016

Originally posted by caesar
Originally posted by erickok
Dan maar een admin vraag. Ik heb hier een flesje Christoffel Nobel X. Ongetwijfeld een alias van de gewone Nobel maar then again hierover vind ik niks. Verbaas me dat ik de eerste zou zijn die hem toevoegt (en laat aliassen mits nodig).


Dat is dit bier: http://www.ratebeer.com/beer/show/124565/
(X staat voor Bramling "Cross")

Ik zal de entry updaten


Als er duidelijkheid is, pas dan ook maar de hoofdletters aan :-)

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 03:20 Mon 2/22/2016

Geldt een bier, wat op 2 whisky’s van dezelfde stoker heeft gelegen, als 2 aparte entries?

Bier(en) in kwestie: Emelisse White Label Russian Imperial Stout Bunnahabhain, en Mòine BA. Mòine is een Bunnahabhain whisky. Moet er wel bij zeggen dat "normale" Bunna non-peated is, en Mòine flink peated. Echter de WL Bunna BA was behoorlijk peated, waardoor ik denk dat ze daarvoor óf ook Bunna Mòine hebben gebruikt, of Bunna Toiteach, die ook peated is. De laatste lijkt mij het meest voor de hand liggend, die is het makkelijkst verkrijgbaar.
Vond wel dat ze allebei verschillend smaakten, voor wat dat waard is. De Mòine versie was veel complexer (en lekkerder), maar die whisky is ook een flink stuk sterker (tegen de 60% ABV).

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 03:32 Mon 2/22/2016

Sowieso een mooi wespennest, en het karakter van houten vaten wordt door nog veel meer dingen bepaald dan welke whisky/wijn etc er in heeft gezeten. In de whiskywereld wordt er ook nogal wat onzin verkocht, en eindeloos geprutst met verschillende vaten. Maar aangezien het hier een website voor bier is en niet voor whisky lijkt het mij het handigst als we gewoon volgen wat de brouwer zegt.

 
bierkoning
beers 20236 º places 431 º 03:45 Mon 2/22/2016

Originally posted by Borresteijn
Geldt een bier, wat op 2 whisky’s van dezelfde stoker heeft gelegen, als 2 aparte entries?

Bier(en) in kwestie: Emelisse White Label Russian Imperial Stout Bunnahabhain, en Mòine BA. Mòine is een Bunnahabhain whisky. Moet er wel bij zeggen dat "normale" Bunna non-peated is, en Mòine flink peated. Echter de WL Bunna BA was behoorlijk peated, waardoor ik denk dat ze daarvoor óf ook Bunna Mòine hebben gebruikt, of Bunna Toiteach, die ook peated is. De laatste lijkt mij het meest voor de hand liggend, die is het makkelijkst verkrijgbaar.
Vond wel dat ze allebei verschillend smaakten, voor wat dat waard is. De Mòine versie was veel complexer (en lekkerder), maar die whisky is ook een flink stuk sterker (tegen de 60% ABV).


Ik ben niet zo’n whisky kenner maar hier geldt volgens mij Brewers intent. Het wordt door de tenaamstelling als een apart bier neergezet. En hoewel de vaten van dezelfde destillateur zijn, betreft het toch duidelijk verschillende producten.
Ik ben daarom geneigd om het te laten zoals het is. Komt nog bij dat ik geen zin heb in Belgische toestanden

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:49 Mon 2/22/2016

Ik heb ook geen verstand van whisky’s. Wat mij betreft is het allemaal spiritus op hout :P

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 04:04 Mon 2/22/2016

Het hoeft van mij ook niet gemerged te worden hoor, de verschillen waren duidelijk m.i., al heb ik ze niet naast elkaar geproefd. Was meer een vraag omdat alles wat op verschillende bourbon vaten heeft gelegen vaak wel weer gemerged wordt (althans, in de VS) naar 1 Bourbon BA versie. En recentelijk nog het hele Ramses verhaal met zn door-op-voor-tegen hout versies.