Ratebeer en andere ergernissen deel 7

Reads 58752 • Replies 657 • Started Wednesday, May 3, 2017 12:30:45 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:36 Wed 9/20/2017

Ik vind dat er wel een kern van waarheid in zit, met een andere invulling van de stijlen dan wel te verstaan. Van mij hoeven al die goses en berliner weisses net zo min als de dubbels, en doorgaans vind/vond je op bierfestivals de laatste tijd alleen maar gekke experimenten. Er wordt een beetje doorgeslagen naar de andere kant en een standaard IPA/porter/tripel (streep door naar eigen voorkeur) zonder gekke toevoegingen is soms vrijwel niet meer te vinden.

Experimenteerdrift is prima, maar bottom line is dat we volgens mij allemaal voldoende keuze willen.

 
MarcoDL
beers 9630 º places 213 º 03:51 Wed 9/20/2017

De enorm toegenomen keuze gaat volgens mij hand in hand met experimenteerdrift.

En niet alle ontwikkelingen hebben te maken met rare ingrediënten. De huidige NEIPA-hype is in die zin heel traditioneel. Er wordt soms wat haver toegevoegd, maar het is voornamelijk een variatie van hopsoorten en gist. Reinheitsgebot waardig.

 
kimberly1987
08:15 Wed 9/20/2017

Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Benzai
Originally posted by Benzai
Link?


Thnx Edwin!

Fraai dit, lekker oorlogje begonnen daar. Popcorn erbij en kijken hoe het afloopt.
link pls? Hou wel van een leuke soap..


chocolade popcorn?

Ik vind het heel jammer, Jopen bier is heerlijk. Maar nu toch weer enorm aan het genieten van de Grolsch herfstbok! Toch wel leuk ieder jaar, het begin van de herfst :D

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 09:36 Wed 9/20/2017

Originally posted by Benzai
Originally posted by bierkoning
Originally posted by MarcoDL
Nieuwe editie van biermagazine is weer flink aan het mauwen over de bierrevolutie en experimenteerdrift. De klassieke belgen zijn natuurlijk fantastisch. Wanneer sterft dit achterhaalde idee eens uit.

Door om te beginnen dat blad niet al te serieus te nemen.


Vooral het voorwoord van Fedor vond ik deze editie behoorlijk tenenkrommend. Omdat er veel experimenten zijn en we al veel IPA's hebben gedronken moet men daar nu maar eens mee stoppen en "godverdomme" weer eens traditionele stijlen gaan brouwen. En rap een beetje! (Vrij vertaald). Het thema is 'klassiek/klassiekers', maar om je dan meteen weer op deze manier op te stellen. Alsof we de oude tijd met slechts blond, dubbel en tripel op het menu (als je al geluk had) missen!


Eens. Daarnaast is die tijd nog niet eens voorbij want iedere kroeg biedt nog altijd een dubbel en tripel aan. Maar een fatsoenlijke stout is hier in de omgeving lang niet overal te krijgen.

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 03:07 Wed 9/27/2017

Omg: de grote prutsers heeft zijn gespuis weer eens losgelaten op de site, gevolg:
The page cannot be displayed because an internal server error has occurred.
tijdens het invoeren van de Borefts ratings ...grrrrr...

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 03:26 Wed 9/27/2017

Ja, zelfs de robot is kapot...

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 03:36 Wed 9/27/2017

Gisterenavond problematisch idd, raten was praktisch onmogelijk. Joe reageerde op mijn vraag of er werkzaamheden gaande waren en gaf aan dat het gedurende de nacht zou moeten zijn opgelost. Vanochtend werkte alles weer naar behoren, heb er stuk of 50 ingevoerd en slechts 1x de internal server error gehad. Dus laat je werk maar even liggen, er zijn belangrijkere zaken te doen zou ik zeggen ;)

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 03:42 Wed 9/27/2017

Originally posted by caesar
Ik vind dat er wel een kern van waarheid in zit, met een andere invulling van de stijlen dan wel te verstaan. Van mij hoeven al die goses en berliner weisses net zo min als de dubbels, en doorgaans vind/vond je op bierfestivals de laatste tijd alleen maar gekke experimenten. Er wordt een beetje doorgeslagen naar de andere kant en een standaard IPA/porter/tripel (streep door naar eigen voorkeur) zonder gekke toevoegingen is soms vrijwel niet meer te vinden.

Experimenteerdrift is prima, maar bottom line is dat we volgens mij allemaal voldoende keuze willen.


Ik vervloek die experimenteerdrift ook wel eens, zeker nu het zich concentreert rond stijlen die ik niet zo graag drink, als gezegd door jou de gose en berliner weisse met maffe ingredienten. Toch ben ik het wel met Marco eens dat het de experimenteerdrift is die vaak leidt tot een prettige noviteit. Daar gaan dan wel 99 vreemde of slechte dingen aan vooraf, maar dat hoort erbij. En bovendien zien we die golven van stijlen zeer vaak, het begon vgm ooit eens (en dan heb ik het dus over een paar jaar geleden, niet 30 jaar terug) met de IPA, vorig jaar was het allemaal low-ABV wat in het nieuws was, afgelopen maanden de NEIPA, Berliners en Goses. Als we Borefts aanmerken als trendsetter dan komen nu de niet-donkere bieren met koffie en een hoop kruidig-bloemige toevoegingen. Ik hoop maar dat de resinous/piney IIPA's de volgende golf worden...

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:45 Wed 9/27/2017

Originally posted by Benzai
Als we Borefts aanmerken als trendsetter dan komen nu de niet-donkere bieren met koffie en een hoop kruidig-bloemige toevoegingen. Ik hoop maar dat de resinous/piney IIPA's de volgende golf worden...


Nou, wat dat betreft zie je dus nu de trend van IPAs weer, in allerlei vormen. Wat ik niet erg vind overigens. Die bloemen/kruiden was gewoon het Borefts-thema van dit jaar, maar dat heeft weinig voorspellende waarde volgens mij.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 04:31 Wed 9/27/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by Benzai
Als we Borefts aanmerken als trendsetter dan komen nu de niet-donkere bieren met koffie en een hoop kruidig-bloemige toevoegingen. Ik hoop maar dat de resinous/piney IIPA's de volgende golf worden...


Die bloemen/kruiden was gewoon het Borefts-thema van dit jaar, maar dat heeft weinig voorspellende waarde volgens mij.


Vandaar ook "Als we Borefts aanmerken als..."