Slowchatje 5

Reads 33609 • Replies 531 • Started Monday, August 17, 2015 9:33:45 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
tricksta_p
beers 12053 º places 413 º 18:29 Sat 12/5/2015

Ik heb wel kunnen bevestigen dat de Rum BA o.a. geschonken is bij Westbrook zelf en op een bierfestival. Derhalve niet onmogelijk dat de BeerTemple een keg bemachtigd heeft. Barmans leek vrij zeker van z’n zaak.
MrHangover, ik snap zeker de redenering, aan de andere kant doen al die waarnemingen van fruit in het aroma me weer twijfelen.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 02:09 Sun 12/6/2015

Originally posted by tricksta_p
Wat irritant. Begrijpen ze nou niet wat voor hoofdpijn wij Ratebeerians daar van krijgen? Hopelijk lukt het om maandag wat duidelijkheid te krijgen.

Barmans daagde mij uit om te identificeren in wat voor soort vat het bier had gezeten. Ik zei Bourbon, omdat het dikke vanille aroma mij meteen opviel. Barmans zei rum. Echter heb begrepen dat sommige goedkopere rum varianten ook naar vanille smaken, al spreek ik niet uit ervaring. En ik zie dat Benzai er rode wijn en fruit in proeft, dat associeer ik nou weer niet met een Bourbon BA.


Het belachelijke is dat wij, althans ik en potje, in eerste instantie ook dachten aan rum. Barmans wist echter van niets, en zoals hangover al zei was hij 200% zeker dat er niks op het fust stond. Dus toen maar beredeneerd dat het gezien het aantal ratings en het feit dat een bepaalde admin direct bij zijn eerste ’snuifje’ zei "Nou het is iig geen rum dat is wel zeker" zijn we toch maar op whiskey BA uitgekomen.. Blijft vervelend dat ze dit niet even checken voordat ze het op tap gooien idd.. :S

 
MarcoDL
beers 9604 º places 213 º 03:58 Sun 12/6/2015

Prutsers zijn het soms. Moest enkele maanden terug ook al veel moeite doen om te achterhalen welke BA Boris ze daar op vat hadden. Barlui hadden geen idee.

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 08:23 Sun 12/6/2015

Originally posted by MarcoDL
Prutsers zijn het soms. Moest enkele maanden terug ook al veel moeite doen om te achterhalen welke BA Boris ze daar op vat hadden. Barlui hadden geen idee.


Daarvan wist de barman me weer te vertellen dat het absoluut geen BA versie was. Haalde ik er overigens ook niet uit

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 15:12 Sun 12/6/2015

Wel verdulleme!! Wat een prutsers idd. We kunnen anders ook gewoon Westbrook mailen en vragen welke variant ze gedistribueerd hebben naar Europa...

 
MarcoDL
beers 9604 º places 213 º 02:47 Mon 12/7/2015

Originally posted by PotjeBier
Originally posted by MarcoDL
Prutsers zijn het soms. Moest enkele maanden terug ook al veel moeite doen om te achterhalen welke BA Boris ze daar op vat hadden. Barlui hadden geen idee.


Daarvan wist de barman me weer te vertellen dat het absoluut geen BA versie was. Haalde ik er overigens ook niet uit


Tegen mij zeiden ze toen dat het BA was, maar iig niet de ’gewone’. Stond een jaartal bij vermeld, was iets ouder.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 05:58 Mon 12/7/2015

Originally posted by MarcoDL
Originally posted by PotjeBier
Originally posted by MarcoDL
Prutsers zijn het soms. Moest enkele maanden terug ook al veel moeite doen om te achterhalen welke BA Boris ze daar op vat hadden. Barlui hadden geen idee.


Daarvan wist de barman me weer te vertellen dat het absoluut geen BA versie was. Haalde ik er overigens ook niet uit


Tegen mij zeiden ze toen dat het BA was, maar iig niet de ’gewone’. Stond een jaartal bij vermeld, was iets ouder.

Waarschijnlijk gewoon een vaatje "aged" Boris, ipv BA. De Barrel is in dit geval het fust zelf geweest ;-P

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 06:46 Mon 12/7/2015

nog ff een vraagje over de molen. nu het open is, zie ik dat hun bierwinkel geen webshop heeft (staat op de website van brouwerij de molen). wat is demolenbeershop.com dan? en die facebook heet ook gewoon de molen beershop. ? ikke niet snap.

 
MarcoDL
beers 9604 º places 213 º 07:10 Mon 12/7/2015

Originally posted by bierplezier
nog ff een vraagje over de molen. nu het open is, zie ik dat hun bierwinkel geen webshop heeft (staat op de website van brouwerij de molen). wat is demolenbeershop.com dan? en die facebook heet ook gewoon de molen beershop. ? ikke niet snap.


Volgens mij is molenbeershop gefuseerd met Plan B in Rotterdam. Heel duidelijk is het niet nee.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 07:37 Mon 12/7/2015

Plan B en de Molen beershop waren al van dezelfde eigenaren. De Molen beershop was, zover ik weet, ook nooit echt onderdeel van De Molen, maar van het restaurant, wat ook weer geen onderdeel meer was van De Molen na de uitbreiding van de brouwerij, maar wel nog steeds in naam verbonden was. Nu dus het restaurant verkocht is aan nieuwe eigenaren (waaronder volgens mij de Molen, om het simpel te houden) maakt de Molen beershop geen onderdeel meer uit van het restaurant. Ze zouden eigenlijk hun naam moeten veranderen.