Slowchatje 5

Reads 33626 • Replies 531 • Started Monday, August 17, 2015 9:33:45 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:25 Mon 2/1/2016

Originally posted by Benzai
Mocht er nog iemand zin hebben in een tasting: as. zaterdag vanaf 14.00 uur @ Benzai. Voor iedereen diezich niet verkleed als een idioot wil onderdompelen in het carnavalsgeweld (= verplicht drinken van meerdere liters muffe, warme, waterige pale lager) maar wil meehelpen mijn cellar leeg te drinken want het is te vol. We splitten de kosten onder de deelnemers.


Een event aanmaken buiten de VS gaat kennelijk niet (steeds als ik Nederland invoerde kreeg ik error) dus dan maar zo:

http://www.ratebeer.com/event/46965/

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:27 Mon 2/1/2016

Indien interesse kunnen we ook even Van de Oirsprong checken, ben er immers zelf ook nog niet geweest..

 
joes
beers 93 º places 9 º 08:35 Mon 2/1/2016

Originally posted by Benzai
Indien interesse kunnen we ook even Van de Oirsprong checken, ben er immers zelf ook nog niet geweest..


Ik denk niet dat die dan open is.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 09:03 Mon 2/1/2016

Originally posted by Benzai
Indien interesse kunnen we ook even Van de Oirsprong checken, ben er immers zelf ook nog niet geweest..


Je reist heel het land door op zoek naar ticks, en dan opent er iets in je dorp en ga je er niet direct heen??

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 09:06 Mon 2/1/2016

Ga er overigens in 6 of 7 mei heen. Althans, ik ga proberen te zorgen dat het in de "weekendje weg-plannen" wordt opgenomen. Ja dames en heren, er is een weekendje weg gepland door mijn vrienden naar ...*drumroffel*.. Oirschot. Heb dr wel wat facepalmpjes tegenaan gegooid, maar t wordt wel leuk denk ik.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 09:20 Mon 2/1/2016

Originally posted by joes
Originally posted by Benzai
Indien interesse kunnen we ook even Van de Oirsprong checken, ben er immers zelf ook nog niet geweest..


Ik denk niet dat die dan open is.


Oh ja crap, die zijn dan natuurlijk dicht vanwege de gekte. Lelijk!

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 09:49 Mon 2/1/2016

Originally posted by Borresteijn
Ga er overigens in 6 of 7 mei heen. Althans, ik ga proberen te zorgen dat het in de "weekendje weg-plannen" wordt opgenomen. Ja dames en heren, er is een weekendje weg gepland door mijn vrienden naar ...*drumroffel*.. Oirschot. Heb dr wel wat facepalmpjes tegenaan gegooid, maar t wordt wel leuk denk ik.


Hahaha, mooi verhaal.

 
joes
beers 93 º places 9 º 01:27 Tue 2/2/2016

Originally posted by Borresteijn
Ga er overigens in 6 of 7 mei heen. Althans, ik ga proberen te zorgen dat het in de "weekendje weg-plannen" wordt opgenomen. Ja dames en heren, er is een weekendje weg gepland door mijn vrienden naar ...*drumroffel*.. Oirschot. Heb dr wel wat facepalmpjes tegenaan gegooid, maar t wordt wel leuk denk ik.


5 mei is er een bierfestival .....

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 02:38 Tue 2/2/2016

Originally posted by joes
Originally posted by Borresteijn
Ga er overigens in 6 of 7 mei heen. Althans, ik ga proberen te zorgen dat het in de "weekendje weg-plannen" wordt opgenomen. Ja dames en heren, er is een weekendje weg gepland door mijn vrienden naar ...*drumroffel*.. Oirschot. Heb dr wel wat facepalmpjes tegenaan gegooid, maar t wordt wel leuk denk ik.


5 mei is er een bierfestival .....



Misschien moet ik de buurt alvast maar een beetje gaan verkennen die dag. Heb wel vrij nl, maar we zitten pas vanaf de 6e in het huisje.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 02:56 Tue 2/2/2016

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by joes
Originally posted by Borresteijn
Ga er overigens in 6 of 7 mei heen. Althans, ik ga proberen te zorgen dat het in de "weekendje weg-plannen" wordt opgenomen. Ja dames en heren, er is een weekendje weg gepland door mijn vrienden naar ...*drumroffel*.. Oirschot. Heb dr wel wat facepalmpjes tegenaan gegooid, maar t wordt wel leuk denk ik.


5 mei is er een bierfestival .....



Misschien moet ik de buurt alvast maar een beetje gaan verkennen die dag. Heb wel vrij nl, maar we zitten pas vanaf de 6e in het huisje.


"Welkom bij deze rondleiding. Oirschot is tegenwoordig bekend om zijn grote concentratie (speciaal)bierliefhebbers, -kenners en beoordelaars, ook wel raters / tickers genaamd. Aan uw rechterzijde ziet u de ambtswoning van de bierfuhrer van Oirschot, de heer Von Essche. Historisch onderzoek heeft uitgewezen dat hij de aanstichter van alle biergeweld in dit pittoreske dorpje is. Op sluwe wijze verzamelde hij een aantal discipelen onder zich en leidde hen onder de ogen van het heersende regime op tot respectabele bierproevers. Toen hij hen had waar hij ze wilde hebben was het tijd om zelf de volgende stap te zetten. Het echte ’connaisseurship’ is immers slechts voor een kleine toplaag weggelegd en nu er een stevig fundament aan volgelingen was gekweekt moest er een nieuw level van expertise worden bereikt om de meute in toom te houden. Hoewel zijn leiderschap nooit in twijfel is getrokken zal weldra, na het afronden van de biersommelieropleiding, een nog sterkere leider opstaan. De in gang gezette beweging lijkt inmiddels niet meer te stoppen. Met in zijn staff de heren Von der Venn en Von Köln en extern adviseur Koen Fäessche, die nodig bleek om het gepeupel tevreden te stemmen, lijkt niets er meer aan in de weg staan: de nieuwe premier van Nederland is volgens diverse peilingen de heer Wilders, maar dan heeft men buiten Von Essche gerekend!"