Slowchatje 5

Reads 33598 • Replies 531 • Started Monday, August 17, 2015 9:33:45 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 12:31 Wed 2/10/2016

Nou ja, het is wel weer een lastig te begrijpen beslissing. Aan de ene kant staan we nu imperial stouts toe met verschillende soorten koffiebonen, aan de andere kant mergen we bieren die verschillend bedoeld zijn (ik weet nog steeds niet of dat echt zo is, maar ze snaken wel heel verschillend). En dat terwijl er meer dan genoeg rare dingen in de database zitten waar de kostbare admintijd ook aan besteed kan worden.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 12:33 Wed 2/10/2016

Er zijn genoeg verschillende koffieboon bieren die ook ge-aliased zijn, zie GI BCBS varianten... Sorry, haha

Maar persoonlijk vindt ik t gewoon onzin, brouwer geeft t duidelijk aan nota bene

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 14:22 Wed 2/10/2016

Tja, ik weet niet wat waar is. Heeft Mikkeller 1/3 van de blend gekocht en dat in een flesje met ander label gestopt? Of is het echt zo dat het een compleet andere blend is?

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 14:52 Wed 2/10/2016

Originally posted by Countbeer
Er zijn genoeg verschillende koffieboon bieren die ook ge-aliased zijn, zie GI BCBS varianten... Sorry, haha

Maar persoonlijk vindt ik t gewoon onzin, brouwer geeft t duidelijk aan nota bene


Volgens mij is de nieuwe regel, in ieder geval bij Alesmith, dat die niet meer samengevoegd worden. Maar misschien verschilt dat per regio?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 15:55 Thu 2/11/2016

Mja, de policy verandert in de loop der jaren wel eens. Gelukkig maar. En soms is de brouwer pas jaren later open over de verschillen in batches, bij bv coffee of bourbon. Dan kan vaak dan pas aparte entries gemaakt worden.

Ik ben bang dat het Mikkeller/Boon verhaal zeker niet bevredigend zal zijn voor veel mensen. Ik kan er moeilijk over oordelen, want ik ken de feiten niet, behalve wat ik op deze fora lees. Ik vertrouw op de kunde vd belgische admins.

Anyway, terug naar belangrijkere zaken: bier. Een imperial coffee porter (zonder specifiek aangegeven welke koffie, dus dat wordt hopelijk geen ruzie later :-P), Frontaal Billiard. Ik mag de brouwer graag, enthousiaste kerel die weet wat voor bier hij wil maken. Maar ik had nog niet echt iets geproefd wat aan die verwachtingen voldeed. Tot aan deze. Fucking nice gewoon, petje af. Haal die shit in de winkel. Nu! :-D

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 16:02 Thu 2/11/2016

Precies, die Billiard is echt fucking nice!

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 16:42 Thu 2/11/2016

Ik kreeg van Roel bij het Winterbiertickfest een flesje Tankard in handen geduwd en die was anders ook verrekte lekker!

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:10 Fri 2/12/2016

Originally posted by caesar
Anyway, terug naar belangrijkere zaken: bier. Een imperial coffee porter (zonder specifiek aangegeven welke koffie, dus dat wordt hopelijk geen ruzie later :-P), Frontaal Billiard. Ik mag de brouwer graag, enthousiaste kerel die weet wat voor bier hij wil maken. Maar ik had nog niet echt iets geproefd wat aan die verwachtingen voldeed. Tot aan deze. Fucking nice gewoon, petje af. Haal die shit in de winkel. Nu! :-D


Ik zie in mijn rating dat ik hem nogal waterig vond met een beetje droog havermout mondgevoel, terwijl het aroma echt heel goed was. Maar die was wel van tap, als ik ergens een flesje zie die nog maar een tweede kans geven dan!

 
bierkoning
beers 20232 º places 431 º 12:56 Fri 2/12/2016

Tsjonge zeg, ik zit net dat verhaal van Mikkeller en Boon te lezen. Wat een gezeur om niks. Als je ze per se alletwee wilt raten doe je dat toch? Levert je alleen maar een tick minder op. Lekker belangrijk....

 
SVD
beers 6169 º places 329 º 16:00 Sun 2/14/2016

Dan drink je een bier en plots zit je op wikipedia te leren over de onafhankelijksoorlog van Estland in 1919....
Thnx wahtula van ollenaut...

(Ja ik word niet voor niets geschiedenisleraar)