Slowchatje 5

Reads 33606 • Replies 531 • Started Monday, August 17, 2015 9:33:45 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Zlotta
beers 8960 º places 479 º 03:04 Sat 12/19/2015

Originally posted by Borresteijn
Welke online site heeft nu het breedste (internationale) assortiment voor scherpe prijzen? Wil nog ff een bestelling plaatsen zo voor de feestdagen, maar heb nog nooit echt gebruikgemaakt van een bierwebwinkel. En er zijn er nogal wat tegenwoordig :-)


Qua Nederlandse winkels vind ik Firma Bier het beste. Heb daar al Pliny the Elder, Bells Two Hearted Ale, veel van AleSmith en anders gezien. Verzendkosten vallen ook mee.

Saveur Bière is misschien een van de beste van Europa, maar of je je pakket nog voor de feestdagen krijgt weet ik niet. Mijn bestelling was ongeveer twee of drie dagen onderweg. Beergium in Belgie heeft ook leuke bieren staan.

Scherpste prijzen? Geen idee, maar ik denk dat Firma Bier het meest interessante is.

 
MarcoDL
beers 9604 º places 213 º 06:44 Sat 12/19/2015

Firmabier heeft nu ook 10% korting op heel het (best interessante) assortiment. Bezorgen ook erg snel, pas op een dinsdagmiddag besteld en toen was het de dag erna al binnen.

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 08:10 Sun 12/20/2015

leuke winkel, maar ligt het aan mij en is die toko extreeem duur? caldera ipa voor 3,19?! in breda in een andere slijter kost dat een euro minder. emelisse imperial stout 3,69? http://www.worldofdrinks.com/shop/emelisse/, en in belgie koop ik die voor 2,20 ;p

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 08:14 Sun 12/20/2015

green flash westcoast ipa 17 euro hahahahaha
caldera mogli 22 euro. komop he, die heb ik sowieso onder de 10 euro een keer gekocht.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 10:45 Sun 12/20/2015

Niet al die webshops zijn goedkoop, plus dat het nogal per bier verschilt. Ze moeten verder ook ergens de verzend- en verpakkingskosten van betalen natuurlijk...

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 10:48 Sun 12/20/2015

Het verbaast me dat die webshops zo duur zijn. Geen fysieke winkel, geen winkelpersoneel, volgens mij ook minder vergunningen, verzendkosten betaal je gewoon voor in de meeste gevallen. Ze zouden m.i. stukken goedkoper moeren zijn.

 
MarcoDL
beers 9604 º places 213 º 02:50 Mon 12/21/2015

Originally posted by bierplezier
green flash westcoast ipa 17 euro hahahahaha
caldera mogli 22 euro. komop he, die heb ik sowieso onder de 10 euro een keer gekocht.


Same here, begrijp ook niet waarom een deel van hun assortiment zo achterlijk duur is.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 03:54 Mon 12/21/2015

Veel bier(web)winkels proberen volgens mij maar wat met de prijzen. Ik het anders niet verklaren waarom prijzen van individuele bieren soms zo enorm verschillen. 25-50% prijsverschil tussen winkels komt best vaak voor. En dan gaat het vaak om maar een deel van het assortiment en hoeft het nier per se een dure winkel te zijn. Het zelfde geldt voor de horeca. Zo ben ik al eens een Nightporter tegengekomen voor bijna 9 euro...

Schijnbaar is de vraag en verscheidenheid van het aanbod nog zo groot, en het aantal verkooppunten nog zo klein, dat er nog geen sprake is van nivelering van prijzen.

En alle niet-BE speciaalbier is met deze prijzen natuurlijk ook een enorm luxe artikel waardoor duurder wellicht als beter wordt gezien.

Firmabier vind ik overigens in bijna het gehele aanbod redelijk aan de prijs.

 
Zer0
beers 1227 º places 9 º 04:20 Mon 12/21/2015

Plus het feit dat sommige distributeurs USA-Beer in hun aanbod hebben geplaatst. Dat betekent dat er nog een extra partij geld aan moet verdienen.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:25 Mon 12/21/2015

Originally posted by MonsterMagnet
Veel bier(web)winkels proberen volgens mij maar wat met de prijzen. Ik het anders niet verklaren waarom prijzen van individuele bieren soms zo enorm verschillen. 25-50% prijsverschil tussen winkels komt best vaak voor. En dan gaat het vaak om maar een deel van het assortiment en hoeft het nier per se een dure winkel te zijn.


Ja, dit herken ik wel heel erg. Vaak zijn bij bepaalde webshops een aantal bieren ineens heel duur, terwijl de rest dan weer wat normaler is geprijsd. En bij het bekijken van de prijzen moet je ook altijd de eventuele verzendkosten etc meerekenen. Vaak hebben de wat duurdere shops weer gratis of goedkope verzending en betere verpakking.
Plus dat sommige van die webshops zo brak zijn dat je heel lang moet zoeken voordat je vindt wat je zoekt, dat zijn ook weer kosten die je maakt :-)