Slowchatje 8

Reads 32741 • Replies 372 • Started Wednesday, May 3, 2017 8:05:55 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:43 Sat 7/8/2017

Originally posted by Countbeer
Originally posted by RW80
Stone kom je soms inderdaad op een paar rare plaatsen tegen.
Een belangrijkere trent is die ik bij meer en meer lokale trinkhallen zie, is het hebben van Riegele’s Noctus.
Waarom ? Imperial Stout, bier van 10% en het verkoopt ook nog goed, en dat in Duitsland.
Een redelijke goed imperial stout van 66cl voor beneden de 5 euro is natuurlijk ook een koopje.


Dit is een van die stouts die teveel naar de drop kant gaan en waar ik de dag erna ziek ben. Heb ik vaker met drop achtige stouts... Kan t aan de gist liggen? Iemand een idee?


Ik denk eerder aan een buitengewoon hoog gehalte geroosterde gerst of iets dergelijks (dus ongemout graan). In Duitsland zijn ook die pikzwarte broden te koop, die als een baksteen op je maag vallen. Dat zit wellicht in dezelfde hoek. Ik ben er ook geen fan van

 
MarcoDL
beers 9600 º places 213 º 04:22 Sat 7/8/2017

Originally posted by caesar


Ik denk eerder aan een buitengewoon hoog gehalte geroosterde gerst of iets dergelijks (dus ongemout graan). In Duitsland zijn ook die pikzwarte broden te koop, die als een baksteen op je maag vallen. Dat zit wellicht in dezelfde hoek. Ik ben er ook geen fan van


Je hebt ook wat maagvulling nodig als je een mars moet lopen.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 09:13 Sat 7/8/2017

Originally posted by Countbeer
Originally posted by RW80
Stone kom je soms inderdaad op een paar rare plaatsen tegen.
Een belangrijkere trent is die ik bij meer en meer lokale trinkhallen zie, is het hebben van Riegele’s Noctus.
Waarom ? Imperial Stout, bier van 10% en het verkoopt ook nog goed, en dat in Duitsland.
Een redelijke goed imperial stout van 66cl voor beneden de 5 euro is natuurlijk ook een koopje.


Dit is een van die stouts die teveel naar de drop kant gaan en waar ik de dag erna ziek ben. Heb ik vaker met drop achtige stouts... Kan t aan de gist liggen? Iemand een idee?


Ik voel me wel altijd een beetje ziek worden als een imperial stout die me meer dan 10 euro heeft gekost naar drop smaakt :P Niet kapot van.

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 10:16 Sat 7/8/2017

Locale slijterij heeft de nieuwe Black Damnation series voor 28.95 per fles, best prijs around imo. Nou als je alle 13 flessen wil kopen dat is heel veel geld, maar als 6-7 mensen meedoen dan valt mee, een tientje of vijf p.p..
Iemand interesse?


 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 12:50 Sat 7/8/2017

Originally posted by Christos
Locale slijterij heeft de nieuwe Black Damnation series voor 28.95 per fles, best prijs around imo. Nou als je alle 13 flessen wil kopen dat is heel veel geld, maar als 6-7 mensen meedoen dan valt mee, een tientje of vijf p.p..
Iemand interesse?





Pff nee het is idd best te doen met een paar man maar ik heb echt geen hoge pet op van Struise dus ik pas.

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 12:50 Sat 7/8/2017

Originally posted by Christos
Locale slijterij heeft de nieuwe Black Damnation series voor 28.95 per fles, best prijs around imo. Nou als je alle 13 flessen wil kopen dat is heel veel geld, maar als 6-7 mensen meedoen dan valt mee, een tientje of vijf p.p..
Iemand interesse?





Nee.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 14:17 Sat 7/8/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by Countbeer
Originally posted by RW80
Stone kom je soms inderdaad op een paar rare plaatsen tegen.
Een belangrijkere trent is die ik bij meer en meer lokale trinkhallen zie, is het hebben van Riegele’s Noctus.
Waarom ? Imperial Stout, bier van 10% en het verkoopt ook nog goed, en dat in Duitsland.
Een redelijke goed imperial stout van 66cl voor beneden de 5 euro is natuurlijk ook een koopje.


Dit is een van die stouts die teveel naar de drop kant gaan en waar ik de dag erna ziek ben. Heb ik vaker met drop achtige stouts... Kan t aan de gist liggen? Iemand een idee?


Ik denk eerder aan een buitengewoon hoog gehalte geroosterde gerst of iets dergelijks (dus ongemout graan). In Duitsland zijn ook die pikzwarte broden te koop, die als een baksteen op je maag vallen. Dat zit wellicht in dezelfde hoek. Ik ben er ook geen fan van

Ik moet zeggen het zijn wel meestal Europese Imperial Stouts...
Ik loop er al langer mee rond, maar vraag me echt af wat t is...
Mn buik is dan echt een dag van streek...


@Christos, ik pas ook.
Toevallig laatst nog een Pannepot Grand Reserva 2011 bij ons in de winkel gevonden...
Dat is momenteel nog het enige dat ik aan Struise sinds 2 á 3 jaar wil uitgegeven...

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 16:03 Sat 7/8/2017

Ik pas ook, ik vond de Struise bieren van enkele jaren geleden uitstekend, de laatste tijd ben ik er niet meer zo weg van. Zitten tevens ook wat behoorlijke missers tussen.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 04:23 Sun 7/9/2017

Ik zag gister weer een grote fles (75cl naar ik aanneem) Cuvee Delphine voor 40 euro in de winkel staan. Ongelofelijk. Maarja er stond ook een Cantillon voor 30.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 09:34 Sun 7/9/2017

Chapeau voor rb:
https://www.ratebeer.com/beer/to-ol-dipa-underground/467019/
Klik op de foto! Haha..