Slowchat Deel 3

Reads 36394 • Replies 475 • Started Sunday, June 1, 2014 11:29:13 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 12:50 Wed 10/15/2014

thanks Dré, deed ik het al die tijd toch goed. Mijn eigen ratings bevatten teveel rare tekens blijkbaar. Blijft overigens shite dat ze ABV niet meenemen met het compilen.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 12:50 Wed 10/15/2014

Oh, en ik heb em ff aangetikt.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 12:52 Wed 10/15/2014

@MrHangover: De invasie van nieuwe members die de gehele top 50 bieren raten door andere ratings te kopiëren. Ik denk dat dat stap 1 is van een groter geheel. Waarschijnlijk zijn de untapp’d casuals geïrriteerd geraakt (omdat ze ondanks al hun toffe behaalde badges nooit zo serieus genomen zullen worden als de echte Ratebeerians) en is dit hun wraak ofzo. Het zou me niet verbazen als er binnenkort DDoS aanvallen en DMCA takedown achtige taferelen gaan plaatsvinden.

Daar komt bij dat Ratebeer ’s middags af en toe zo dodelijk traag is... Dat zijn dan ook altijd de momenten dat ik denk ’ik had eigenlijk even een backupje moeten maken’.

Schijnt dat er in 2008 ook zoiets is gebeurd, dus eigenlijk is het de 2e grote bieroorlog. Dat was alleen voor mijn tijd, dus ik had daar ff overheen gekeken.

Edit: En ik ontdek zojuist dat je gifs ook bewegend kunt posten :D



 
SVD
beers 6169 º places 329 º 14:49 Wed 10/15/2014

Originally posted by DutchDrebus
Non-Premium members snappen wel vaker iets niet.

Amirite, premium broeders? :D



Waaw ... gaan we zo beginnen?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 02:42 Thu 10/16/2014

Waarom mislukt dat compilen, althans, het lukt wel, maar er staat een lege balk in excel, als er een ! in de naam van het bier staat of een ander maf teken /maffe letter zoals in vrijwel elk Tsjechisch bier?

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 03:12 Thu 10/16/2014

Heb ik geen last van..

Ik neem aan dat het bij jou bij zulke namen dan fout gaat?

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 05:35 Thu 10/16/2014

Dat komt doordat Ratebeer de .csv bestanden als HTML Encoded wegschrijft( zo is een #033; met een &ervoor eigenlijk een !. )

Door de file te bewerken (html decoding) krijg je weer de originele tekst die je gewoon kunt importeren in excel in de door Andre beschreven methode.

een voorbeeld is de html tag plugin van notepad++ te gebruiken, maar er zijn vast een legio andere opties om dit voor elkaar te krijgen. Wellicht kan het ook rechtstreeks in excel of een ander bud pakket.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:31 Thu 10/16/2014

Originally posted by DutchDrebus
Heb ik geen last van..

Ik neem aan dat het bij jou bij zulke namen dan fout gaat?



Klopt, en bij bijvoorbeeld "Van Moll Opgebokt!"

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:31 Thu 10/16/2014

Originally posted by ShivanDragon
Dat komt doordat Ratebeer de .csv bestanden als HTML Encoded wegschrijft( zo is een #033; met een &ervoor eigenlijk een !. )

Door de file te bewerken (html decoding) krijg je weer de originele tekst die je gewoon kunt importeren in excel in de door Andre beschreven methode.

een voorbeeld is de html tag plugin van notepad++ te gebruiken, maar er zijn vast een legio andere opties om dit voor elkaar te krijgen. Wellicht kan het ook rechtstreeks in excel of een ander bud pakket.


Je had net zo goed Zimbabwaans kunnen typen, hier begrijp uik geen snars van Edwin :P

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 07:49 Thu 10/16/2014

Als je je gecompilede ratings heel hard nodig hebt dan mail ze maar een keer naar mij toe. Maar volgens mij is jouw persoonlijke administratie minimaal net zo goed dan wel beter.